4 Şubat 2014 Salı


Evet; bir masaldı bu kez! Geçen sene katıldığım Dünya Mutfakları Kursunun devamı şeklindeki cupcake pişirme ve süsleme çalışması hiç de ders gibi değildi! Zaten Roka Mutfak'ın sahibesi sevgili hocam Gıda Mühendisi Gülsüm Altunay Hanım ile ders kıvamından öte;  arkadaşınız mutfağınıza gelmiş de, beraber yemek yapıyormuşsunuz gibi geçer dersler...

                                           

Bu kez çocuklar gibi meraklısı olduğum peçetelerinden, magnetlerine, kurulama bezlerine kadar aldığım şu oyuncaklara benzeyen cupcakeleri çalışalım der demez, O çoktaaannn masaya renk renk, desen desen sevimli kaplarını dizmiş ve beni beklermiş! Herzamanki gibi tarif listeleri çıkmış, hazırlıklar tamamlanmış, malzemeler de yerini almış. Hangimiz öğretmen hangimiz öğrenci belli değil! HALBUKİ BU KEZ BEN ÖĞRENCİYİM!

Neden masal dedim? Çünkü; cupcake pişirmek sadece bildiğimiz kek hamurunu pişirmek değil, tamamen süsleme sanatı! Yani; yaratıcılığınızı kullanabilmek demek. Dersin sonunda ise kendimi Hansel ile Gratel'in pasta evlerini yapıyormuşum gibi hissettim de ondan masal dedim!

Şimdi sizinle adım adım paylaşmak istiyorum bu masalı...

Gülsüm Hanım limonlu, kakaolu ve meyveli olmak üzere 3 ayrı kek tarifi hazırlamış. Yaklaşık 30-40 adet çıktı. Ancak uzun tutmamak adına içlerinden en vitamin deposu olan ve çok beğenilen meyveli kek tarifini kullanıyorum.

MEYVELİ CUPCAKE

100 Gr.tereyağı veya margarin
2 yumurta
100 Gr.şeker
1 kaşık bal
muskat rendesi
300 Gr.un
tarçın
1 paket kabartma tozu
1 parça küp küp dilimlenmiş elma veya armut veya ananas
3-4 adet kuru incir
1 avuç kuru üzüm
4-5 adet kuru kayısı
1 fincan ılık su
1 fincan ceviz

( Kek hamuru değil de sanki şifa dopingi!)


Tereyağı veya margarin yumurta ve şekerle iyice çırpılır. Bal eklenir. Kuru malzemeler ayrıca karıştırılıp kaba ilave edilir. Daha sonra meyveler, su ve ceviz de eklenir. 



Hazırlanan hamur dondurma kaşığı yardımı ile kağıt kaplı cupcake yuvalarına paylaştırılır ve 170-180 derecede 15-20 dakika pişirilir.


Daha sonra süslemeye geçmeden önce terlerini atmaları için telde bekletilirler!!

    

Bu sırada işin en keyifli tarafı başlar. Renkli renkli süs hamurları, kremalar, boncuklar ve gıda boyaları ortaya çıkar. Haydi bakalım kullan hayal gücünü!






Renkli kremalarımızı beyaz şantiye batırdığımız gıda boyaları ile elde ettik. İstediğiniz renk ve ton ayarlaması size kalmış. 
Şeker hamurlarımız ise hazırdı zaten. Elimizde yumuşatarak, hamur açar gibi açtık ve çeşitli kalıpları kullanarak istediğimiz şekilleri elde ettik! Bu konuda harika çelik ve silikon kalıplar varmış, inanamadım. Bu arada pastacılık sektörünün de bir hayli ilerlemiş olduğunu gördüm. Neymiş? Alet işler, el övünürmüş! Ne kadar doğru!



İlk çıkan cupcakeler ile verilen bir tadım molası. Ee çaysız da olmaz tabii! Zaten çayımız, kahvemiz ders boyunca hazırdır. Keşke bütün dersler böyle keyifli olsa! Şimdi öğretmen gibi mi konuştum, öğrenci gibi mi? Neyse...




Kutulara itina ile yerleştirilen cupcakeler eşe dosta ikram edilmek üzere yola çıktı!.Bütün bunları tek başıma mı yaptım? Tabii ki hayır! Hocamın uzman elleri değdi ve bana öğretirken, örneklemeler yaptı. Ben de blog için fotoğraf çekiyorum diyerek biraz tembellik yaptım. Demek böyle oluyormuş, öğretmen anlatırken tembellik yapmak! Elinize, bilginize sağlık Gülsüm Hanım! Bir dahaki yemek dersinde/keyfinde buluşmak üzere!

                                        

Keyif Dolu Günleriniz Olsun...


Petek Uluğ




Etiketler: , , , , , , , , , , ,

8 yorum:

  1. Ya gerçekten keyifliymiş. Normalde bana kurabiye ya da poğaça yapmak; zulüm gelir. Geçen bu silikon kaplardan alsam mı diye düşündüm. Ne yapacağım dedim. Şimdi, yine alsam mı diye düşündüm.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safiye'cim çocuklar gibi oldum. Desen desen,renk renk hepsinden aldım. Bir de silikonlar var ki!pek kolay kullanması da! Görüntü harika oluyor! eğlenceli duruyor! Al Al...Kızlarla eğlenirsiniz...

      Sil
  2. petel hanimcim size birde tarif blogu acalim pasta yapimi boyle guzel anlatilinca olmali diye dusunduruyor ben tema tasarimina gonulluyum istemeniz yeter..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfak, yemek, tarif hele bir de sunum ile birleşince benim vazgeçilmezimdir. Bu nedenle bloguma lezzet kategorisi de ekledim. Ah bir de evde olsam neler yapacağım ama tatillerde fırsat buluyorum.Zaman zaman da blogda paylaşıyorum. Eee sizi keyifle takip ediyorum.Zaten site çok uzman oldu!Elinize sağlık! Bir uzmandan gelen bu teklif de çok hoş, teşekkürler!

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sezer Hanım, işte oyuncak gibi oynadım.Keyifti!

      Sil
  4. Çok keyifli geçmiş çok belli. Zaten cupcake, pasta vs. yapıpta keyif almamak olmaz ki! Bende çok seviyorum tarifide hemen not ediyorum en kısa zmanda bende yapıcam :) Keyifle, yemekle, tatlıyla sanat birleşince ortaya nasılda harika seyler çıkmış ellerinize sağlık :)))

    YanıtlaSil
  5. Evet çok doğru,yemek ile sanat birleşimi olunca farklı oluyor! El becerisi daha da önem kazanıyor! İşte her işimiz de keyifle yapılsa böyle değil mi? Teşekkür ederim Sevgili kelebeğin hisleri...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.