1 Şubat 2013 Cuma



Çiçeklerin prensesidir benim için ORKİDE. Hani beyazlar giymiş kuğu gibi süzülen bir prenses. Çeşitli renkleri olmasına rağmen en yakışan rengi beyazdır sanki.
Evet narindir ama sanıldığı gibi de zor değildir bakımı. Benim de zamanla çiçekçilerle konuşa konuşa öğrendiğim birkaç püf noktası var dikkat edilmesi gereken...

                          



Bu kuğu boyunlu çiçeği salepgillerden olduğu için seviyorum belki de. 35 binin üzerinde türü olan orkide dünyada en çok sevilen çiçek türüymüş ! ( Satılan değil ) Anavatanı Uzakdoğu  olmasına rağmen Amerikalılar tarafından çok tüketiliyor.


                              

Evlilik tekliflerinde ve gelinlerin düğün buketlerinde tercih edilen en değerli çiçektir. 




                                        

BAKIMI İÇİN :
1. Ne çok güneş ne de az güneş; sabah güneşi yeterli.
2.  Kendi küçük saksılarından çıkarmayın.
3.  Suyu dibinde kalmasın. ( Bütün çiçekler için geçerli !)
4.  Yazın haftada 2-3 kez, kışın ise 1 kere su verilmeli ancak         bekletilmiş su olmalı. (Çeşme suyu değil)
5. Çiçeklerini döktükten sonra dinlenme dönemlerinde bekleyin, sakın atmayın.  (Ben bu sabrı hiç gösteremiyorum !)
6. Yaz kış oda sıcaklığında tutulmalı.
7. Gübreyi hiç sevmez.




RÜYADA ORKİDE GÖRMEK  ise müjdeli bir habere işaretmiş !  





Orkideniz ve keyfiniz eksik olmasın...

Etiketler: , , ,

4 yorum:

  1. takipteyim....
    orkideyi bende çok severim...
    en son doğum günümde gelmişti...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Şirine'nin orkideleri hiç eksik olmasın. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Ben de yeni yeni bir pembiş orkideye anne oldum:) umarım uzunca süre yaşarız birlikte

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel ! Pembe orkidenizin yanında kitaplarınızı okursunuz artık.Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.