31 Mart 2013 Pazar


Biz toplum olarak geleneklerimize, kutlamalarımıza düşkünüzdür. Başta bayram sofralarımız olmak üzere, ailecek biraraya gelerek kutladığımız özel günlerimiz çoktur.

Doğum günleri, mezuniyet yemekleri, bebek, düğün tebrikleri bizleri bir araya getirir. Tabii konum keyifli günler olduğu için bunları yazıyorum. Yoksa sıkıntı ve üzüntülü günlerimizde de yalnız bırakmayız birbirimizi.

Bugünlerde havaların ısınmasıyla dışarıya, doğaya çıkma arzusu daha bir arttığı için bu tür kutlamaları evimizin bahçesinde ya da bahçesi olan kafelerde yapabilirsiniz. Anlaşacağınız bir mekan ile kendi zevkinize göre süslemeler yaparak hem parti organize etme keyfini yaşar hem de  orayı bambaşka bir ortama çevirme başarısını gösterirsiniz. 

Ben oğlum ilkokuldayken yaşgününü bir kafede kutlamak istemiştim. Ancak; ortam çok sade olduğu için izin alarak bütün süslemeleri kendim yaptım. Hatta evimden çiçekler bile taşıdım mekana. Sahipleri inanamamış, sitelerine ''özel gün kutlamaları yapılır'' reklamı eklemişlerdi!


Şimdi ben size dışarıya çıkıp, bahçelerde kutlama partileri yapabileceğiniz örnekler göstereceğim. Ama lütfen '' Kim uğraşacak bunlarla ?'' demeyin! Bu uğraşların hayatın içinde birer renk olduğunu ve bu renklerin de büyük farklar yarattığını unutmayın...Özellikle sevdiklerinize bu farkları yaşatmayı hiç ihmal etmeyin... 

Önümüzdeki günlerde mutlaka birilerinin yaşgünü ( Küçük çocuklar ve anneleri için bahçeler çok uygun !)  ya da mezuniyet yemekleri vardır. Son günlerde bebek doğmadan önce yapılan (Baby shower) kutlamaları, bekarlığa veda partileri, Askerden dönen oğlunuza hoşgeldin temalı kutlamalar da popüler olmaya başladı !

_  İşinize en yarayacak malzemelerin başında şamdan ve fenerler geliyor. Hem şık hem de ortamın görüntüsünü çok değiştiren objelerdir. İçine koyacağınız doğal çiçeklerle romantik bir hava da yakalayabilirsiniz.
                       
                                    
         
                 

_ Eğer parti annesi sizseniz, ortama dahil olup saçınıza istediğiniz çiçeklerden taç yapabilirsiniz. Hiç çekinmeyin çünkü parti kızlarından birisiniz !

                

_  Bu yeşilliklere en çok yakışan örtü türü ekose, renkleri ise kırmızı, beyaz ve pembedir. Çünkü; yeşilliklerle harika bir zıtlık yansıtırlar. Hatta dantellerinizi de kullanırsanız, dış mekan romantik bir kır düğününe benzer ve kendinizi sanki Güney Fransa'nın  köylerinde hissedersiniz.


                                              


_  Parti süsleme malzemelerini bulmak artık çok kolay hale geldi internet sayesinde. Farklı ürünleri yurt dışından bile temin edebilirsiniz bu yolla. Kelebekler, renkli peçeteler de oldu mu tamamdır...


_  Çocuklara garson görevi verirseniz eminim bunu bayılarak yapacak çok çocuk çıkar ! Ancak bir şartla; en sevimli garson olacağını garantilemeniz gerek !



_ Bahar ve yaz aylarında her yerde bol bol, renkli renkli çiçekler var. Toplayın onları, koyun şöyle kocaman vazolara. Tamam. Bir de çıkarın vintage (Eskitme) tarzı çay takımlarınızı, buyurun doğanın göbeğindeki lükse... Tabii bu önerim çocukların olmadığı kutlamalar için geçerli !

