8 Aralık 2013 Pazar


Hani bazı tarifler veya lezzetler vardır size birilerini anımsatır. Her yediğinizde onu hatırlar, kulağını çınlatırsınız !
Bugünlerde ben de zencefilli kurabiye dediğimde ( ki kış günleri için zencefil ideal baharatımdır ) blogunu keyifle takip ettiğim sevgili Juliette aklıma geliyor.

Bana ''Bir ara tarif verir misin?'' demişti. Vermez miyim? Hem blogumda paylaşayım da belki bu soğuk günlerde çayın yanına çok yakışan, cam fanusda saklanarak uzun ömürlü olan bu kurabiye tarifini başka dostlar da kullanır diye düşündüm.

Geçen sene öğrencisi olduğum Roka Mutfak'ta öğrenmiştim bu tarifi. Hem pratik, hem lezzetli, hem de tecrübeyle sabit...

ZENCEFİLLİ KURABİYE

Malzemeler:

500 gr.un
150 gr.pudra şekeri
1 yumurta akı
50 gr.badem tozu veya fındık tozu
250.gr tereyağı veya margarin
Tarçın, zencefil
(Miktar size kalmış)
Bir miktar portakal veya limon kabuğu rendesi

Yapılışı:

Bütün malzemeyi karıştırıp, yoğurun.2-3 saat dolapta dinlendirdikten sonra, istediğiniz şekillerde koparıp, yağlı tepsiye yerleştirin. Hamurun çatlamaması için iki yağlı kağıt arasına da koyabilirsiniz!. 170 derecede 15 dakika pişirmeniz yeterlidir.

Nekadar kolay değil mi? Zaten benim tariflerim hep zamanla yarışanlar içindir ! Afiyet olsun...


İsterseniz kurabiyelerinizi pişirdikten sonra Juliette'nin şık dekorasyon blogunu da açın, keyifle yerken, zevkle de dolanın orada! Yanına da benim hatırıma bir bardak çay için artık!...http://evimicinhersey.blogspot.com/2013/12/orgu-battaniye-mevsimi-aclmstr.html#more

                            

Ayrıca şu minik zencefilli adamlar yok mu, pek severim ben onları. Her yeni yıl öncesi alırım onlardan, getiririm eve, hep beraber bekleriz yılbaşı gelsin diye...(Michael'ın da içi gider bu arada!) 


Keyif Dolu Bol Zencefil Kokulu Günleriniz Olsun...



Etiketler: , , , , ,

17 yorum:

  1. Hiç zencefilli kurabiye yapmadım, o yüzden zencefili ne kadar koyduğunuzu sorabilir miyim Petek Hanım? Elimin ayarı yoktur benim. Fazla kaçırabilirim ve o zaman tadı acı acı olur diye tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, haklısınız.Kaldı ki zencefil kuvvetli bir baharattır. Siz ilk olarak az miktar kullanın.1 çay kaşığı dolusu toz zencefil.yeter. Bu tarifimi bilen bazı arkadaşlarım var örneğin çok seviyorlar onun kokusu ve lezzetini bolca atıyorlar. Siz temkinli davranın...Teşekkür ederim ziyaretiniz için.Sevgilerimle..

      Sil
  2. Hıımmm kokusu geldi burnuma!
    Zencefil şifadır. Zaten kış geldi mi ilaç niyetine tüketmek iyidir!
    Yapıyım istedim eve gidince hemencecik yapıversem çayla yesemm! Imm akşamı iple çekiyorum...
    Teşşekkürler tarif için evde benimde olacaktı bi bakayım ikisinede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok dayanıklı bir kurabiyedir canım, kolay da.yanına da çayını al. Yerken de hem beni hatırla hem de o naif, güzel paylaşımlarını yap bizimle...

      Sil
  3. Petekcim haftaya ne güzel başladım sayende. Çook teşekkür ederim denemez olurmuyum hemen yapıp tadına bakacağım bu güzel tarifin. Eminim kokusu oralara kadar gelecektir.
    keyifli bir hafta dilerim canım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun keyifle ye, canım...Kolay bir hafta olsun canım

      Sil
    2. yaptım çayla birlikte afiyetle yiyorum şu an:)

      Sil
    3. Aa gerçekten mi? Afiyet olsun o zaman, tam kış keyfi olmuşşş !

      Sil
    4. Eveet tam kış keyfi dışarıda da kar varken süper oldu..

      Sil
  4. Kokusu buraya kadar geldi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de kar yağdı Oraya ohh, kurabiye kokulu bir ev ve karlı Ankara. İnan özledimmmm, teşekkürler canım...

      Sil
    2. Yolunuz düşerse tanışmayı çok isterim!

      Sil
    3. Ben istemez miyim? Tabii ki, umarım bir gün Ankara,İzmir hiç fark etmez.Ama bir fincan kahve ve SEN :) :)

      Sil
  5. hep yapıyorum ve bıkmıyorum . seninkileri görünce tekrar yapma aşkı
    geldi. yaptıklarımın da çoğunu etrafa dağıtıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamlı kurabiye kokulu bir mutfak ne güzel. Onun sıcaklığı da hoş ! Etrafınız da çok şanslı...Siz de vermenin keyfini yaşıyorsunuz...Teşekkür ederim ziyaretiniz için...

      Sil
  6. Bizim evde de kış gelince Tarçın ve Zencefil eksik olmaz :) Mutfak konusunda elimden hiç bir iş gelmiyor ama kurabiye hariç. Bir sürü kurabiye tarifim var ve yemekten de yapmaktan da büyük keyif alıyorum. Böyle bir tarifim yok, yarın sabah 10 kahvemizin yanına yetiştireceğim bunu :) Ve defterime de; "Petek Öğretmenimin Kurabiyesi" diye yazacağım tarifinizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiye keyfini biliyorum Zeynep'çim.Bak bunlar çok uzun ömürlü olur ve kavanozda saklanır.Yarın sabah 10'da dersten çıkmış olacağım ve sizi düşüneceğim.Sevgilerimle, teşekkürler...

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.