30 Mart 2015 Pazartesi


Geçen sene katıldığım ve sizlerle paylaştığım yemek kursunda morel mantarlı et yemekleri hazırlamıştım.
Morel mantarı hakkında çok sorular gelmişti, trüf mantarı olup olmadığını soranlar oldu. Ben de daha detaylı bilgi almak için google kaynaklı ufak bir araştırma yaptım. 

Aslında halk arasındaki adı kuzu göbeği bu mantarın. Doğada yaygın bulunmasına rağmen toplanabilme süresi kısa olduğu için çok kıymetlidir. Şekil itibarıyla zehirli olabileceği düşünülse de yenebilen bir türdür!


Daha çok dondurulmuş veya kurutulmuş şekliyle yurt dışına ihraç ediliyor. Fiyatı diğer mantar türlerine göre daha yüksektir, bol protein deposudur. Morchella türü olduğu için kültür olarak yetiştirilmez.


En başta İzmir-Bergama-Kozak yaylasında daha sonra Muğla, Fethiye ve Denizli taraflarında yetiştirilir. Kurutularak ipe dizilebilir. Fransız mutfağında çok değerlidir.

Mangalda, tavada pişirilen farklı lezzetlerini bizim mutfağımızda da görmek mümkün.




Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ


Etiketler: ,

2 yorum:

  1. Bu mevsim en sevdiğim şey ve bugün yarım kilo daha satın aldım.. Ben risottosuna bayılıyorum. Bayağı bir kısmınıda derin dondurucuya attım..

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok seviyorum, iyi yapmışsınız, elinize sağlık.Kullanıldığı her yemeğe çok yakışıyor! Ziyaretiniz için teşekkür ederim, Sevgiler...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.