8 Ocak 2013 Salı

               

Sonbaharda pazar günleri Kemalpaşa'ya yaptığımız gezilerden birinde tesadüfen keşfettim bu köyü ve o günden sonra benim için adı ''Boncuk Köy'' olarak kaldı.

Aslında ilk adı uzun yıllar Kurudere olan köy daha sonra yerli halkın direnişi, özellikle köyde yaşayan kadınların baskısı ve basının da desteği ile ismini Nazarköy olarak değiştirmiş.

Nazar ya da nazar değmesi inancı tartışılabilir; ancak, bu masmavi şekerlere benzeyen taşlar beni hep olumlu etkilemiş, estetik keyif vermiştir. İzmir yöremizde, yakınımızda üretilmesi de bir ayrıcalıktır. Çünkü Türkiye'de iki boncuk üretim merkezinden birisidir bu köy.



Öyle bir köy düşünün ki her yerde bu boncuklardan var. Bahçelerinden sarkan ağaç dalları, evlerinin duvarları nazar boncuklarıyla süslü bu köyün; çünkü nazar boncuğu üretimi burada yaşayanların tek geçim kaynağı. Kadınıyla erkeğiyle tüm köy halkı bu işi yapıyor. Hatta üretim hatası olan boncukları da yolları süslemek için kullanmışlar. Ben boşuna Boncuk Köy demiyorum yani.


Konuştuğum köylülerin ortak bir derdi vardı! O da satışlarını oldukça düşüren Çin malı plastik nazar boncukları! Peki nasıl fark edebilirmişiz? Ben de anlayamazdım, görünürde hepsi aynıydı! Gerçek cam boncuk deliklerinde is karası olurmuş, aklınızda bulunsun!


Eğer vaktiniz varsa boncuk atölyelerini gezip, camın nasıl boncuk haline geldiğini de keyifle izleyebilirsiniz. Tabii; içerideki yüksek ısıya dayanabilirseniz.



İzmir'e 25 km., Kemalpaşa'ya 5 km.uzaklıkta bulunan bu köyün meydanında rengarenk boncuklar ve yöresel ev işi yiyeceklerinin satıldığı tezgahlardan oluşan bir de minik çarşısı var. Çarşının yani köyün tam ortasında bulunan kır kahvelerinde bu boncukları seyrederek yöresel Ege kahvaltınızı da yapabilirsiniz. 


Nif Dağı'nın eteklerinde yer alan bol yeşillikli bu şirin köy haftasonları yapılan dağ yürüyüşleri için de ideal bir alan.




Keyif dolu günleriniz olsun...

Petek Uluğ






Etiketler: , , , , , ,

2 yorum:

  1. Ben bayıldım bu köye. Köyün kadınları haklı, Nazar ismini almak tanıtım açısından çok başarılı ibr girişim olmuş. Fakat bir de Çin malı boncuklara talep olmasa:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son ziyaretimde gördüm ki ocaklar kapanmaya başlamış.Üzüldüm. Teşekkürler. Ama siz geldiğinizde uğrayın mutlaka, keyif alırsınız, Sezer Hanım.

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.