28 Haziran 2013 Cuma


Hiç aklımda yokken bugün birden çocukluğumun çizgi filmlerini hatırladım. Çocukluk ne kadar sık hatırlanırsa o kadar çok yaş alıyorsunuz demekmiş ya !
Doğru mu acaba? Aslında eskiyi ve nostaljiyi sevdiğimi paylaşmıştım sizlerle...

Çocukluğum bu çizgi film karakterlerini hatırlayınca sanki eski çocukluk arkadaşlarımı görmüş gibi oldum. Zaten siz şimdi hangi devri kastettiğimi anlayacaksınız ve yaşıtlarım da ortaya çıkacak !

Önceliği al yanaklı, kömür gözlü HEİDİ' ye verdim, çünkü; en çok onu severdim. Alp Dağlarındaki küçük klübesinde büyükbabası ile biraz buruk da olsa ne keyifli yaşardı.Hiçbir agitasyon yoktu ! Arkadaşı Peter ile nasıl da dostluk mesajı verirdi. Alman Clara ile de çok iyi anlaşır çocukluğun masumiyeti ile tüm sınıfsal farklılıkları yok ederlerdi. Özellikle dedesinin kömür ateşinde pişirdiği keçi peynirlerini hala hatırlarım ! 


İkinci sırada o zamanlar  ilkel yaşantılarına güldüğümüz (ama şimdi ise keşke biraz yavaşlasak dediğimiz) TAŞ DEVRİ var. Hatta bu aralar taş devri diyeti bile çıktı. Yani öyle doğal, öyle organik bir yaşantı. Wilma'nın şıklığını (Kadın her devirde kadın işte! ), Fred ile Barni'nin bugünkü anlamı ile kankalığını düşünüyorum da verilen mesajlar sadece dostluk bağları ile ilgili.

                            

Vee Şimdi de cuma akşamları yayınlanan sarışın, kocaman gözleri olan ŞEKER KIZ CANDY. Haftasonu tatilinin habercisiydi bu japon yapımı çizgi film. (Japonca konuşmaya çalışan arkadaşlarım bile vardı ! )
 Her hafta Antony'e kavuşacak mı diye beklerdik !


VİKİNGLERİ'i de hatırladınız mı ? Ben onu hep kız çocuğu zannederdim, meğer erkekmiş ! Aklımda kalan '' Haydi yallah hop hop hop '' diye bağırmaları. Yardımsever, korkmadan tehlikeye atılan Kuzey Avrupa çocuğu idi, babasının da kocaman göbeği vardı !


Neyse ben hatırladığım hepsini yazarsam çok uzar. Yine de Beyefendi Pembe Panter'i, ''Efeem'' diyen Ayı Yogi'yi , çalışkan  Arı Maya'yı, havada uçan arabaları ile Jetgiller'i ve Kedicik Musti'yi de hatırlatmak isterim sizlere. Tabi ki He-man, Pokemon, Action Man ya da Tele Tubbies dönemi çocukluğunuz varsa hatırlayamazsınız bunları !




Dikkatinizi çekti mi hiç şiddet veya kuvvet gösterisi yokmuş o zamanın çizgi filmlerinde. Sadece arkadaşlık, dostluk, aile bağları, yardımlaşma temaları komedi ve çocuk diliyle aktarılmış. 


Peki bizim çocuklarımız neler seyretti ?


Keyif Dolu Günleriniz Olsun...



                         

Etiketler: , , , , , ,

14 yorum:

  1. Ben hala denk gelsem hepsini izlerim:) Benim de favorim Heidi bu arada:)
    İçimi ısıttınız, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel severek takip ettiğim EVDE YAZAR da Heidi 'yi severmiş...Teşekkürler yorumunuz için.

    YanıtlaSil
  3. hatırlamaz olur muyum hiç sevgili Petek, en sevdiğim çizgi filmlerdendi Heidi. O kadar sinmişki içimize, 2 sene önce telefon ve internet olmayan köyde eskileri yadederken Alfonzo dedenin ismini hatırlayamayıp bütün bir hafta onu düşündüğüm anları hiç unutamıyorum :)))

    YanıtlaSil
  4. Ortak paylaşımlarımızın olduğuna çok sevindim sevgili juliette. Ne keyifliydi onları seyretmek! teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. ben yazılarını okudukça her geçen gün daha da yakınlaşıyorum. belki bir gün yüzyüze tanışma şansımız da olur ve bu ortak zevklerimizi paylaşırız :)))

    YanıtlaSil
  6. Zaten blog yolculuğumun amacı bu ortak keyfi paylaşımlardı Juliette. Bu nedenle ismine de dükkan dedim ! Her zaman İzmir'de, Bodrum'da ''Ben geldim!'' diyebileceğin bir blogger arkadaşın olarak beklerim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Değerliyi unutmuşsun.Kıs kıs gülerdi..Bir de civciv vardı.Adı:Kalemero'ydu sanırım.O:Ama bu haksızlık.!' derdi.Anneme ne zaman isyan etsem:Civciv gibi başladın,derdi:SS

    YanıtlaSil
  8. Evet evet Değerli de özel bir karakterdi !Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çocukluğumun çizgi filmleri, hepsini izlerdim. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Birden çocukluğuma gittim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim Başak'cım.İşte ben de bu nedenle paylaşmak, çocukluğumuza beraber gitmek için yayıladım...

    YanıtlaSil
  11. Heide ' nin kitabını oğlum okumuştu . CD'si de var :) :) :) Şeker Kız Candy' i o kadar da çok hatırlamıyorum . Arı Maya halen Trt Çocuk ' da var . Oğlum bir zamanlar izliyordu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İnci Hanım, hemen Arı Maya'yı bulayım bayılırım nostalji yapmaya...

      Sil
  12. Çocukluğuma dair ne varsa unutmuştum. Eve çocuk gelince abi :) çizgi film kanalı ararken bir de ne göreyim Heidi :O tesadüf işte duygulandım bir an, köy evinde izlerdik. Sonuna denk gelmişiz işte. Bende kanalı araştırayım dedim Kidz TV'ydi evde çoluk çocuk yok işte pek bilgimiz yok nedir ne değildir. Heidi'yi tekrar izlemek için yayın akışını falan aradım. Bir de ne göreyim kanal tam bir nostalji kanalıymış. Heidi, Arı Maya, Ay Savaşçısı çocukluğumdaki bütün seriler tek bir kanala dolmuş beni bekliyormuş sanki. Size de tavsiye ederim, içimdeki çocuk yeniden çıktı. Bu da böyle bir anımdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikaymış! Hemen bulmalı! Tıpkı çocukluğumuza kavuşmak gibi, teşekkür ederim...

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.