14 Nisan 2013 Pazar


4.sü Düzenlenen Alaçatı Ot  Festivali 13-14 Nisan 2013

Ben bu bahar adeta Ege Bölgesi Ot Festivalleri jüri üyesiymişim gibi her hafta bir festivale gittim.

Ancak bugün farklıydı; sanki geçen yazdan beri görmediğim bir arkadaşımla buluşmak üzereydim öğle saatlerinde. 

Heyecanlıydım ;çünkü, Onu özlemiştim. Belki de özlediğim yazdı ! Yok yok , ben ALAÇATI ' YI özledim, biliyorum. Mavi cumbalı evleri olan, daracık sokaklarından tek bir caddeye açılan , ne denizin, ne de yeşilliğin olmadığı ama bambaşka birşeylerin olduğu Alaçatı'yı özledim.


Kemal Paşa Caddesi üzerindeki bandolu korteje yetiştiğimizde yaz aylarına göre çok daha keyifli bir kalabalık vardı. Hani '' Keşke hep böyle olsa '' dedirten. Daha sonra Pazar Yeri Camii avlusundaki sergilerin renkli renkli tezgahları çok iştah açıcıydı. Geçen seneye göre daha hareketli ve eğlenceli buldum.







Aynı meydanda yarın (14 Nisan ) Ege otları tanıtımları ve yemek yarışması yapılacak. Bu yıl festivalin sponsoru Komili zeytinyağları, baş yemeği ise Şevketi Bostandı...

Ev yapımı , lezzetli Ege yemekleri ile öğlen yemeğimizi yedik, ancak ; benim özlemim festival etkinlikleri ile bitmedi. Tabii, sokaklarına daldım her zamanki gibi ...Bana çok anlamlı gelen kapılarına bakındım eski evlerin. Sardunya dolu avlularına girdim gizlice...Yok  gizlice değil; çünkü öyle misafirperver ki yerlisi ,  hemen buyur ediverdi bahçesine...Ben de her yaz yaptığım gibi  fotoğraflar çektim , '' Tamam '' dedim yaz gelmiş, başlar artık Alaçatı yazıları  !



Antikacılar, eskicileri tıpkı kafeler gibi doluydu. Ama alışveriş yapan çok muydu?  Bilmiyorum...



Alaçatı Kuş Kafesi yine farklı ve zevkli ürünleriyle sezonu açmış...





Kapari Otel festival sebebiyle çok anlamlı bir uygulama yapmış seramik ve resim atölyesi şeklindeki kafesinde 2 günlük gelirini Sokak Hayvanlarını  Koruma Derneği'ne bağışlayacakmış...Masada çanak içindeki bitkiler Karabaş otuymuş ve harika duruyordu. Ben de pazardan alıp, gelir gelmez balkondaki çanağıma yerleştirdim...


                                          

                               





Özlem pastanesi -  Köy kurabiyecisi ' nin meşhur damlasakızlı kurabiyelerinden biraz da olsa almadan dönemedim...




Keyif  Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ



Etiketler: , , , ,

17 yorum:

  1. E gitmiş kadar oldum süperrrr

    YanıtlaSil
  2. Dün bende çok gitmek istedim ama bebişlerimizin birinin daha mevlütü olduğundan hevesim kursağımda kaldı :( Neyse ki buradan, fotograflarınızla Alaçatı'yı görmek beni keyiflendirdi. Şuan en sevdiğim dumanı üzerinde kurabiyelerden istedim o da ayrı :)

    YanıtlaSil
  3. ayy fotoğraflar bi harika, bayıldım Alaçatıya

    YanıtlaSil
  4. insan burda yaşasa yaşlanmaz yaa

    YanıtlaSil
  5. Yorumuna sevindim.teşekkürler ama kurabiyelerden canının çekmesine üzüldüm ... Olsun bebişinizin mevlütü de güzel bir sebebmiş aslında . Bol şanslı ,sağlıklı yaşamı olsun....

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Gülce...

    YanıtlaSil
  7. Haklısın Sinem'cim gerçekten çok pozitif bir enerjisi var Alaçatı'nın...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. petek sayfanı keyifle takip ediyorum sen de beni takibe alır mısın?

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler Gülce, takipteyim.

    YanıtlaSil
  10. bende o gün oradaydım çok keyifli bir gündü siz de süper aktarmışsınız ;)
    elmasmagicraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. İnanın gözüm bloggerları aradı. Keşke tanışıyor olsaydık. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Gidip görmek istediğim yerlerdendir.Çok farklı bir havası var :)Blogunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim Büşra.Takipteyim...

    YanıtlaSil
  14. Fotoğraflara bakınca anladım ki ben de özlemişim... Harika kareler...

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim EGE...Sizin yemek kareleriniz de harika !



    YanıtlaSil
  16. Ben de cok ozledim Alacati yi, 3 sene oluyor neredeyse gitmeyeli, bu yaz keske bir yolunu ayarlayip gidebilsek. Sayende gezdim biraz, cok tesekkurler : )

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim. Ben de sizi özledim. Bu aralar çok yoğundunuz biliyorum.neyse, Alaçatı zaten son 3 yıldır çok değişti ve gelişti.Biz bile her sezon farklı bir Alaçatı buluyoruz.Gelebilirseniz ne güzel olur...Sevgiler...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.