27 Mart 2013 Çarşamba




Sizden profesyonel olarak yaptığınız işinizi tanımlamanız istenilse, en güzel ifade eden yine siz olursunuz; çünkü işiniz sizsinizdir, yaşamınızdır,  emeğinizdir.
Hele mesleğinizi sevgi ve ilgiyle yapıyorsanız, amatör ruhunuzu hiç kaybetmemiş bir çalışansanız, sizden daha iyi anlatacak biri de yoktur.

Ama varmış...Sevgili Doğan Cüceloğlu ve İrfan Erdoğan 22 senedir yaptığım mesleğimin çok basit görünen tarifini nasıl da can alıcı ayrıntılarla anlatmışlar  '' ÖĞRETMEN OLMAK '' da... Hele o kapaktaki alt başlık yok mu ? '' Bir Can'a Dokunmak '' ...Hep insan, birey, eğitim, öğretim dedim tamam da canlara dokunduğum gerçeğini yeni fark ettim ! Ne güzel bir ifade...

Doğan Cüceloğlu İrfan Erdoğan ile eğitim ve öğretmenlik hakkında sohbet ederek, Türkiye'nin çeşitli kentlerinde ''ÖĞRETMEN''i konuşmuşlar. Bu kitap sadece bu mesleği yapanları ilgilendirmiyor, yaşamın her yerinde herkesi ilgilendiriyor yani binlerce canlara dokunuyor !...

Yeni bitirdiğim bu kitaptan en keyif aldığım ve öğretmen olmak ile öğretmenlik yapmak arasındaki farkları çok net  anlatan bölümleri sizlerle paylaşmak istiyorum...

'' Doğan Hocam, siz de biliyorsunuz ki öğretmenlik yapabilmek için, kişinin belirli konularda bilgi, beceri ve değerlere sahip olması kaçınılmaz bir gerekliliktir. Öte yandan, öğretmenlik son derece insan-yoğun bir iş olduğundan, her öğretmen ancak kendi iç zenginliğini kullanarak daha etkili bir öğretmen olabilir. ''

'' Evet, kesinlikle. Doğan Hocam, şunu da söylemek istiyorum: Usta öğretmen olmak için öğretmenin kendi içine yolculu da yetmez. Çevreyle bütünleşmek gerekir. ''

'' Bir öğretmenin mesleki yaşamının en önemli işlevi, öğrencilerinin yaşamında güçlü bir tanık olarak yer alması ve öyle kalabilmesidir.......Sınıfta yaşatmak istediği değerleri; giyinişine, konuşmasına, yüzüne, ses tonuna yansıtmaya özen gösterir. Öğrenci kendi evinde, komşularında, mahallesinde bulamadığı, ancak deyim yerindeyse vitamin, mineral, protein kadar ihtiyaç duyduğu tanıklığı, öğretmenin yaşattığı değerler ortamında bulur. Öğretmen; sözüyle, bakışıyla, yürüyüşüyle sürekli tanıklık yapar. öğretmen sadece sınıfta değil, koridorda yürürken öğrencisinin farkına varıp varmayışıyla, ona gülümseyip gülümsemeyişiyle, günaydın deyip demeyişiyle, yüzünün ve gözlerinin ışıltılı olup olmayışıyla sürekli tanıklık yapar...''

Kütüphaneler Haftasında her iki yazara bu güzel sohbet tarzı kitap ve kendi mesleğimi onların dilinden okuyarak daha da keyif aldığım için teşekkür ederim.


Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Etiketler: , , , , , ,

6 yorum:

  1. Çok güzel ifade edilmiş....

    YanıtlaSil
  2. Ne is yapiyorsunuz? : Can'lara dokunuyorum...
    Ne kadar guzel ozetlenmis, ifade edilmis. Sayin Cuceloglu, kelimeleri bitirmis. Sadece alkisliyorum kendilerini ve butun Ogretmenlerimizi...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim sevgili Mevlüde, evet ben de etkilenim.

    YanıtlaSil
  4. Sinem'cim teşekkürler , ifadeleri doğan bey' in çok hoş

    YanıtlaSil
  5. Benim annem babam da ogretmen ve bir ogretmen cocugu olarak ne kadar fedakar olduklarini cok iyi biliyorum.. kitabin varligindan sayenizde haberim oldu. anneler gunu hediyem belli oldu:)

    YanıtlaSil
  6. Aa ne güzel bir hediye olur, anlamlı.Teşekkür ederim yorumun için.

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.