8 Ağustos 2014 Cuma


Semt pazarlarından sürekli alışveriş yapma fırsatım olmasa da özellikle yöresel pazarları seven biriyim. Ege Bölgesi'nin pazarları denilince ise hiç tereddüt etmeden, keyifle dolanırım!

Otlara, yeşilliklere, rengarenk sebzelere, mavi boncuklara, ıvır-zıvır satan pazarcılara, çeşit çeşit ev reçellerini  hazırlayıp tezgahlarına sıralayanlara, yöresel kumaşlarla dolu çaputculara, fidelik çiçek satılan kasalara, sıcak sıcak gözleme yapan yerli teyzelere hep ilgi duymuşumdur.


Bodrum Yalıkavak'ta kurulan perşembe pazarı da işte tam böyle bir pazar yeridir. Milas ve Sandima Köyü'nden gelen yerli halka Yalıkavak pazarcıları da katılınca perşembe pazarı tam bir çarşı günü olur o gün...

Pazardan ayrılanlar yorgunluklarını Belediyenin karşısında bulunan Körfez Fırın'da oturarak atarlar. Artık orası o gün yerli, yabancı turistlerin, yaz kış yaşayan halkın ortak pazarıdır adeta, hatta uzun zamandır birbirlerini görmeyen yaz sakinleri için buluşma noktasıdır...











Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ






Etiketler: , , , , , , ,

15 yorum:

  1. Şuan Yalıkavak'ta bir çok arkadaşım var, bana hep fotoğraf yolluyorlar :)
    O fotoğrafların üstüne birde sizin pazar fotoğraflarınız eklenince bende orada olmak istedim birden :)
    O hediyelik tezgahların önünde insan kendisini unutur resmen, ayrıca ilk fotoğraftaki "Baykuş"lara bayıldııımmm, fena halde Baykuş takıntım olduğu için hemen bana 'biz buradayız' dediler direk onları gördüm :))

    YanıtlaSil
  2. Biliyorum Zeynep'cim baykuş sevdiğini, Sevgili Juliette ne güzel paylaştı. Zaten onu koyarken de seni hatırladım. Belki seneye orada bir araya geliriz, nasip olursa!!!! Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Biz tam 8 yıl önce balayında Yalıkavak'taydık,çok sevdim orayı,yeri ayrıdır bende..( dmrcrn )

    YanıtlaSil
  4. mest oldum o rengarenk boncuklara, takılara, reçellere, çaputlara;) en çok sakinliğini sevdim, bizdeki karmaşadan eser yok sanki. teşekkürler fotoğraflar ve bu güzel paylaşım için canım.
    Zeynepcim bu arada seni ayrıca tebrik ediyorum, yorumunu okumasam baykuşları görmeyeceğim. algıda seçicilik işte:)) senin maskota baktım urbanoutfitters'da satışta Türkiye'ye satışları var mı emin olamadım. ama baykuş sözüm sözdür;)
    sevgiler ikinize de...

    YanıtlaSil
  5. Aynen dediğin gbidir pazardır ama keşmekeş değildir. Hatta birçok kişi için sosyalleşme yeridir. Seneye zeynep' e de dediğim gibi bir bakarsın buluşuruz !!teşekkûrler...

    YanıtlaSil
  6. Seviyorum böyle pazarları. Özellikle incik boncuk kısımlarını. Mutlaka ilginç ve beğendiğim şeyler çıkıyor karşıma. Orada olmak vardı şimdi :) Fotoğraflar için de teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Ceren'cim seni burada görmek çok güzel. Teşekkûrler. Yeri ayrıdır tabii o zaman. Tadı heeeppp devam etsin.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Başak ! Ben de senin gibi o kısmını daha çok seviyorum. Her hafta usanmadan tekrar tekrar bakarım...

    YanıtlaSil
  9. Petekcim gelmez miyim hiç :) bu sene tanışma sezonu seneye buluşma sezonu olsun.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ay ne güzel söylemişsin, çok doğru...İyi günlerde Olsun.

    YanıtlaSil
  11. bir gün kısmet olursa mutlaka geleceğim.bayılırım böyle cıvıl cıvıl pazarlara.yel degirmenleri baykuşlar,o çok sevdiğim kaktüs meyvesi incirler.orda olsaydım keşkee:(

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler Arife'cim bir gün birlikte orada olalım ne güzel olur. Bir de Egecik.teşekkürler ziyaretin için...

    YanıtlaSil
  13. Ayyy, Petek'cim burası tam benlikmiş :)

    YanıtlaSil
  14. Haydi seneye yap bir program (inşallah!)gel ! Bu sene döndüm erken de (E ben oradayken gel ama değil mi?)...Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. bende 8 ay yalıkavak ta yaşayan biriyim şimdi resimleri görünce ne kadar çok özlediğimi bir kez daha anladım bu arada kardeşim figen ararat instegram youtube ve blog olarak yayıında kendisi televizyon programcısı ayrıca sizlere youtube kanalında videolarını takip için tavsiye ve rica da bulunmak isterim hoşunuza gidecek tarif ve bilgiler içeriyor www.youtube.com/figen ararat abone olursanız sevinirim teşekkürler . sizi instegramdan takip ediyorum . fisun yılmaz

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.