23 Mart 2013 Cumartesi



Ben bitmekte olan bu Nisan ayını çok severim; erguvan ayıdır benim için. Ancak, bu güzel ağaç İzmir'de çok azdır yani sayılıdır. Düşündüm ve fark ettim ki ben onların İstanbul'da Boğaz sırtlarını süslemesini severim. Çünkü Arnavutköy'den çıkıp, Hisar'ın surlarını dolanan bu ağaçlar Emirgan Kasırlarına kadar süsler boğazı. Ve ben de bahara denk gelen ziyaretlerimde bu eflatun resme bayılırım..


Baharın gelişini haber verip, kısa bir misafirlikten sonra yok olan bu ağacın efsanevi bir geçmişi de var. İnanışa göre Hz. İsa'ya ihanet eden havarilerinden biri çarmıha gerilip, kurtulduktan sonra kendini bu ağaca asar ve bunun üzerine beyaz olan ERGUVAN çiçekleri utançtan ya da kandan kırmızıya dönüşür. Ayrıca Bizans İmparatorluğu'nun da rengiymiş dallarındaki eflatun rengi. Asiller giyermiş eflatun rengindeki kadifeleri...



Ege'nin mor begonvillerinden Boğazı'ın ERGUVAN larına selam olsun...




'' İstanbul'da bir Erguvan akşamı
   Gurubun rengini çektim içime.
   Boğazı'da suların ''O gül endamı''
   Çevirdi ruhumu bin bir biçime...''

   YUSUF DURSUN



Keyif Dolu Günleriniz Olsun... 

Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , ,

14 yorum:

  1. istanbuldan merhabalar derken erguvanların yaprakları yavaş yavaş belirginleşiyor kendilerini hemen ortaya çıkarıyorlar kış bitti merhaba bahar der gibi

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel ! keyfini çıkarın derim ve teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Erguvanlari oldum olasi cok sevdim . Her ne kadar bogaz sirtlari taslassa da , askeriye ye ait bolum hala o keyfi veriyor. Petek ayrics blogun hayirli olsun arkadasim.

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel yorumun ardında senin çıkman ne güzel eski bir dostu gördüm...Blogdaşız demek. Teşekkürler.Bursa'ya selam...

    YanıtlaSil
  5. yazınızı görünce bana bahar geldi valla, erguvanları bekliyorum ben de açsalar ya :)

    YanıtlaSil
  6. Açınca haber ver Hilal'cim. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Özellikle detay verilen hikayelere bayılıyorum, yazılarla resimlerle ayrı bir boyuta geçiyorum....

    YanıtlaSil
  8. Zaten detaylar değil mi hayatı renklendiren ? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. bu rengin oldugu herşeyi seviyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Haklısınız ne zarif bir renktir...

    YanıtlaSil
  11. Rengi çok güzel bu ağacın.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  12. Evet ne güzel süslüyor sokakları...

    YanıtlaSil
  13. Anadolu tarafında Fethi Paşa Korusunda açınca erguvanlar, GSÜ'nün bahçesinden seyretmeye doyamazdım. O güzel günleri anımsadım yazını okuyunca. Bir de geçen Mayıs Yanya şehrine erguvanların arasından girmiştik. Belki de o yüzden çok sevdim Yanya'yı.teşekkürler Petek'ciğim, en sevgili ağacım için yazdığın bu güzel yazı için.

    YanıtlaSil
  14. Belgin'ciğim yazarken seni de andım zaten. Sen demek kalbi Ege'de kalmış İstanbul demek...Biliyor musun bu yazıyı yazdıktan birkaç gün sonra evimin karşısındaki parka belediye erguvan ağaçları dikti. Sanki İzmir kıskandı istanbul ve erguvan özlemimi !

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.