20 Ocak 2013 Pazar

 
  
Canım tatlı ile ilgili bir yazı yazmak istedi ama öyle geleneksel bir tat değil anlatacağım size. Tadı çocukluğumdan beri çok sevdiğim acıbadem kurabiyesine benzeyen, görüntüleri aynen bizim köpük bezelerimizi andıran renk renk minik biblo gibi duran macaronlar...

                             

                           

Ana vatanı Fransa, babası Laduree olan bu pastel renkli minik topların özü acıbadem tozu. Yumurtanın beyazı, meyve aromaları, şeker ve gıda boyaları ilave edilince bunları elde etmek mümkün. Ancak; bu kadar basit görünse de, tarifi olsa da ayarını tutturmak zor olduğu için size yazmayacağım. Profesyonel ellerden hazırlananları tercih edin derim. 

                      

Son zamanlarda çikolataya alternatif olarak özel günlerde de tercih ediliyor. Farklı bir seçim istersem ben de şık sunumlu bu pastel renkli toplardan hediye olarak götürüyorum. Özellikle bebek kutlamalarında çok sevimli oluyorlar !

                             
                       
                              
                           
                            Özel bir günde bu şekilde sunumu da fena olmaz                         değil mi ?

                               

Portakallı,  limonlu, fıstıklı, kahveli, çikolatalı, çilekli olanları popüler ancak benim favorim tabi ki kahveli olanları...Çay ve kahve ile de çok uygun lezzetleri var...  

                               

Merkezi 150 senelik Paris Laduree (İstanbul'da şube açtı) olsa da İstanbul Baylan ve İstanbul Beyaz Fırın bu konuda çok başarılı bence.

             

             

            

   


Kraliçe Marie Antoinette bu renkli köpükleri o kadar severmiş ki kedisin adına MACARON vermiş !





Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ




Etiketler: , , , ,

2 yorum:

  1. öncelikle ziyaret ve bana güzel yorumların için teşekkür ederim :)...

    ve macaron görünce yerimde duramıyorum nasıl coşuyorum yeni yeni macoron yapmaya başlamışken bu fotoğraflar çoook iyi geldi bana ....

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim.Sizin de cici blogunuza macoronlar çok yakışır, şimdiden elinize sağlık...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.