17 Mayıs 2013 Cuma


Orijinal adı AMOUR (Aşk) olan bu filmi uzun zamandır seyretme fırsatı bulamamışken tesadüf ya anneler günü gibi özel bir günde seyrettim. Özel diyorum ancak anneliği sadece anne olanlara değil annelik yapabilen ve bu şefkati hissedebilen her kadına bağışlanması gereken bir gün olduğunu düşünüyorum.
Tıpkı AŞK kelimesinin de beşeri aşk kavramıyla sınırlandırılmaması gerektiğini düşündüğüm gibi... İngilizler bu yüce duygu için LOVE der örneğin. Yani; ilahi aşkı kapsadığı gibi evlat sevgisi, arkadaşlık sevgisi, vatan sevgisi, hayvan sevgisi ve meslek aşkını da içeren bir bütün ve ortak duygudur. Çocuğunuza '' Aşığım sana '' diyebilirsiniz çünkü aklınızı kaybedeceğiniz türden bir aşktır bu hatta karşılık beklenmeyen tek aşktır ! '' Aşk karşılık beklemez '' denir ama yalandır beklenir çünkü. Aksi halde nasıl beslenir ki ? Yok olur gider. Ya da platoniktir. O da sizi bitirir. Bakın meslek aşkı bile karşılıklıdır. İşiniz sizi mennun etmiyorsa, başka iş arayışına girersiniz. Bırakırsınız onu bir gün...


Yoluna ölünecek bir şey ise AŞK, onca şehitimizin vatan uğruna ölmesinden daha büyük aşk olur mu ?
İlahi  aşk olmasaydı MEVLANA MEVLANA olur muydu ? Ya da Florance Nigtingale'in annelik içgüdüleriyle insan aşkı olmasaydı kendinden vazgeçip o kadar askere yardım edebilir miydi ?

Emeğiniz olan her şey AŞKINIZDIR...


Neyse;  işte bu anlamlı günde, anlamlı duygular içinde keyifli bir film seyrettim. Hem de afiş resmine bayılarak...İki yaşlı insan vardı Aşk adlı filmin afişinde...Ohhh; yani 20'li yaşların tekelinde değildi bu duygu demek ki. ! Ayrıca  film 2013 Altın Küre, 2012 Altın Palmiye ve 2013 Oscar Ödüllerinde Yabancı dilde en iyi film sahibi. ( Oğlumun bana hediyesiydi bu DVD, oturduk beraber seyrettik, aynı filmde,farklı yaşlarda ortak duyguları yakalamaya çalışarak...)


Filmin yönetmeni Michael Haneke bence sıradışı bir aşk filmi çekmiş. Çünkü AŞK emektir dedim ya ben yönetmen de ZAHMETTİR demiş. Filmi izlerken farklı duygulara kapılıyorsunuz. Hani sonunda kavuşacaklar mı değil de ''Ama ölecekler'' gerçeğini bilerek seyrediyorsunuz. Hastalık var, yaşlılık var, dram var, zahmet var gerçeğini hiç unutmuyorsunuz. Merhamet duygusu aşkın içine girerken, acımasızlığı da dışarıda tutamıyorsunuz.


2012 Fransız yapımı bu filmin başrollerinde Jean-Louis Tritignant, Emmanuelle Riva ve Isabelle Huppert oynuyor...

Film bittiğinde şöyle sordum kendime AŞK,SEVGİ  çile çekmek mi? Çektirmek mi ?



Keyif ve Aşk Dolu Günleriniz Olsun...

Etiketler: , , , ,

4 yorum:

  1. Öyle güzel yorumlamışsın ki, filmi mutlaka izlemeye çalışıcam

    YanıtlaSil
  2. Yoğunsun biliyorum ama birara seyret , cok gercek çünkü. Teşekkür edetim .sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ankara'da yağmurlar bitmeden bu filmi izleyelim...

    YanıtlaSil
  4. Sinem'cim bu yağmurlar hiç bitmeyecek de yaz gelmeyecek gibi. İzmir' de bile hava kapalı...çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.