10 Ağustos 2014 Pazar


Beşir Ayvazoğlu'nun kaleminden anlatılan kahve dünyası ve tarihi, kahve tutkunları için çok keyifli bir kitap.

Kitabı okumadım adeta yudum yudum içtim sanki. Tabii elimde bir fincan orta şekerli Türk Kahvesi ile...

Kahve hatırına yazılmış onca söz, onca makale var, evet; ama tarihsel yolculuğunu, kültürel yolculuğu ile öyle güzel karıştırmış ki yazar, tam orta kahve tadında olmuş kitabın herbir sayfası, telvesi bol, lezzeti yerinde...

Bazı kitaplar sizi anlatır, bazılarında ise siz birşeyler anlamaya çalışırsınız.

Bu kitap ile kahvemi daha iyi anladım, tanıdım, tadına daha iyi vardım. Bazı alıntıları da size ayırdım. Siz de okumadan önce bir fincan kahve içmek istersiniz belki!


''KAHVENİZ NASIL OLSUN?''

''Abdülaziz Bey'in anlattığına göre, konakların alt kat sofralarında ''Kahve ocağı'' denilen bir oda ve bu odada alt kısmı taş, yanları çini döşeli ve dört gözlü bir ocak bulunurdu. Sürekli sıcak su gerektiği için ocağın gözlerinden biri bakırdan imal edilmiş musluklu büyük bir güğüme ayrılmıştı...''



'' Kahve yavaş yavaş, tadına vara vara içilir. Anın ve hayatın anlamı üstüne düşünmeyi;  yüksek fikirler ve aşkın duygular üzerinde gezinmeyi gerektirir. Kendisinden öncesini unutturur; içildiği vakti ortamı, birlikte olunan dostları biricikleştirir. Bütün bunları bilmeyen, düşünmeyen hatta alaya alan yeniyetmelerin kahve içmeye hakkı var mıdır? ''


'' Sade kahve ikramında yanında bir de lokumun bulunması gelenektendir. Kahvenin tadının höpürdetilerek içildiği takdirde alınacağını söyleyenler varsa da, bu sesten bazılarının rahatsız olabileceğini unutmamak gerekir ''


'' Kadınların sadece sabah buluşmaları değil, kabul günleri de kahvesiz düşünülemez. Çağdaş Türk romanının önemli isimlerinden Selim İleri, ''Bir Fincan Kahve'' başlıklı yazısında, 1950'lerin sonunda yaşanan kahve darlığından söz ederken annesinin her kabul gününe gelen misafirlerine önce kahve ikram etmeyi olmazsa olmaz bir şart gibi gördüğünü anlatır ''

'' Ya kahvesini içtiğim dost 
   Hepsinin hakkı yok mu bende''


Keyif Dolu Günleriniz Olsun

Petek Uluğ






Etiketler: , , , , , ,

4 yorum:

  1. Fıstıklı ve çifte kavrulmuş olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun tabii ku canim ne guzel de olur afiyetle...

      Sil
  2. Bu aralar damla sakızı reçeli ile beraber içmek yeni vazgeçilmezim. Kahvesiz ne yaparız di mi?

    YanıtlaSil
  3. Soğuk su içinde damla sakızı İzmir Çeşme tarafında adalardan gelme ''SAKIZ'DAN'' bir gelenekmiş.Ben de çok seviyorum.Bulamaz da Sakız reçelini istersen yollarım sana! Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.