21 Temmuz 2013 Pazar

Temmuz ayında yapmış olduğumuz bir seyahatimizi hatırlayarak Kars'a gitmiş, sizi de oralara götürmüştüm daha önceki yazılarmda. Kars ile ilgili aklımda kalanlar içinde en etkileyici kısmı aslında Sarıkamış ve Ani Harabeleri idi.



Katedral



ANİ HARABELERİ Kars'ın 45 km. kadar dışında tam Ermenistan sınırında binlerce yıllık geçmişi olan kiliseler ve bir Katedralden oluşan tepe üzerine kurulmuş harabelerdir. Öyle ki arada çok büyük sayılmayan Arpaçay (Kars çayı) olmasa bu tepeyi atladığınız an hoop karşıdasınız. Ermenistan'ın kendi sınırındaki otları dahi inceleyebilirsiniz.





Türkiye'nin batı ucundaki EFES harabeleri nasıl etkilerse beni öyle etkiledi ANİ' deki harabeler de. Bence bu iki tarihi ve turistik merkeze açık hava müzesi denilmelidir. Tepede bu kalıntıları gezerken garip bir yalnızlık ve bir o kadar da özgürlük hissi kaplıyor sizi. Ya da ben öyle hissetmiştim !




Kars - Ani arasındaki bir yerleşim alanı. Kışın  kardan dolayı tüm yolların kapandığını anlattılar...


Tepede bugün bile dimdik ayakta durmaya çalışan, tek başına ama ilgi çeken Katedral bana göre de diğerlerinden farklıydı... Ancak ben neden orada Titanik pozu vermişim, hatırlamıyorum ! Hatırladığım bu çok geniş yeşil tepenin bol esintili ve huzur veren bir yer olduğu idi...Rehberimizin anlattığına göre bizim ziyaretimizden önceki yıllarda güvenlik sebebi ile   fotoğraf çekmek bile yasakmış ! Bu yasağa uyulmadığı takdirde anında Ermenistan sınırındaki askerlerden uyarı gelirmiş !





Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ



Etiketler: , , , , , ,

2 yorum:

  1. sende iyi cesaret varmış;son fotoğrafı çekildiğine göre.

    YanıtlaSil
  2. Yine güldürdün beni, çok teşekkür ederim ziyaretine. Yok biz gittiğimizde bir sorun yoktu. Zaten bütün tur ekibi oradaydı. Eşim de fotoğrafı çekti, herhalde vurmazlardı, değil mi? :) :) :)

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.