29 Ekim 2012 Pazartesi

NONI'S HOUSE

Çeşme'de Noni's House adında bir keyif durağındayım bugün. Keyif duraklarımı genelde önce gezerim ve sonra yazar, sizlerle paylaşırım. Ancak bu kez tersten oldu instagramda keşfettim ilk kez, daha sonra takibe aldım ve gittim gördüm şimdi de paylaşıyorum.

Devamı...  

_______________________________________________

TÜRKİYE'DE BİR İLK - KAĞIT VE KİTAP SANATLARI MÜZESİ

Ege Üniversitesi Kağıt ve Kitap Sanatları Müzesi uzun zamandır ziyaret etmek istediğim bir müzeydi. Diğer butik müzeleri blogumda tanıtmış ancak; buraya gitmek için zaman ayıramamıştım. Evet; sonunda Peteğin Keyif Dükkanı bu müzede. Hem de çok sevdiğim o eski Levanten Köşklerinden biri olan Ballian Köşkü'nde. 

Devamı... 

_______________________________________________


URLA' DA NECATİ CUMALI'YA ZİYARET VE SONRASI...

Ege'nin en keyifli ilçelerinden biridir Urla. Ancak; Yanıbaşındaki Çeşme'nin gölgesinde kalmış gibi gelir bana hep. Belki de bu nedenle burada doğup, büyüyen ünlü edebiyatçı, oyun yazarı ve şair Necati Cumalı'nın bu müze evini pek bilenler yoktur.

Devamı...

_______________________________________________



YALIKAVAK PAZARI 

Otlara, yeşilliklere, rengarenk sebzelere, mavi boncuklara, ıvır-zıvır satan pazarcılara, çeşit çeşit ev reçellerini  hazırlayıp tezgahlarına sıralayanlara, yöresel kumaşlarla dolu çaputculara, fidelik çiçek satılan kasalara, sıcak sıcak gözleme yapan yerli teyzelere hep ilgi duymuşumdur.

Devamı...  

_______________________________________________

 


ÇEŞME İLE BODRUM BU YAZ DA ELELE...

Son yıllarda yaz ayları geldiği zaman BODRUM ile ÇEŞME arasında In/Out yazıları başlar. Bu yıl Çeşme dolu, Bodrum boş veya bu yaz Bodrum çok pahalı, İstanbul Çeşme'yi tercih etti şeklinde magazinel haberler yer alır. Basın böyle bir rekabeti yaratır ve körükler.

Devamı...  

_______________________________________________




Ege Sahillerine yakın olmaları ve yeşil pasaport avantajı ile (Vizesiz) Yunan adaları her yaz sıkça ziyaret edilen, tatil kaçış yerleridir. Bodrum-Yalıkavak'tan 35 dakika uzaklıktaki KOS adası (İstanköy) Yunan adaları içinde küçük olmasına rağmen son derece sevimli ve keyiflisidir.
Devamı...
 
________________________________________________________________________

 ALAÇATI'DA HACIMEMİŞ MAHALLESİ...
Evlerini masal evlerine benzettiğim, mavi hatta rengarenk cumbaları ile Alaçatı'nın taş evleri, daracık sokaklarında sizi Çeşme'nin rüzgarı ile bambaşka bir dünyaya götürür. Tek bir caddesi vardır buranın, öyle yeşilliği bol, deniz kenarında çay keyfi de yoktur Alaçatı'nın.

Devamı...
________________________________________________________________________


Alaçatı Özlemişim Seni



4.sü Düzenlenen Alaçatı Ot  Festivali 13-14 Nisan 2013

Ben bu bahar adeta Ege Bölgesi Ot Festivalleri jüri üyesiymişim gibi her hafta bir festivale gittim.
Ancak bugün farklıydı; sanki geçen yazdan beri görmediğim bir arkadaşımla buluşmak üzereydim öğle saatlerinde. 


Devamı...




_______________________________________________________________________





İzmir'de gezilip, görülecek yerler denildiğinde anlatılacak  öyle  güzel köşeler vardır ki yaz yaz bitmez. Kolay mı Ege'nin incisi, mitolojinin prenses şehri olmak.
Selçuk'ta 7 uyuyanların hala huzur içinde uyuduğu, Meryem Ana'nın hacı olmaları için Hıristiyanları çağırdığı, antik dünyanın 2.büyük kütüphanesine sahip Bergama'nın salındığı, şehirler şehri Efes'in baş rol oynadığı, İZMİR olmak kolay mı?


_______________________________________________________________________

Haremde Gezinti...



İstanbul'a son ziyaretimde aldığım Nurhan Atasoy'un  ''HAREM'' kitabını sonunda bu tatilde bitirebildim. ''
Muhteşem Yüzyıl '' yani medyatik Hürrem daha popüler değilken Harem dünyası hep benim ilgimi çekmişti. Yıllardır bu konuyu anlatan kaynakları araştırıp, okudum. Daha önce görmüş olmama rağmen harem dairesini tekrar tekrar gezerim  hep aynı merak ve heyecanla...


Devamı...
_______________________________________________________________________

Yavaş Şehirde Bir Pazar
Baktım ki kış gitmemek de ısrarlı, bahar gelmekte kararsız o zaman haydi biz dalalım doğanın içine dedik ve kendimizi otların içine attık.

Öyle çimenlere değil, çünkü güneşli havaya rağmen İzmir yine de serindi bugün.  Yemyeşil, çeşit çeşit  Ege otlarının satıldığı, tezgahlarında bu otlardan yapılmış el açması böreklerin tepsi tepsi sıralandığı ''  CITTA SLOW '' daydık bugün. Yani; Seferihisar'da , pazarda...


Devamı...
_______________________________________________________________________




23 Mart - 24 Mart günü 4. Urla Slow Food Gönüllülerinin düzenlediği Geleneksel Ot Festivalinin yapılacağını bildiğim için bu pazar başka bir program yapmadık yine kendimizi otların kucağına attık.




________________________________________________________________________


Porselen Yolculuğu
Eğer kahve ya da çay içmeyi keyif haline getirdiyseniz içme eylemini de bir ritüel haline getirirsiniz tıpkı benim gibi ! Bunu ancak kahve, çay bahane önemli olan seremoni keyfi diyenler anlar...
( Japonya'da bir çay seremonisinde bulunmayı çok isterdim. ) Durum böyle olunca kullandığınız fincanların ya da bardakların da önemi ve değeri artar. Hatta ben zamanla kahve fincanlarının tarihçeleri ile de ilgilenmeye başladım (Bunu ayrı bir yazıda paylaşırım sizlerle).

Devamı...




0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.