21 Mart 2013 Perşembe


Bu hafta sonu binlerce öğrenciyi ilgilendiren üniversiteye giriş sınavı var. Her yıl sınava girdiğim o günü ben de hatırlar ve öğrencilerle beraber aynı heyecanı ben de yaşarım çünkü mesleğim gereği uzun yıllardır salon başkanlığı görevini yapıyorum.
Öğrencilerin heyecanına ortak olur ve bu sınav yarışının o dakikalarda onların gelecekteki yaşamlarına yön verecek anlar olduğunu bilirim. Ailelerinin dışarıda merak ve endişe ile beklemelerini izler, keşke derim keşke bu kadar her şey olmasa bu sınav. Zaten son da değildir; çünkü onları bekleyen daha çok sınav vardır önlerinde !

Peki üniversite eğitimi almaya hak kazanan öğrencilerde durum nasıl ? Onlar mutlu azınlık mı? Hayatlarından mennunlar mı ? Kendi öğrencilerimle zaman zaman yaptığım sohbeti sizlerle paylaşmak istedim... Kazandıkları üniversiteye (Dokuz Eylül Üniversitesi ) ve İzmir'e uyum sağlayabildiler mi acaba ? .


Peteğin Keyif Dükkanı olarak sohbet ettim onlarla bu sefer; hocaları olarak değil ! 

Peteğin Keyif Dükkanı: Biliyorum çoğunuz küçük nüfuslu şehirlerden geldiniz. Üniversite  hayatı ve İzmir sizi korkuttu mu başlarda ? '' Yani keşke gelmeseydim dediniz mi hiç ? ''

Özge Şentürk (Artvin - Elektrik Elektronik Müh. )


İlk yıl Türkiye'nin bir ucundan diğer ucuna geldiğim için tedirginlik yaşadım. Ancak, üniversite beni korkutmadı, aksine bu uzak mesafenin, ailemden ayrı kalmamın bir şeylere değmesini istedim. Tek beklentim de iyi bir gelecek. Şimdiye kadar çok keşke dedim ama üniversite hayatım bana keşkeyi unutturdu. Bence bir gün herkes üniversiteli olmalı...


Peteğin Keyif Dükkanı : Peki , uzun bir hazırlık dönemimden geçip, idealinizdeki bölümü kazanmak için çalıştınız. Üniversite yaşamı size '' Buna değdi '' duygusunu verdi mi?

                                                 

İmren Bübek ( Malatya - Turizm İşletme ): 

Tabii, değdi. Başta bu kadar yoğun bir eğitim kafamı karıştırmıştı ama sonucunda kazanacaklarımı düşünerek bu fırsatı değerlendirmek istedim çünkü mezun olunca bizi kolay bir iş hayatı beklemiyor. Daha acımasız bir yarış var dışarıda , hazırlıklı olmalıyız !

Peteğin Keyif Dükkanı : Üniversite çevrenizde sosyal hayatınızı ve düşüncelerinizi olumsuz yönde etkileyecek şeyler oldu mu ? 

                                                 

Mahir Artan  ( Mardin - Elektrik Elektronik Müh.) : 

Kesinlikle olmadı. Tam tersine hep olumlu etkiledi çünkü öyle bir ortam ki burada her kesimden, her kültürden ve coğrafyadan farklı insanlar var yani hayata hazırlanıyorsunuz. Ancak bana göre yine de bu eğitimi almak demek tam olmak demek değil.

                                           

Ezgi Bozdemir ( İstanbul - Bilgisayar Müh. ) : 

Daha büyük şehirden gelmeme rağmen kesinlikle bu duyguyu yaşadım çünkü sosyal çevre tamamen değişiyor ve bu çevrenin neler getireceğini bilmiyorsunuz. Ama yine de olumlu hislerim ağırlıkta.

Peteğin Keyif Dükkanı : Ne güzel ! Hem eğitim hem keyif alıyorsunuz. Sanki benim dükkanımda olduğunuz için keyifli konuşuyorsunuz. Sizi mutsuz eden olumsuzluklar yok mu ?


İlkay koyuncuoğlu ( İzmir - İstatistik  ) :

Beni tek mutsuz eden konu İzmirli olup aynı şehirde üniversite eğitimi almam, ailemden ve arkadaşlarımdan uzaklaşmamam, kendime ait özel bir hayatımın olamayışı. Farklı şehirde olsaydım daha çok şeyler katardı bu bana eminim.

