24 Mart 2013 Pazar


23 Mart - 24 Mart günü 4. Urla Slow Food Gönüllülerinin düzenlediği Geleneksel Ot Festivalinin yapılacağını bildiğim için bu pazar başka bir program yapmadık yine kendimizi otların kucağına attık.

Bu sene İzmir'de neredeyse  hiç kış yaşamadık ama bu ot, yeşillik ve bahar sevdası sanki erken geldi bana ! Neyse önce geçen hafta aklımızda kalan ancak fırsatını bulamadığımız Seferihisar yolu üzerindeki Düzce köyüne gittik. Bademler köyünü geçtikten sonra yolun sağ tarafında kalan bu minik köyde, uzun ince bir yol sonunda bir restoran var. Tabii sırf acıktığımız için gitmedik bu yolu, benim için bir özelliği olmalıydı bu sıradan görünen sakin, yemyeşil, huzurlu, salaş mı salaş  köy restoranının !


ARTEMİS Restoran işte yukarıdaki fotoda gördüğünüz gibi enginar tarlalarının ortasında adeta enginardan yapılmış bir enginar restoranı. Herşeyi var enginarın burada. Turşusu, kızartması, çorbası ve hatta tatlısı bile var. Benim gibi enginar severler için bir cennet. 


İnanın bu sandığın içinde de enginar mı var acaba diye gidip baktım! (yoktu) 


 (Güzel fotolarımın çoğu ters ışık kurbanı olduğu için sizlerle                kalanları paylaşabiliyorum...)




Turşusu ilginç geldi bana, doğal nar suyu kullanılarak hazırlanmış öyle ki içinde katkı olmasın diye sahibi nar ağaçlarını da kendi dikmiş...


Yemek sonrası Urla'ya giderek Ot Festivalin yapıldığı Özbek köyüne geçtik.Bu haftasonu tam '' Orda bir köy var uzakta, ..'' halindeydim !

Festival etkinlikleri bayağı renkliymiş, köy meydanındaki Çınar altında yöresel gösteriler yapılmış ve sonrasında otobüslerle ot toplama alanına gidilmiş tabii ben kendimi enginarlara fazla kaptırdığım için biraz geç kalmışız ! Tarihi sit alanı olan ÖZBEK'te sahile indiğinizde şirin bir koy var ve sıra sıra salaş balık lokantaları. Her pazar olduğu gibi baharı gören İzmirliler daha da heyecanla doldurmuşlar buraları...




Keyif dolu günleriniz olsun...

Etiketler: , , , , , , , ,

13 yorum:

  1. Özellikle çok resimde dinlendim. Denizden uzak olmak benim gibi bir su insanını öldürüyor...

    YanıtlaSil
  2. Sinem'cim ANkara'da olan biri için çok haklısın ama benim de orada çok güzel 4 yılım geçti...teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım...
    afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  4. ben bayılırım engınara :):):) takıpteyım banada beklerım sevgıler

    YanıtlaSil
  5. Buraları sizin için cennet o zaman.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. enginarın ilk fotoğraftaki haline bayılırım. güzel bir hafta sonu olmuş sizin için.
    bol keyifler:)

    YanıtlaSil
  7. evet en çiçek hali odur bence de. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir bloğunuz var enginarda nefis görünüyor :))

    YanıtlaSil
  9. TEŞEKKÜR EDERİM YAĞMURUN DÜNYASI. Enginarlar gerçekten çok güzeldi...

    YanıtlaSil
  10. GİTMİŞ KADAR OLDUM
    VE İLK DEFA ENGİNAR TARLASI GÖRÜYORUM
    HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

    YanıtlaSil
  11. Eminim siz de çok güzel enginar yemekleri yaparsınız..

    YanıtlaSil
  12. Petekciğim,
    Her zamanki gibi dükkanının adına yaraşır şekilde okudum bu yazını da. Başarı haberlerini alıyor ve hep böyle sürmesini içtenlikle dilyorum.

    YanıtlaSil
  13. Örnek aldığım blog arkadaşım,yorumlarınla mest ettin beni.Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.