15 Temmuz 2013 Pazartesi


Çocukluğunuzun çiçekleri var mıdır sizin ? Ya da nostalji yaşar mısınız çiçeklerle ? Ben yaşanır diyorum... Hani çocukluğunuzu hatırlatan ya da büyüdüğünüz evi, camın önünü,  büyükanne bahçesini anımsatan çiçek veya çiçek kokusu olur mu ? Olur...

Hatta modası bile olur. Bir bakarsınız herkesin evinde, salonunda aynı çiçek saksıları durur, fideler kırılır, toprağa dikilir..
İşte çocukluğumdaki çiçeklerden biri de Müge çiçeğidir. Neredeyse hiçbir yerde bulamıyorum onları sanki yok oldular. Ancak yapay hallerini görebiliyorum. Nerede ? Gelinlerin o güzel gelin buketlerinde...


Tıpkı inci tanelerine benzerler. Sedef sedef parlarlar. O yüzden diğer adı da inci çiçeğidir. Şimdi arasam bir yerlerde bulur muyum bilmiyorum ? İnsan isimlerine de çok yakıştığını düşünüyorum bu çiçek adının...Müge Hanım, İnci Hanım ne kibardır, zariftir...


     Bu kibar çiçek nemli ve gölge yerleri sever. 


Cam şeklindeki çiçekleri ilkbaharda açar ve çok güzel kokar...


Kozmetik ve ilaç yapımında da kullanılır, kan basıncını düzenleyici etkisi vardır...



Keyif Ve Çiçek Dolu Günleriniz Olsun...

Etiketler: , , , ,

27 yorum:

  1. Ne kadar hoş bir çiçek, çok narin ve zarif. ben çıkaramadım bu çiçeği maalesef ama ilk fırsatta almak isterim.

    YanıtlaSil
  2. evet bu benım cıcegım mügeeeeeee

    YanıtlaSil
  3. Evet, ne kadar zarif görünüyor değil mi? Juliette...Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müge çiçeğini nasıl bulabilirim peki bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?

      Sil
  4. O bir anne'ye teşekkürler. Ortak çiçeğimiz müge demek ki.

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel anlatmışsınız gerçekten hoş bir çiçekmiş.Mügenin de bir çiçek olduğunu yeni öğrendim.Benim çoçukluk çiçeğim ise hanımelidir .Dedemin evinin merdivenlerinin yanından ta çatıya kadar uzanırdı. Birde çiçek açtimi kokusu mest ederdi gelip geçeni.Şimdi ne dedem var nede o kapıda hanimeli .Hiç aklımda yokken hüzünlendirdiniz beni.

    YanıtlaSil
  6. Nurbanu Hanım, yorumunuz için teşekkürler. Aman, nolur hüzünlenmeyin. Bakın keyif dükkanındasınız. Ne mutlu ki dedenizle paylaştığınız anılarınız ve hanımelleriniz var.Onlar size dedenizden selam getirir, inanın...

    YanıtlaSil
  7. ohh ne güzel olmuş bu yazı böyle, müge çiçeği de ne güzelmiş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Daha önce görmemiştim bu çiçeği. Çok güzel ve asil bir duruşu var. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim, Hilal'cim. Etrafımızda hep çiçekler olsun, inan hayata bakışımızı bile değiştiriyorlar, değil mi?

    YanıtlaSil
  10. Başak'cim ben de görmeyi özledim.Paylaşmaktan da keyif aldım.Teşekkürler...

    YanıtlaSil

  11. Lütfiye Kalfazade..
    Benim çocukluğumun çiçeği Kasımpatıdır..Bilge insan ,canım babannem bahçemizde yetiştirir..veee her 10 Kasımda okul çocuklarına çelenk yapardı...Ülkem o zaman ne kadar aydınlıkmışş..

    YanıtlaSil
  12. Ahh, Sevgili Lütfiye Hocam, Kasımpatılar 10 kasım heyecanının ve hüznünün çiçeğidiydi tabii ki. Atatürk demekti.Babaannenizin anısına da benden size bir kucak dolusu patlar yolluyorum bu mayıs gününde...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Çok sevdiğim bir çiçek ve isimdir...

    YanıtlaSil
  14. Canım, Sinem de benim çok sevdiğim isimdir... Keyifle kal...

    YanıtlaSil
  15. Ben de bu çiçeği de ,adımı da çoook seviyorum :)
    "Müge" :)

    YanıtlaSil
  16. Hoşgeldiniz...Teşekkür ederim. Ne güzel bir adınız var gerçekten...

    YanıtlaSil
  17. Hoşgeldin Ferhat'cım. Gül çiçeklerin kraliçesidir. Yeri ayrıdır. Diğerleri de ayrı ayrı güzelliklerdir. Başkalıktır...

    YanıtlaSil
  18. Müge'nin anlamının çiçek olduğunu bile bilmiyordum :)
    bu çiçeği de görmedim daha önce , hakkaten inci gibi dizilmiş..

    YanıtlaSil
  19. Evet Merve, senin ismine de benziyor ve merve de çok güzel bir isim. Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  20. çiçein olduğu yerde hayat sanki güzel kokuyor...

    YanıtlaSil
  21. Sevgili adsız nekadar doğru... Çiçek hayata bakışı değiştiriyor...

    YanıtlaSil
  22. Merhaba! Blogunuzu yeni buldum ve inci çiçekleriyle (bu ismi nedense daha çok severim) ilgili yazınızı hüzünlenerek okudum - uzun yıllardır ben de bu çocukluk çiçeklerini hiçbir yerde görmüyorum. Bir tek parfümlerde bazen kokusunu duyuyorum... Ama yanılmıyorsam, geçen sene falan yapı marketlerinden birinde (Bauhaus olabilir) sonbahar çiçek soğanları ve kökleri satılıyordu - orada görmüştüm... Hollanda üretimi paketlenmiş kökler olarak satılır "Lily of the Valley" adı altında

    YanıtlaSil
  23. Hoşgeldiniz yasemin hanım. Yorumunuz için teşekkür ederim . Demek siz de aynı şeyleri hissetmiştiniz ... O kokuyu da araştıracağım...

    YanıtlaSil
  24. Cok guzel bir cicek sozlume alcam bu cicegi nisan torenimizde vercem ona:)) ama hic bi fikrim yok nerden temin edebilirim:(

    YanıtlaSil
  25. Ne güzel bir fikir! Harika! Çiçek üreten seralarda bulabilirsiniz! Malesef her yerde yok. Çok nadide! Ee değer ama!

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.