8 Mart 2013 Cuma


Bugün sosyal hayatta en çok konuşulan konu belki de çok daha önemli konular olması gerekirken beklenmekte olan soğuk hava dalgası ile ilgiliydi. Herkes birbirine ''Kar geliyormuş!'' diyordu. 

Gelen kar olsun, gelen soğuklar olsun dedim, bu ülke ne kara kışlar gördü!

Konu böyle olunca ben de meşhur kış reçelimi hatırladım. Aslında reçelden çok tatlıya benzer yani o kadar hafiftir. Merak ederseniz tarifini buyurun. Biliyorsunuz benim tarifim mutlaka en basitinden ve pratiğindendir.


KIŞ REÇELİ :

2 Adet kabuğu soyulmuş portakal 
2 Adet kabuğu soyulmuş mandalina
1 Adet kabuğu soyulmuş elma
2 Adet muz
1 Adet greyfurt (keyfe bağlı, acı tadını sevmeyenler kullanmasın )
1/2 Adet limon suyu ve limon kabuğu
1 Paket vanilya
İsteğe bağlı toz şeker 
İsteğe bağlı olarak 4-5 adet karanfil

Vanilya ve limon suyu dışında hepsi küp küp doğranarak şeker ilave edilmiş haliyle akşamdan hazırlanıp bekletilir.

Daha sonra vanilya ve limon suyu ilave edilerek pişirilir. Pişirme süresi (Sabaha kadar su bıraktığı için ) suyun azalma süresi ile orantılıdır. Koyulaşmadan alırsanız tatlı olarak da tüketebilirsiniz ; ancak dayanma süresi kısalır.

Reçellerinizi saklarken veya ikram ederken cam ya da  beyaz porseleni tercih ederseniz renkli meyveler çok şık durur...



Yanında size daha önce tarifini vermiş olduğum kış çayım var.

Ayrıca bu sefer evimdeki minik kumkuat ağacımın meyvelerinden de ilave ettim 3-4 adet, hoş bir aroma kattı. 





Keyif Dolu Sıcacık Günleriniz Olsun.

Petek Uluğ

Etiketler: , , ,

9 yorum:

  1. Orijinal bir lezzet olmuştur,içinde bütün kış meyvaları var..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten hafif ve lezzetli.teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. yummy *_* your blog is very lovely and interesting. im glad if you visit my blog, too <3 keep in touch!

    xx
    beauthi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Thanks, thi lan nice you are here...

    YanıtlaSil
  5. değişik bir ağaçmış. O reçel nasıl da güzel süslenmiş öyle. İzlemeye aldım seni bende bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık... ne güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  7. İLK DEFA DUYUYORUM KIŞ REÇELİNİ
    ÇOK LEZZETLİDİR EMİNİM
    SUNUMDA ÇOK GÜZEL OLMUŞ
    BENDE BU GÜN EVDE DÖNDÜM DURDUM AMA NE GÜZEL KAVONOZ NE FİYONK YAPABİLECEK UYGUN RENK KURDALE BULABİLDİM
    ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim yorumlarınız için.kumkuat bir tür mandalina özellikle diabet hastalığına çok iyi geliyormuş...çin inancına göre de bereketi simgelermiş...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili seyyah gül sizinki de çok güzel görünüyor siz bakmayın bana ben pek severim öyle kurdeleyi danteli ...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.