12 Şubat 2013 Salı

    
İstanbul'a son ziyaretimde aldığım Nurhan Atasoy'un  ''HAREM'' kitabını sonunda bu tatilde bitirebildim. ''
Muhteşem Yüzyıl '' yani medyatik Hürrem daha popüler değilken Harem dünyası hep benim ilgimi çekmişti. Yıllardır bu konuyu anlatan kaynakları araştırıp, okudum. Daha önce görmüş olmama rağmen harem dairesini tekrar tekrar gezerim  hep aynı merak ve heyecanla...

Sanki okuduğum her bir cariye çıkıverecek gibi gelir ıssız koridorlardan, yaz sıcağında bile soğuktur soğuktur odaları. Özellikle ziyarete kapalı o üst kat yok mu hani esas tarihin yaşandığı; NASIL DA MERAK EDERİM orayı, şöyle kaçıp yukarı çıksam, tozlu camlarından görebilsem yaşadıkları yerleri derim her seferinde...Yine benim eskiye merakım tutar...Rehberi bile dinlemem artık ince ince gezinirim acaba yeni bir şeyler keşfeder miyim diye...





Bu kitabı da farklı detaylar yakaladığım için satın aldım TOPKAPI SARAYI MÜZESİ'nden ve keyifle okudum.

Dönemin ve sarayın bayramları, eğlenceleri, kandilleri ve düğünleri çok güzel anlatılmış.








Keyif dolu günleriniz olsun...

Etiketler: , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.