22 Ocak 2014 Çarşamba



Her insanın sabırsızlıkla beklediği, bazı anlar vardır. Bu anları beklerken zaman kavramını olduğundan daha yavaşmış gibi hissederiz ve sanki zaman hiç geçmiyormuş gibi gelir. Aynı şekilde bir işle meşgulken zamanın çok daha hızlı geçtiğini sanarsınız.

Zaman kavramındaki bu göreceli durumu Nazım da şiirinde şöyle anlatmıştı:

"Ben içeri düştüğümden beri güneşin etrafında on kere döndü dünya
Ona sorarsanız: ´Lafı bile edilemez, mikroskopik bi zaman...´
Bana sorarsanız: ´On senesi ömrümün...´
Bir kurşun kallemim vardı, ben içeri düştüğüm sene
Bir haftada yaza yaza tükeniverdi
Ona sorarsanız: ´Bütün bi hayat...´
Bana sorarsanız: ´Adam sende bi hafta...´
Katillikten yatan Osman; ben içeri düştügümden beri
Yedibuçuğu doldurup çıktı.
Dolaştı dışarda bi vakit,
Sonra kaçakçılıktan tekrar düştü içeri, altı ayı doldurup çıktı tekrar.
Dün mektubu geldi; evlenmiş, bi çocuğu olacakmış baharda...

Şimdi on yaşına bastı, ben içeri düştüğüm sene ana rahmine düşen çocuklar.
Ve o yılın titrek, uzun bacaklı tayları,
Rahat, geniş sağrılı birer kısrak oldu çoktan.
Fakat zeytin fidanları hala fidan, hala çocuktur.
..."

İki mühendis kardeş, Saymat isimli projeyle birlikte zamanı online olarak takip edebilmemizi sağlayacak bir araç yapmışlar. Geri sayım ve ileri saymaları site üzerinden kurgulayarak sizin yerinize çevrimiçi saymasını sağlayabiliyorsunuz.

Örneğin "2014 Oscar Ödül Törenine Ne Kadar Zaman Kaldı?" sayfasında 2014 Oscar'ları için gerisayım yapıyor. İsterseniz aşağıdaki gibi kendi sitenize/blogunuza bu geri sayımı ekleyebiliyorsunuz.


Siteye ücretsiz üye olarak isteyen herkes saymat oluşturabiliyor. Sizin de geri sayabilecek bir hedefiniz varsa kullanabilirsiniz.

10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Evey benim de çok hoşuma gitti, Sezer Hanım! Hem kullanışlı hem keyifli...Teşekkürler.

      Sil
  2. Pek güzelmiş.
    Şu ara unuttuğum o kadar çok şey var ki sürekli hatırlatsın bide bana ohh mis gibi.
    Bide zamanı durdursalar daha da iyi olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt, canım benim de şu aralar zaman biraz dursa diyesim var sanki! Sevgilerimle, öpüyorum.

      Sil
  3. hedefler var, çok hemde. ben de net tarih belirleyip koyayım bunlardan bir tane, hatta bir kaç tane ;)

    YanıtlaSil
  4. Juliette hem de çok var, haklısın.Benim de bu saymata ihtiyacım var. Belki de birçok şey için! Ama bugünlerde en çok YGS tarihine kilitlendik ailecek! TAM ANLAMIYLA GERİ SAYIM BİZİM İÇİN. İnşallah Berk okumaz! İyice heyecan yapacak çocuk!! Sevgiyle öpüyorum seni. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Ne guzel paylasim :-) bir hedef belirleyip saymati kullanmaliyim.. Mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hedefinize ulaşabilmeniz dileği ile... Size de mutlu pazarlar...

      Sil
  6. Minik mucizeme kavuşma anımı sayabileceğim çok keyifli bir uygulama <3 harika bir paylaşım <3 Ellerinize sağlık ;)

    http://dolapperisi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne keyifli bir buluşma, ozaman tez günlerde olsun...Teşekkürler.

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.