31 Ağustos 2014 Pazar



Şarkılarda, şiirlerde, romanlarda geçen o 7 tepe gerçekten var mı İstanbul'da acaba? Varsa neredeler ? Tabii bugün ikiz kulelerin, 52 katlı binaların arasında değil tepe, hafif yükselti olarak kaldıkları bir gerçek. Ama olsun yine de ben aradım buldum ve yediyi tamamladım.


Selçuk'taki 7 uyuyanlara benzettim onları, yok olmadılar sadece sessizce değişen İstanbul'u seyrediyorlar! Bence hala tarihi haşmetleri yerli yerinde...


'' 7 tepeli şehrimde bıraktım gonca gülümü '' diyen Nazım Hikmet'i anmadan olmaz tabii.



1.Tepe : Topkapı Sarayı 



2.Tepe: Nuriosmaniye Cami



3.Tepe: Süleymaniye Cami

                             


4.Tepe: Yavuz Sultan Selim Cami



5.Tepe : Fatih Cami

                           


6.Tepe : Mihrimah Sultan Cami ( Edirnekapı )



7.Tepe : Haseki Külliyesi (Hürrem Sultan)






Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.