21 Aralık 2013 Cumartesi


Soner Sert Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Bölümünden mezun genç bir yönetmen. Kendisi İzmirli ve şehrine geri dönmeyi tercih ederek Dokuz Eylül Üniversitesi'nde yüksek lisans yapmak üzere hazırlık eğitimi almakta. Mesleği ile ilgili geleceğe yönelik güzel projeleri var. Kafasında bir gün çekmeyi planladığı harika ve dikkat çekici hikayeleri var. Oyuncular sendikası çalışmalarında sanatçı Mehmet Ali Alabora'nın asistanlığını yapmış ve Onunla çalışmanın kendisi için iyi bir deneyim olduğunu söylüyor.

'' Neden sinema sanatı ? '' diye sorduğum zaman ise '' Eğer insanlar gerçekten huzurlu olsalardı, sanata gerek kalmazdı '' diyor. Yani  huzursuzluk dediği şeylerin altını çizmek için yola çıktığını ifade ediyor veya huzurun ne olduğunu vurgulamak istiyor belki de. Amacı; politika esaslı filmler çekmek olduğu kadar sosyal sıkıntıları vurgulayan filmlere de imza atmak.


KARINCA onun 17 dakikalık kısa metrajlı üniversite mezuniyet filmi ve ikinciliği kazanmış.

'' Peki neden KARINCA? '' dedim.  ''Konu Karın doyurmak olunca karıncaların aş bulma çabaları bireyseldir ancak daha sonra biraraya gelerek paylaşırlar, bölüşürler. Bu da beni etkiler, tıpkı bir babanın ailesinin geçimini sağlamak için verdiği mücadele gibidir. Filmde bunu özetlemeye çalıştım 17 dakikada! '' diyor.

Filmde kullandığı metaforlar dil eğitmeni olarak dikkatimi çekti. Hepsini sordum teker teker çok güzel açıkladı. Ee hocasıyım ya, sorarım tabii ! Bunları filmi izlerken sizin yorumlarınıza bırakıyorum !



Öğrendiğime göre kısa metrajlı film çekmek yoğun ve yaratıcı olması gerektiği için daha zor çekilirmiş. Kısa sürede çok şey söyleyebilmek ve anlatabilmek becerisi kolay değil tabii ki !

KARINCA 2 günde çekilmiş. Toplumsal ve sosyal içerikli bir film. İç hesaplaşmaların olduğu, içinde hepimizin zaman zaman kendimize sorduğumuz soruların bulunduğu özet bir film. Peki cevaplar nasıl? Filmin kahramanı olan babanın cevabı filmin sonunda....BABALAR hepimizin hayatlarında esas kahramanlardır aslında. İşte Soner Sert  için de BABA, ANNE, AİLE, ÇOCUK kavramları çok önemli olmuş, çok şey ifade etmiş. Ve bu nedenle mesleki yolculuğuna bu dörtlü ile yola çıkmak istemiş. İleride çok başarılı filmlere imza atacağına inandığım genç yönetmene yolu açık olsun diyorum.

17 dakikalık KARINCA'ya buyrun bakalım...

http://www.youtube.com/watch?v=Rs7Z3qudMGY


Keyif  Dolu Günleriniz Olsun...


Etiketler: , , , , , , , , , ,

6 yorum:

  1. aaaa sağol yaaa öğrenmiş oldum.
    izlerim de.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film de çok hoş ve altını çizdiği noktalar rahat hissediliyor.Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Ben de bir göz atacağım. Merak ettim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin sen de Bahçeperim...Teşekkürler

      Sil
  3. Tabi ki eleştirmen değilim ama seyrettim ve çok etkileyici olduğunu söyleyebilirim. Ünlü oyuncularla çekilen kaliteli bir film olmuş. Ödül kazandığına şaşırmamak gerekir. Soner Bey'e mesleki hayatında başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim Başak'cım hem yorumun için hem de Soner adına...Kendisine ileticem..

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.