                                   

_   Süslemelerin en önemli parçalarından biri de masa örtüleridir. Düz, sade, beyaz alacağınız bir kumaşı bol fırfırlı dikerek ( Diktirerek) etkileyici hale getirebilirsiniz. Birkaç tane cam fanus ayaklı tabaklar ve beyaz mumlar ! İşte doğanın içinde bile yarattınız şık ortamı !


 _   Kutlama dediğin balonsuz olmaz, bol balonla gökkuşağı etkisini sağlayabilirsiniz...

                                           
                                            

_  Eskicilerden bulabileceğiniz ve o güne kadar hiç aklınıza gelmeyen bir eşya bile çok işinize yarar bu tür partilerde. Bakın bir el arabası ne güzel servis masası olabilir... 

                                                                       
                       
                                               

_  Ha;  unutmadan bu işler için metrelerce rengarenk kurdeleler alın. Fiyatı ucuz, ancak görsel  etkisi çok olan malzemelerdir. Dolayın sandalyelerinize, asın iplere renk renk...

                                                        

     

     

_  Yatak odanızdaki bir komidini bile servis amaçlı kullanabilirsiniz


_  Yaratıcılığın sonu yok ! Kırsa alana doğal olan her şey             yakışır!


_  Pasta altlıklarını kullanarak kavanozlara renkli şekerlerden yerleştirin, inanın büyüklerin bile ilgisini çeker...


_ Renkleri tek renk tonlarında kullanırsanız çok daha zarif görünür yeşillikler içindeki masa...


_ Günün anlamına göre davetlilere minik hediyeler hazırlanabilir. Kişiye özel adlar ile kurabiyeler, cupcakeler, lavanta torbaları veya minik sabunlar gibi...Bunları yapan çok başarılı parti organizasyon şirketleri var. Yardım alabilirsiniz...







 







Bahçeleri, doğal mekanları nerede bulacağız yok ki derseniz, balkonunuzu çiçeklerle donatıp çevirin bahçeye, koyun masanızı ve servisi oradan yapın derim ben de....


Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , , , ,

27 yorum:

  1. Harika fikirler, çok teşekkürler, çok zarif paylaştığınız bütün resimler :) Ve evet bence de en çok kurdeleler yakışıyor kutlamalara, bir de rengarenk balonlar :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim sevgili Esen, ben de keyif alıyorum paylaşırken...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzeller çok...

    YanıtlaSil
  4. BAYILDIM TÜM GÖRSELLERE VE FİKİRLERE . NE GÜZEL BİR PAYLAŞIM OLMUŞ
    HAFTANIZ MUSMUTLU VE RENK DOLU GESİN
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederiim Neslihan'cım sana da keyif dolu bir hafta dilekleri yolluyorum İzmir'den...

    YanıtlaSil
  6. Sağol sinem, biraz içimiz açılsın değil mi?

    YanıtlaSil
  7. hepsi gerçekten çok güzeller :) sevdim ben bunları.

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim .keyfiniz yerinde olsun...

    YanıtlaSil
  9. Petek Hanım,
    Hepsi birbirinden hoş fotoğraf kareleri,izleken büyük keyif aldım.Bahçe partilerine ben her zaman sıcak bakmışımdır,bizim kültürümüze yenilerde kır düğünleri fikri yerleşmeye başladı.Oysaki Türkiye gerek coğrafyası gerekse iklimiyle çok uygun böyle kutlamalara.Danimarkada yaşıyorum senenin on ayı yağışlıdır güneşi gördükleri an hemen masalar düzenlenir bütün gün aileleriyle,arkadaşlarıyla birlikte çeşitli kutlamalar yaparak günün tadını çıkarırlar.Zaman,zaman bende katılırım,uygularım gerçekten çok zevkli oluyor.Güzel bir konuya parmak bastınız kapalı mekanlardan sıyrılıp imkanlarımız oranında doğayla kucaklaşmanın tam sırası.Paylaşım için teşekkürler canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel yorumlamışsınız.teşekkür ederim.keyfini yerinde olsun ve böyle kutlamalar katılın, izmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. CANIM GÖZÜM GÖNLÜM AÇILDI
    BEN HEPSİNE VARIM
    HEPSİDE BİRBİRİNDEN GÜZEL
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel nekeyifli davetler değil mi? Ne güzel bu sofralarda biraraya gelmeler...

