11 Şubat 2013 Pazartesi

                           

Sizlerle tanışırken keyifli anlar yazıma ilk KAHVE ile başlamıştım. Fakat çok düşündüm keyif önceliğimi çaya mı kahveye mi versem diye; ikisi de o kadar vazgeçilmezim ki...
Biriyle gözümü açıyorum, diğeri ile kendime geliyorum. İKİSİ ile de seremoni yaşıyorum, MUTLU oluyorum. Bakın şimdi de sevgili ÇAYI yazıyorum, hem de sevginin çok konuşulduğu bir haftaya denk gelerek...Şık bir porselende veya ince bellide  şöyle demli bir çay benim keyif dükkanımda eksik olabilir mi ?


Japonların çay törenlerini merak ettiğimi daha önce paylaşmıştım. Hakikaten bir ritüeldir benim için. Her bir yudumundan keyif alarak, doğru şekilde demlenmiş tavşan kanı gönül içeceğimdir benim. Evet; bu konuda biraz tutucuyum galiba çünkü çok pratik olmalarına rağmen plastik, kağıt bardaklardan ve poşet çaylardan hiç zevk alamadım. Zaten kolay hazırlanmamalı çay bana göre; yavaş yavaş demlenmeli, demini tam çıkarmalı, bazen de yanında minik atıştırmalıklar olmalı e yani zaman harcanmalı; hiç ÜŞENMEDEN sabahın köründe evden çıkarken bile çay demlenmeli ve o demin kokusu eve sinmeli ki güne keyifle başlansın. Tabi sevmeyenler için çoook gereksiz bir hazırlık olabilir. Sıcak suyun içine bir poşet koyunca da içilebilir çay !


Çayın aynı zamanda psikolojik bir paylaşım olduğunu zamanla kavradım. Çünkü ÇAY demek kişisel ve toplumsal bir paylaşım bizim kültürümüzde. Hani moraliniz bozuk olduğu zaman size ikram edilen nedir bir dost tarafından ? Hiç fark ettiniz mi?  Genelde ÇAYDIR. Çay sohbettir, dertleşmektir...



Her sosyal ve ekonomik ortamlarda paylaşılan ortak bir içicektir aynı zamanda. Yani eşitliktir, halkındır, yanındaki simit ile mütevaziliktir. Lüks ile pek işi yoktur. Ve günün her saatinde , her anında içilerek hep sizinledir ! Sizi hiç terk etmez, kahve gibi nazlı değildir, köpüğü oldu olmadı derdi yoktur...




Eski nostaljik çay bardaklarında sunumları da şölen olabilir...



Ya da içmeden duramayacağınız bembeyaz porselende ikramları ince belli bardaklar kadar keyif verebilir...


Anılarda kalırdı belki de
Zamanla ince bel,
Namussuz çay bile 
İnce belli bardaklarda verilmeseydi eğer...

CAN YÜCEL
Çayın hazmı kolaylaştırıcı ve kolesterolü düşürücü etkisi olduğu son yapılan araştırmalarda da doğrulandı.

RÜYADA ÇAY İÇTİĞİNİZİ GÖRMEK İSE ; sağlığa ve berekete yorulurmuş...



Bir çay koy sevgili, içinde aşk olsun, şiir olsun
Yudumladıkça içime sevgi dolsun, aşk konsun
Hiç eksilmesin çoğalsın sevdiklerim, demli olsun. 
'' Çay duyguların sıvı halidir '' der Bekir Erdoğan da...




Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ










Etiketler: , , , , , ,

6 yorum:

  1. simit cay bogaz manzarasi iste bu 3 u bi arada

    YanıtlaSil
  2. Evet bir İzmirli İstanbul aşığı olarak benim için de harika bir üçlü...Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. ohhh, çay keyfını ne de guzel anlatmıssın afıyet olsun bende cok severım ama bu goruntulerden sonra sevmeyen bıle ozenır herhalde

    YanıtlaSil
  4. Keyifli yorumunuz için çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  5. Çayy benimde vazgeçilmezim. Dost meclislerinin keyifli içeceği sıcacık bir huzur:))
    Bu arada yazdıkların öyle güzel anlatmış ki diyecek söz bulamadım ama benimde baş tacım çay :))

    YanıtlaSil
  6. Haklısınız. Çay nasıl da sıcak bir paylaşım değil mi ? Okurken bile o paylaşımı yaşayabiliyoruz beraber...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.