14 Şubat 2013 Perşembe


Griye inat atmadım bu başlığı, yeşilin gerçekten 50 tonu varmış!
Kelime olarak ''Taze, Diri'' anlamına gelen yeşil renk doğanın, yenilenmenin rengidir.Sessizlik simgesidir. Huzur veren, rahatlatan özelliği vardır.Güveni simgelediği için bankaların renk tonudur genelde. Öyle çeşitli adları var ki;zümrüt yeşili, zeytin yeşili, çam yeşili, çimen yeşili,nane yeşili, orman yeşili, dağ yeşili, fıstık yeşili, su yeşili.

Benim büyüdüğüm şehrin rengi de yeşildir. Bursa'nın yeşilidir.Uludağ'ın yeşilidir. Hatta böyle bir semti vardır ve orada Osmanlı'nın en güzel türbelerinden YEŞİL TÜRBE size ''Merhaba'' der ta tarihin içinden.


Yeşili öyle bir yeşildir ki; adlandıramazsınız hangi ton yeşil olduğunu; belki hissedersiniz ancak.


Amerikan kültüründe parayı (dolar) çağrıştırmasına rağmen bizim için MURAT demektir, ÜMİT demektir YEŞİL.


Dekorasyonda kullanıldığı zaman ayrıcalığın ötesinde dinginlik sağlar ortama. Sakinleştirici etkisi huzur verir. Ben beyaz ya da krem tonları ile kombinlenmiş halini severim. Yeşil yanında diğer renkleri pek sevmezmiş gibi gelir bana, hani pek cümbüşe ihtiyacı yoktur sanki.Ama belki de pembe, olmaz mı?

Kıyafetlerde ise yeşil-beyaz / krem-siyah üçlüsü tercihimdir.







Geçenlerde Beren Saat'in televizyon dizisinde (İntikam) giydiği gece elbisesinin renginden dolayı YAĞMUR YEŞİLİ demesinler mi? ( Çok hoştu,aslında!) Bak dedim bir ton daha eklendi ben yazmadan !



                           


Yeşili, ümidi bol keyifli günleriniz olsun.


Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , ,

16 yorum:

  1. ilgimi cekti temanda yazark hakkinda bolumunu kendine ait editlememisin onu degistir bence :( senin resmni koy ve senin hakkinda bilgi ha bu arada senin resmin bundan daha guzel :)

    YanıtlaSil
  2. Yol gösterici yorumun için çok teşekkür ederim. Fazla bilgim olmadan çıktığım blog yolculuğumdan çok keyif aldım ancak yardımcı yorumlara ihtiyacım var. SAĞOL...

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL FOTOĞRAFLAR EMEKLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  4. Mutluluklar sokağı beni mutlu ettin yorumunla...Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. bana yorum yazmasaydin bu cici blogu taniyamayaaktim .ÖNcelikle yazdigin yorum icin cok tesekkurler canim seni takibe alacagim.)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim.Ben sizin yaratıcı blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum, sizin de elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Yazdıklarında koyduğun resimlerde gözümü açtı canlandım yaa :) Yeşil her mevsim güzel huzur veren yeşil...

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim. Evet yeşil de sizin blogunuz gibi zevkli bir renk...

    YanıtlaSil
  9. EVETTT EN SEVDIGIM RENKTIR YEŞİLLL :) BAKSANA GZUELLIGINE

    YanıtlaSil
  10. Evet enerji dolu bir renk...Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. İçim açıldı yeşillere bakarken :) Gerçekten de bin tonu var yeşilin, her biri ayrı güzel, ama bana göre en güzel tonu benim kızımın gözlerinin yeşili :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Esen hanım. Kızınız o güzel gözleriyle hep gülsün...

    YanıtlaSil
  13. bu sene rengim yeşildi:)kışlık yazlık baktım hep yeşilden gidiyor.sanırım murada ve umuda çok ihtiyacımız olduğundan.nefis bir post olmuş ellerine sağlık sevgili petek..
    sevgi ve selamlar..

    YanıtlaSil
  14. Evet yeşilde sanki bir murat var ferahlık var sevgili Alanay...güzel yorumun için sağol senin de herşey gönlüne olsun...

    YanıtlaSil
  15. buz yeşili,turkuaz,çimen,çam yeşilleri bnm rengim.Ben de bahceperim.com da-arkadaşımla ortak yazdığım site- Cennetin Rengi:Yeşil Yol adlı bir yazım ve arkadaşların takı dizaynlarını slayt yapmıştım.Bu yazıdan keyif aldım.Sevgiler.bahceperim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Cennetin rengi yeşil yol çok beğendim. Sitenizde bulacağım yazınızı. Yeşilin sanki ayrı bir hoşluğu var.Teşekkür ederim . Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.