                                       

Salih Akın ( İstanbul _ Matematik ) :

Ben İlkay gibi düşünmüyorum. Yeni bir şehirde üniversiteye gitmek bir risk ve beraberinde mutsuz olduğunuz şeyleri getirebiliyor; örneğin yalnızlık duygusu ya da yeni arkadaş çevresine uyum sağlamak gibi..Alıştığınız lise arkadaşlarınızı burada bulamıyorsunuz. 

                                       

Nedret Mustafaoğlu ( Çorlu - İng.İşletme ) : 

Öğrencinin mutlu olması zordur aslında ! Ama haklı olduğumuz şeyler de var örneğin yetersiz yurt koşulları gibi...Bir de büyük şehirde ekonomik durumunuzu idare etmek de zor oluyor öğrenci olarak.

Peteğin Keyif Dükkanı : Üniversite eğitimi yaşamda başarı sağlamak için bir zorunluluk mu  sizce ? 



Cüneyt Şentürk ( Bursa - Kimya ) : 

Bana göre kesin zorunluluk çünkü ön hazırlık birçok şey için. Bu ön hazırlıkta edinilen tüm deneyimler ileride eminim işimize yarayacak...

Peteğin Keyif  Dükkanı : Peki son kez Zeinap'a sorayım .Yabancı uyruklu bir öğrenci olarak istediğin eğitim imkanını sağladın mı burada ?


Zeınap Aliyeva (Kazakistan-Amerikan Dili ve Eğitimi): 

Hem de fazlasıyla sağladığımı düşünüyorum çünkü Kazakistan'da eğitim şartları yeterli değil.

Peteğin Keyif Dükkanı : Teşekkür ederim, hepinize. Her şey istediğiniz gibi olsun. Pazar günü sınava gireceklere de başarılar dilerim... 


Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Etiketler: , , , ,

14 yorum:

  1. Cok farkli tarzda ve memleketimin insanina ses veren bir yazi olmus.. emeginize saglik..
    Sinavda hepsinin Allah yardimcilari olsun.. sinava hazirlanmasi, kazanmasi, univ okumasi, is bulmasi ayri ayri zor.. benim kizim da ayni ilde kazanmisti sukur, bence buyuk avantaj ve basari..
    Pekala ben de size sorayim, ogretmen olmasaydiniz arastirmaci gazeteci olmak ister miydiniz :))

    YanıtlaSil
  2. gençlerin düşün dünyasına dalıp onların endişelerini, beklentilerini çok da dinlemiyoruz, demek doğru şekilde sorulduğunda samimi ve değerlendirilse çok faydalı yanıtlar veriyorlar... paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. sevgili esin ne güzel yorum ne ne güzel soru...evet özellikle üniversite öğretmeni olunca sürekli onlar ve onların sorunları ile ilgileniyorsunuz yani sonuçta onlar demek ülke ve sorunları demek... Şimdi birikimlerimin üzerine evet olmak isterdim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Sinem'cim onlarla olmak zaten hayatın içinde olmak demek ben de keyif alıyorum ve soruyorum dinliyorum bazen de onlardan öğreniyorum.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. gerçekten harika yol gösterici...sizin dükkan koca bir merkeze/ avm e dönüşmek üzere..;)

    YanıtlaSil
  6. Aaa, ne güzel bir yorum,teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  7. hic universiteli olmadim hayatimda :/.

    YanıtlaSil
  8. peki, ister miydin Ferhat üniversiteli olmak ?

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir söyleşi olmuş hocam devamını bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  10. Sağol Mehmet sizler zaten hep güzel şeyler söylersiniz,dinlemek lazım !

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir röportaj olmuş, Sevgili Hocam.

    YanıtlaSil
  12. Herzaman olduğu gibi desteğin için teşekkürler Belgin'ciğim.

    YanıtlaSil
  13. ne güzel bir röportaj olmuş, bak ben de gittim şimdi o günlere, küçük şehirden gitmiştim ben de üniversiteye, aileden uzaklaşmak hayli zorlamıştı, tanıdık yüzler arıyor insan ne de olsa. Zaman zaman kendini yalnız hissediyordum..Ama okumaya gittik ne de olsa, ben daha yeni ayrıldım ailemden diye ağlarken, sınavlar sağ olsun hiç yalnız bırakmadı :)Ve güzel dostluklar, keyfini çıkarın gençler..Güzel günler...

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler yine güzel,samimi yorumunuza. Evet ben de söylüyorum onlara hayatlarının en keyifli yılları olduğunu.

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.