    YanıtlaSil
  13. Bloğunuzla yeni tanışmama rağmen severek takip ettiğim bloglardan biri olduğunuz için sizi de son yazıma ekledim :-) dilerim haberi olmayanların da haberi olur :-)

    YanıtlaSil
  14. Desteğin için çok teşekkür ederim Sinem'cim. Henüz yeni olduğum bu blog dünyasında yorumlarınla zaten beni mutlu ediyorsun. Ben de seni zevkle takip ediyorum.

    YanıtlaSil
  15. Ağaç, fenerler, iki kişilik masa, huzur, sessizlik, hafif bir müzik sesi Allahımmmmmmmmm sana geliyorum :)
    Hepsi çok başarılı seçimler :)

    YanıtlaSil
  16. Teşekkür ederim. Sizin de böyle keyifli sofralarınız olsun..

    YanıtlaSil
  17. HERSEY OOKADAR GUZLEKIIIII MASAL GIBI TATLIM BANADA BEKLERIM SEVGILER

    YanıtlaSil
  18. İZMİRLİYSENIZ BENDE IZMIRLIYIM YUPPİİİ :d

    YanıtlaSil
  19. Teşekkür ederim. Ne güzel blog dünyasında İzmirli görünce çok keyifli oluyor !

    YanıtlaSil
  20. çok güzel keske bahcelı bır evım olsaydı da keyfımce duzenleseydım kahvaltılar yapsaydım tahta masamda:)

    YanıtlaSil
  21. Tabi ki bahçe çokfarklı ama o sofralarınızı çiçekler içindeki bolkonunuza -varsa- kurmayı deneyin.Şamdanlar, duvardan sarkan çiçekler keten örtüler ve fenerler orada da çok şık görünür .Keyfiniz yerinde olsun teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  22. ayy ay ayyy nasıl keyifle okudum fotoğraflar fikirler harika da anlatımınla hemen bir bahçe organizasyonu yapmak istedim gece gece :)) ..

    bana ıraktığın güzel yorumun içinde çok teşekkür ederim ...sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Teşekkür ederim. İçinizdeki parti verme çoşkusu hiç bitmesin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Tek kelime ile şahane! İnsan bu şekilde günde 3 kere parti verir. Eline sağlık... ;)

    YanıtlaSil
  25. Teşekkürler Selin. Her zaman parti verecek keyfin olsun. .sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Petek hanım merhaba. Kazakistanda iken sayfalarınızı rahat rahat okuma fırsatı buldum. Hele bu sayfayı okuyunca Ayvalık'a gidip dostlarıma bahçede parti vermek istedim. Bu güzelliklerle hazırlanmış sofralar hem ev sahibini hem de misafirlerini nasıl mutlu eder kimbilir. Ama artık ben bunları hazırlarken o kadar heyecanlanıyorum ve telaşlanıyorum ki yorgun düşüyorum. Ama bu engel değil sevdiklerimi çağırmama. hepsini çok güzel hazırlamışsınız, emeklerinize sağlık. Keyifli,mutlu,sağlıklı günleriniz olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. Ne güzel ifade etmişsiniz sevgili adsız! Evet aslında bir enejidir o! Yorucudur ama çok da keyiflidir! İŞTE ONUN VERECEĞİ ENERJİ SONRASI BİZ DE YENİLENİRİZ !!! bol partili günleriniz olsun, enerjiniz eksilmesin!

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.