29 Ocak 2013 Salı

                         
Tül gibi uçuşan dantellerin zarafetini, renk renk kurdelelerin sevimli fiyonklara dönüşmelerini hep zevkle izlemişimdir.
Belki de tekstilin merkezi Bursa'da büyüdüğüm içindir...Şehrin o meşhur Kapalıçarşı'sında metrelerce ipek kumaşların satıldığı hanlarında, bin bir çeşit düğmelerin bulunduğu dükkanlarında o kadar güzel çocukluk anılarım var ki...Şimdi sadece nostalji benim için çünkü bugünün en lüks AVM lerinde dahi bulunamayacak dükkanlar buraları...

Asaletin simgesi eski Monako Prensesi Grace Kelly bana hep tül dantelin romantizmini  hatırlatmıştır.Nasıl da büyülüdür o Fransız danteli gelinliğinin içinde.(Zaten gelmiş geçmiş en güzel gelinlikler arasında sayılır.)


Dantel zamansızdır. Asla dönemsel olmamıştır. Elinizde aile büyüklerinden kalma vintage dantelleriniz varsa mutlaka değerlendirin onları. Belki bir elbise çıkmaz ancak harika dantel yelek ya da yaka yapabilirsiniz.


                                       
                                         



                                        

Dantel kullanıldığı aksesuarlarda bir incelik yaratır. Kalın bir muma saracağınız dantel parçası kurutulmuş bir gülle çok romantik olur.


Basit bir kavanoz ya da cam kasenizi tül dantele sarar ve üzerine de saten kurdele bağlarsanız bambaşka bir görüntü elde etmiş olusunuz.



Vintage tarzı bir sofra hazırlamak isterseniz yine nostaljik el örgüsü danteller kullanarak farklı tarz sunum elde edebiliriz.

    

      

Dantel, inci ve kurdele ile birleşince çok daha zarif görünür. Özellikle vintage tarzı dekorasyonda çok kullanılan üçlüdür.

                      

                    
  
Dantelin dekorasyonda kullanımı tarzı romantik şıklık olanlar için çok uygundur.

Rüyada dantel görmek ise '' iyi haberler alınacak'' demekmiş.


                               

Keyif dolu günleriniz olsun...



Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , , , ,

13 yorum:

  1. Petekcigim harika bir blog olmus.Daha önce mesaj bırakmayı basaramamıstım.Sıkı takipteyim canım.Isık

    YanıtlaSil
  2. Sen de ne güzel yazmışsın. Çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. bloğu rastlantı eseri buldum ama neden bu kadar çok uzun sürüyor açılması bir sorum olacak fransız tipi danteli nereden satın alabilirim bilginiz var mı
    takipteyim

    YanıtlaSil
  4. İyi bir Fransız dantelini bulmak gerçekten zor; ancak gelinlikçilerden bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Sayın Misafirimiz;
    Blog sayfasımızın geç açılması sorunu sizin bilgisayarınızın özelliklerine, kullandıgınız tarayıcıya yada internet bağlantınızın hızına göre değişim göstebilir. Site üzerinde ve internette daha iyi gezinti yapabilmeniz için "Google Crome Tarayıcı" kullanmanızı tavsiye ederiz. Gerekli soru ve sorunlar için 7/24 yorum bırakabilirsiniz.

    Petegindunyasi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. çok sevdim ben blogunuzu önce dantellere hayran kaldım sonra eskiye meğilli yazı ve fotoğraflarınıza buralardayım artık :)

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederin Hande Hanım güzel yorumunuz için bu vesile ile ben de sizin güzel blogunuzu keşfettim sizin de ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. gerçektende dantelin masumiyeti . Ne güzel bir post hazırlamışsınız ..görseller nefis , sunumda ..Bloğunuza yeni misafir oldum..banada beklerim , sevgilerimle
    http://neslihanmetin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim Neslihan. Hoşgeldin bloguma.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık ne güzel derlemişsiniz hepsi çok güzel yazılarınız daha da güzelleştirmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, pamuk şekeri.Biliyor musunuz ben de sizin adınızı çok seviyorum...

      Sil
  11. merhabalar dantel elbiselerinizden biri cok begendiknadil satin alabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok özür dilerim ben sadece yazı yazıyorum.Gerçek dükkan değil.Ziyaretiniz için de teşekkür ederim

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.