25 Şubat 2014 Salı


Son yapılan araştırmalara göre Türkiye Avrupa ülkeleri arasında yabancı dil eğitimi başarısında sondan 3.ülkeymiş. Ne yazık ki bu konuda yeteri kadar başarılı olamadığımız istatiksel olarak da doğrulandı. Böylece benim yıllardır yabancı dil eğitimini milli bir sorun olarak görmem de pek yanlış olmadı.

Örneğin; İngilizce konuşurken ''What is your name?'' sorusunu rahatlıkla atlayıp, ''Nice to meet you'' kısmına gelince, heyecan ve istekle başlayan muhabbet birden duruverir. İşte bundan sonrası bir bilinmezliktir..
 ''Aslında biliyorum da konuşamıyorum'' durumuna döner!

E hal böyleyken Türkçe'nin içine yabancı kelimeler koyarak konuşma ısrarı nedir? 

Yazımın devamını Haberegeli'de anlattım. Buyrun...

http://www.haberegeli.com/petek-ulug@turkceyi-rahat-birakalim-lutfen-yazisi-370.html


Keyif Dolu Günleriniz Olsun...


Petek Uluğ





Etiketler: , , , ,

2 yorum:

  1. O kadar haklısınız ki. Okudum, yorumumu yaptım, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Sezer HANIM! Ne güzel aynı fikirde olmamız!

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.