4 Eylül 2013 Çarşamba


Blog dünyasına girerken böyle farklı ve ciddi bir yolculuğa çıktığımı ben bile fark etmemiştim. Oğlak burcu olan ben, son derece planlı  ve programlı hareket etmeyi severken, yeteri kadar planlı davranmadığımı sonradan anladım.

İyi ki de dalmışım aslında, bir kerecik de olsa programsız çıkıvermişim bir yolculuğa!  Çünkü bilirim kendimi. ''DUR!'' derdim, ''İyice bir anla, öğren, biraz araştır, eğitim şart !'' falan derken eğitimci kimliğimle iyice irdelerdim. Sonra da blog açamazdım, eminim ! Demek bazen de öğrencilerime dediğim gibi teoriden değil de pratikten öğrenmek lazımmış! Yazarken, paylaşırken, araştırırken (Araştırmaya devam, emek harcamaya devam! ) öğreniliyormuş bu iş de! Hani annelik gibi ! Öyle öncesi olmaz ya anneliğin, provası yoktur ya! Yaşarken öğrenirsin...

Henüz bir yılı yeni tamamladığım bu keyifli yolculuğumda ben de tersten gidiyorum şimdi. Yani; teorisini öğrenerek, ne olduğunu veya olmadığını anlayarak...Ancak; araştırmak, öğrenmek adına olduğu kadar bu işin ciddiyetini de çok sevdim veya önemini daha iyi kavradım diyelim. Nasıl mı ? 

Bol bol bu konuda kitaplar okuyarak ve yol almış, başarılı arkadaşlarımı izleyerek, tabii. Fakat gördüm ki, piyasada bloglar ve sosyal medya üzerine hiç de yeterli kaynak yok ! Var ama çok az, 4 - 5 adet kitap! Halbuki; üniversitelerde tez konuları olduğu kadar bölüm dersleri arasına bile girdi bloglar ve blog yazarlığı...

Blog yazmanın sadece özel hayatı birkaç foto ile paylaşmak olmadığını, hobilerimizi ve kendi dünyamızı sanal alemde sunmanın ötesinde olduğunu, işte bu kitapla anladım. 


Kendi alanında son derece profesyonel ve bilimsel yazılmış bir kaynak...Zaten alt başlığı da haber blogları, demokrasi ve gazeteciliğin geleceği üzerine...

Zeynep Atikan ve Aslı Tunç'un beraber yazdığı bu kitapta blog tarihini ve siyaset alanındaki etkileri de çok detaylı anlatılıyor...

Şimdi dikkatimi çeken birkaç satırla sizi başbaşa bırakıyorum...

'' Pek çok gazeteci için blogcular, haber yerine kendilerini öne çıkartan, dedikodu ve söylentiyi haber sanan, yeteneksiz bir avuç amatördü. Blogcuların gözünde ise ana akım medya çalışanları kasıntı, seçkinci ve toplumun haber alma hakkından çok, kendi ekonomik çıkarlarını gözeten kişilerdi ''

'' Türkiye'de ise bloglar siyasi fikirleri yeni oluşmaya başlamış, çoşkulu pek çok gencin sığınağı oldu.''

'' 1998 yılında Başkan Clinton'un Beyaz Saray stajyeri Monika Lewinsky'yle olan ilişkisini dünya bir blog üzerinden duyuyordu. ''

'' Söyleyecek sözü olanlar için artık yeni mecralar var...Bloglarda o kadar güzel yazılar ve yazarlarla karşılaşıyorum ki...Bu meşhur gazetelerde yazan yazarlarımız nasıl oluyor da gazeteci sayılıyor diye sormadan edemiyorum kendime. ''

''Mısır'da kadın blogcular hatırı sayılır bir ağırlığa sahipler. Kadınların etkisi Mısır blogculuğunu bu denli özel yapan unsurlardan biri kuşkusuz...''

''Bloglar 'Bloglar öldü' çığlıklarına inat, bugün Facebook ve Twitter gibi sosyal medya mecralarıyla birleşip güçlendiler...''



Keyif Dolu, Blog Gezintili Günleriniz Olsun...


NOT: Bu arada kitabı İzmir'de hiç bir yayınevinde bulamadım. D&R aracılığı ile İstanbul'dan getirttim.

Etiketler: , , , , , , , ,

22 yorum:

  1. Çok doğru bir konuya değinmişsiniz, çok önemli bir mecra olmasına rağmen sosyal medya alanında ciddi bir kaynak yetersizliği mevcut. Bu sene lisans bitirme tezimi sosyal medya üzerine yazdım ve bu süreçte bunu daha da net gördüm. Zira çok önemli konu başlıklarında kaynağımın olmamasından ötürü eli kolu bağlı kaldığım zamanlar olmuştu. Umarım sosyal medya alanındaki kaynaklar artar da bu alanla ilgili olan kişiler daha rahat araştırmalarını yapabilirler.

    YanıtlaSil
  2. Süpermiş,bu arada sen blogunu blograzzi ile blogcataloga kaydettirdin mi?Ya ben de kayıt olmak istiyorum ama beceremedim.
    Bu arada bence de blog yayıncılığı güçleniyor.

