19 Ocak 2013 Cumartesi


BİR ZAMANLAR...

Eskiye özlem ya da popüler adıyla nostalji günümüzün modern hayatında oldukça sık anılır bir kavram oldu.
Bu gerçekten bir özlem duygusu mudur yoksa bugünden düne bir kaçış mıdır? Bilmiyorum ama, benim için eski, geçmiş ve yaşanmış her şey çok değerlidir.  Sadece kendimin değil tanımadığım hayatların dahi yaşam kesitleri bugünün gözlüğünden bakılınca çok anlamlı gelmiştir...Eski dönemlere ait eşyalar, kıyafetler, evler beni hep heyecanlandırır...

Belki de büyüdüğüm şehirdeki Osmanlı Dönemine ait tarihi izler, yaşadığım şehirdeki çok uluslu kültürel zenginlik eskiye olan ilgimi daha da arttırdı... 
                   
Bu ilgi zamanla bana eski dönemlere ait kitapları bulup , içine dalıp bir nefeste okuma alışkanlığını kazandırdı...Sadece kitap değil, aile büyüklerinden kalan vintage özellikli eşyaları toplamak ile devam etti. Eski biblolar, kahve fincanları, çay takımları, şekerlikler benim kıymetlilerim oldu...


Bu merakım İzmir sokaklarında gezerken birçok eski tarihi evleri, köşkleri keşfetmeme ve eski eşya satan dükkanları, antikacıları bulmamı sağladı. Nasıl da keyif alıyorum o dükkanları gezerken, o eski ve artık bulunamayan porselen tabaklara dokunurken, el kesmesi cam vazoları seyrederken, Murano şekerliklerin fiyatlarını sorarken. İşte! diyorum bu mekanlar da benim keyif dükkanıma benziyor, ilgisi olanlar için nasıl da zevk köşeleri buraları... 

                            

Makine değmemiş beyaz iş perdeli Tavan Arası adındaki bu sevimli dükkan Karşıyaka'nın ara bir sokağında Bruno Luciano Pallamari'ye ait. Her uğradığımda o rengarenk incecik artık üretilmeyen Porselen kahve fincanlarının hepsini satın almak isterim. 

                         
                     
                         

İlk açıldığı günden beri müşterisi olduğum ''Kandil'' 'de 60'lı 70'li yıllara ait HAYAT mecmualarını bulup çıkarmak, heyecanla karıştırmak tam anlamıyla eskiye yolculuktur benim için.  Keşke o döneme ait tüm HAYAT ve SES  dergilerini bulabilsem!

                          

                           
     
                           

                           

                                        

                              

     

       

      







İstanbul seyahatlerimde her fırsatını bulduğumda İstiklal Caddesi'ndeki Suriye Pasajı'na koşar BAY RETRO'yu dolaşırım. Burası dönem dizilerinin ve filmlerinin kostümlerini hazırlayan dünyanın ikinci büyük vintage (ikinci el eşya)  mağazasıdır. '' Öyle Bir Geçer Zaman Ki '', ''Ezel'', ''Hanımın Çiftliği'' gibi popüler dizilerin tüm kostümlerini orada görebilir, dokunabilirsiniz. Oradan çıkmak istemem  ve o dönemlere gider dönerim. İstiklal Caddesi'nin kalabalığına karışınca birden nerede olduğumu hatırlarım ancak; o eski ile yeni arasındaki gidiş gelişler  ayrı bir keyif yolculuğudur benim için...







Keyif dolu günleriniz olsun...


Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.