6 Temmuz 2013 Cumartesi



Yemek blogu yazmıyorum ama yemek pişirmekten ve mutfak ile ilgilenmekten çok keyif aldığıma göre bunları da paylaşmalıyım diye düşünüyorum.
İşte o zaman ben olurum, değil mi ?

Daha önce de yazmıştım benim tariflerim 20 dakikada hazırlanacak tarifler. Yani aklınıza geldi, hemen yapın türünden. Lezzetli olması kadar, sunumu da önemli olduğu için ( bana göre !) çok fazla zaman harcamanızı gerektirmeyecek özellikle yaklaşmakta olan iftar sofralarına  şipşak hazırlanabilecek tariflerimi sizlere fotoğrafladım...



KOLAY MİLFÖY PASTA

- 1 Paket hazır milföy ( Dışarıda bekletilmiş olsun )
- Arzu edilen meyve çeşidi ( Ben çilek veya muz tercih ediyorum )
- Pudra şekeri
- Krema :
Milföylerin arasına kullanılmak üzere hazırlayacağınız herhangi bir krema olabilir. Benimki ;

- 1 Lt. süt

- 2 Su Bardağı un
- 2 Su Bardağı Şeker
- 1 Paket vanilya - istenilirse bir miktar tereyağ

Milföyler yaprak halinde fırında pişirildikten sonra, aralarına krema ve meyve yerleştirilerek kapatılır.Üzerine pudra şekeri serpilir... (Kremayı hazırlarken, milföyleri de fırına atmayı unutmayın ve sakın fazla tutmayın ! )




PAMUK HELVALI MUHALLEBİ

Bu tatlıyı İstanbul'da İzzet Çapa'nın ünlü mekanı Limonata' da içtiğim pamuk helvalı kahveden esinlenerek hazırlamıştım. Misafirlerim tarafından beğenilince de sık yapar oldum.

Bildiğiniz bir muhallebi tarifini hazırlayıp, cam içinde görünür halde ikram ederseniz, üzerine koyacağınız pembe pembe pamuk helvalar  da çok güzel görünür...


KIYMALI EKMEK

Lahmacun, pide delisi olan ben ( Günübirliğine Antep'e gidip gelecek kadar !) böyle bir atıştırmalığı çok sık yaparım; yani çay demlenmeden bile hazır olmuş olur. Hatta bazen de peynir-maydanoz ikilisi ile hazırlarım...( Fotoğrafta görüldüğü üzere ben biraz yakmışım, kusura bakmayın ! )

Ekmek dilimlerinin üzerine hazırlayacağınız pide harcını sürün ve 15 dk.fırında pişirin...

PİDE HARCI:

- Ekmek dilimlerinin miktarına göre kıyma
- 1 Kuru soğan rendesi
- 2-3 Adet domates
- Yeşil biber
- Karabiber, tuz
- Bir miktar zeytinyağ


Keyif ve Afiyet Dolu Günleriniz, İftar Sofralarınız Olsun...












Etiketler: , , , , , , , ,

10 yorum:

  1. ımmm, nefis görünüyor hepsi de :) makarna'da pek romantik :) Pamuk helvalı muhallebi, çilekli milföy, kıymalı ekmek ımmm nefis :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim Hilal'cim. Böyle paylaştıktan sonra sizlere de ikram edebilme imkanım olsa keşke diyorum !

    YanıtlaSil
  3. Milföylü kolay tatlı cok hayat kurtarici olucak Ramazansa, tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  4. Sınavların, yoğunluğun bitti mi bilmiyorum ama senin için zaman çok önemli olsa gerek mutfakta, Oğuz'cum...Teşekkürler ziyaretin için..

    YanıtlaSil
  5. Her zamanki gibi ellerine ve emeğine sağlık zarif arkadaşım.

    YanıtlaSil
  6. Yorumunla keyiflendim Belgin'cim, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Hepsi çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. TEŞEKKÜR EDERİM, BAŞAK'CIM. KEŞKE SİZLERE DE İKRAM EDEBİLSEM..

    YanıtlaSil
  9. ohh ellerinize sağlık, hem kolay hemde görünümüyle iştah acıcı lezzetlerr ımmm şimdiden istedim:)

    YanıtlaSil
  10. Ah, hemen yapıversem size de...Teşekkür ederim ziyaretinize. Sizin de ağzınızın afiyeti hep yerinde olsun...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.