    YanıtlaSil
  3. Hayır, canım.Hatta şimdi senden öğreniyorum.Yaparsam seni haberdar ederim...Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merve'cim ne güzel bir konuyu seçmişsin tez olarak Hatta bu yazıyı hazırlarken ben de düşündüm şimdiki gençlerin tez konusu olabilir, çok da zevkli olur diye...Sen daha iyi biliyorsundur o zaman, bak !Bu denli önemli ve güncel konu ama kaynak yok...Yurt dışı kaynakları daha zengin diye düşünüyorum...Teşekkür ederim ziyaretin için...

    YanıtlaSil
  5. Hiç duymamıştım.
    Paylaşım için teşekkürler.

    Cahil anne

    YanıtlaSil
  6. Ben teşekkür ederim, Oğlak Kızları...Keyifle paylaştım.

    YanıtlaSil
  7. kitabı bilmiyodum.
    iyi oldu bakın.
    okurum.
    bi de blogçuanne'nin kitabı var.
    onu okuycam daha.
    :)
    bi de bakıın.
    blogumda yazmıştım. kitap başlığında.
    bi amerikalı kadın blogçunun kitabı çıktı.
    hiç olmamış gibi yapalım.
    bunu kaçırmayın.
    zeki ve alaycı.
    :)
    bi de blogçu arkadaşlarımızın içinde olduğu imza:kızın adlı kitap var. o da var blogumda.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Tekrar hoş geldin deeptone, ben de sizin bahsettiğiniz kitapları bilmiyordum.İmza:kızın adlı olanı biliyordum ama diğerlerini bir araştırayım. Teşekkür ederim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Oğlak burcu sistematik insan :) bir gun haritana bakalım :)
    Bu kitabı not alıyorum, tesekkürler!

    YanıtlaSil
  10. Biliyor musun Sinem'cim yükselenim de oğlak !! Çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  11. Peeehhhh face ve twitter'da kim oluyormus blog varken... Bana gore hicbirisi bu kadar ogretici ve dosthane degil...Ama kitap okunmaya deger gorunuyor;
    . Keske donmeden once olsaydi bu postun:(( Tirim tirim kitap topladim okumak icin, bunuda alirdim:( Neyse bari sen aralara iki satir sikistir hosuna gidenlerden...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Mevlüde Hanım, nasılsınız? Özlemişim sizi.Tatiliniz güzel geçti umarım...Kitabı arzu ediyorsanız ben size yollarım.Adresinizi verin. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. 3 senedir ben de blog yazıyorum ama bu kitabı ilk kez senden görüyorum Petek :) blog da tecrübeyle öğrenilen bir iş bence :) deneye yanıla, batıra çıkara öğreniyorsun işte..

    YanıtlaSil
  14. Ne kadar doğru, tecrübe bazen de bata çıka öğrenilen bir şeymiş Merve'cim. Ama öyle güzel paylaşımlar, ortak keyifler yaşıyorum ki iyi ki çıkmışız bu yolculuğa.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar, tesekkur ederim bende sizi ozlemisim. Tatil superdi ama tatilin sonu hic super degil ne yazikki. Ama akillandim seneye tatile gelirken 4 erkegi disari atip anahtari alacagim ellerinden;))
    Zahmet olmazsa isterim kitabi. Sizde bana hesap numaranizi yollayin;
    Adresim: Chemin de Perquiesse 7, 7804 Rebaix-Ath-Belgium Simdiden tesekkur ederim...

    YanıtlaSil
  16. İyi Akşamlar,Mevlüde Hanım.Hemen yollarım,hiç sorun olmaz.Ancak; ben kitabı İzmir'de olmadığı için İstanbul'dan siparişle getirttim D&R'a.(Yenisini yollamak isterim tabii ki) İzmir'e gelsin yollarım bu adrese.

    YanıtlaSil
  17. Tamam bekliyorum ozaman, ama hesap numaranizi vermemissiniz. Ben odemeyi nasil yapacagim?

    YanıtlaSil
  18. O size İzmir'den armağan olacak, Mevlüde Hanım, ne demek !:)

    YanıtlaSil
  19. Sayenizde öğrendim böyle bir kitap olduğunu.
    Blog yazarları olarak okumamız gerektiği inancındayım, zira alıntıladığınız yerler oldukça ilgi çekici geldi.
    Teşekkürler Petek Hanım...

    YanıtlaSil
  20. Buna benzer birkaç kitap daha okudum ama bu çok etkiledi beni, bu nedenle paylaştım sevgili Zeugma. Uzatmak ve sıkmak istemedim ama öyle ilginç yerler vardı ki kitapta. Bana göre de Clinton OLAYININ BİR BLOGGER tarafından duyurulması ilginçti !! TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
  21. Ben ilk bloğumu 2003 yılında açmıştım, o zaman tek-tük bir kaç tane blog vardı, ne kural biliyorduk nede neler yapmamız gerektiğini :) Her şeyi deneyip kendi kendimize bir yol çizmiştik. O günlerden kalan 2 blog var hala, aramızda bu bloglarla ilgili çıkan kitapların muhabbetini yapıyorduk geçen gün, sonra bizde fark ettik o an, nasıl birden kendimizi ortaya attığımızı, planlamadan düşünmeden :)
    Bazen planlamadan yaşamak gerekiyor galiba :)

    YanıtlaSil
  22. Sen ilklerdenmişsin, evet...Eminim çok daha tecrübelisin ve yazdıkça öğreniliyor bu iş.İşte okumak kısmı da benim çok hoşuma gitti.Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.