7 Şubat 2014 Cuma


Her ziyaret ettiğim yeni bir şehirde, yörede tarihi ve kültürel bilgilerinden sonra ilk sorduğum soru yerel mutfak ile ilgilidir. Şehrin neleri meşhur? Nerede ne yenir? Geleneksel yemekleri, aşları nelerdir? Bayılırım bu Mehmet Yaşin ruhuma! Eğer öğrendiğim halde lezzetini tatmak, denemek şansım olmaz ise çatlarım meraktan! Örneğin; yaz ortası gittiğimiz Kars'ta kış yemeği olan kaz etini deneyememiştim. Hala aklımda kalmıştır!

Son Kayseri ziyaretimde ise değişik lezzet örnekleri yakalamaya çalıştım. Yani bilinen meşhur o minnak mantısı, yağlaması dışında olan tatları merak ettim. Şehrin köklü ve geleneksel yemekler yapan restoranını tercih ettim bu konuda. Ben sordum onlar cevapladı, ben yedim onlar anlattı. Verdikleri tarifler ile de işimi oldukça kolaylaştırdılar, sağolsunlar!

Daha önce hiç duymadığım Nevzine tatlısını paylaşmak istiyorum sizlerle. Evet; ben de şaşırdım! Öyle ya, nasıl duymadım ben bu tatlının adını? Hani ben her ay düzenli yemek dergileri okurdum, yemek kurslarına giderdim ve bir de mutfağa meraklıydım? Yoksa bu tatlıyı biliyorum da Kayseri'de mi adı farklıydı? Yok değilmiş! İlk defa yedim. Hemen tarifini aldım. Çok hafif, lezzetli ama benim için en önemlisi çok pratik bir tarifti. Buyrun...

                       NEVZİNE TATLISI


Malzemeler :

-4.5  Su bardağı un
-1 Yumurta
-2 Çay bardağı tahin
-2 Çay bardağı yoğurt
-1 Su bardağı eritilmiş tereyağ veya margarin
-1 Paket Kabartma tozu
-1 Su bardağı iri çekilmiş ceviz

Şerbeti için:

-2 Su bardağı şeker
-2 Su bardağı su
-1 Çay bardağı pekmez

Yapılışı:

Malzemelerin hepsi biraraya getirilip, yoğurulur. Sert bir hamur haline gelir ama merak etmeyin, sert olması gerekiyor. Sonra cevizler de ilave edilerek tekrar yoğurulur ve altı yağlanmış tepsiye bastırılarak yayılır. Baklava şeklinde veya kare şekil verilerek kesilir. Fırında 180 derece ısıda pembeleşinceye kadar pişirilir. Bu arada hazırlanan şerbet (Pekmezi son dakika ilave ediniz!) ılık halde, fırından çıkan sıcak hamurun üzerine dökülür.

Afiyet Olsun...

İkinci öğrendiğim yöresel Kayseri yemeğinin adı ise Pehli. Pehlinin ise adının değişik ama tadının bildiğim bir et yemeği türü olduğunu fark ettim. Size de çok yabancı gelmeyecektir.
Buyrun...

                                 PEHLİ



Malzemeler :

-1 kg. yağlı kuzu pirzola
-3-4 adet soğan
-1 diş sarımsak
-1 kg patlıcan
-150 gr.sivribiber
-1/2 kg. domates
-1 tatlı kaşığı domates salçası
-Tuz-Karabiber

Yapılışı :

Önce kuzu pirzolalar kızartılır. Patlıcanlar ve domatesler küp küp doğranır, biberler ince ince dilimlenir. Soğanlar piyazlık doğranır. Ve malzemeler sırasıyla kızarmış etlerin üzerine yerleştirilir. Soğan, sarımsak, patlıcan ve sivribiberler dizildikten sonra üzerine salçalı su gezdirilir. Kısık ateşte, ağzı kapalı 30-40 dakika pişirilir.

Afiyet olsun...


Petek Uluğ


Keyif Dolu Lezzetli Günleriniz Olsun...

Etiketler: , , , , , , , ,

4 yorum:

  1. harikasın, özellikle tatlıyı kesinlikle denemek istiyorum. tam tahin pekmez zamanı... güzel bir kış tatlısı olacağını düşünüyorum:) paylaşım için çoook teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben de döner dönmez denedim. Hem kolay, hem de lezzetli. Bilirsin buradaki Kalburabastı tatlısına benziyor...Teşekkürler.

      Sil
  2. Henüz kahvaltımı yapmamışken bu yemek tariflerini, yemekle ilgili yazıları okumak iştahımı iyice kabarttı Petekcim. İlk defa duyuyorum her 2 tarifi de. tahinli tatlılara merak sardığım şu aralarda bu Nevzine tatlısını da deneyebilirim. Şerbet kısmı biraz düşündürüyor beni ama ( beceremediğimden :( ) bakalım bir cesaret yapabilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın canım, keyifli bir gün olsun. İstanbul'u kokla ve çayını yudunmla benim için. Ee tabii sonra ne var? Kahveee! Ay pardon özelden yazıyormuşuz gibi oldu.Özlemişim seni! Teşekkür ederim yorumun için. Eğer şurup istemiyorsan yapma.Ben denedim. Çok güzel sert kaya kurabiyeler gibi oldu.!!!

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.