20 Mayıs 2014 Salı


  ''Mayıs Gülleri'' nedir bilir misiniz? 


Hani Mayıs'ın ilk günüydü, bahar bayramıydı da herkes pembe, kırmızı, beyaz güller paylaşmıştı sosyal medyada. Hatırladınız mı? ''Hoşgeldin Bahar'' yazmıştık hepimiz! İçim cız etmişti o gün de yazamamıştım, Mayıs Güllerinin ne demek olduğunu ''Boşver!'' dedim kendi kendime ''Yakışmaz şimdi baharın bayramına!'' Bilemedim tabii 13 gün sonra sallanan Salı'da yine tüm güllerin tek renge döneceğine...

Çünkü benim ülkemde Mayıs gülleri siyahtır aslında!

1972 yılının Mayıs günlerinden biriydi yine 3 fidanın darağacında sallandığı gün. Deniz Gezmiş ve 2 arkadaşı soluvermişlerdi gencecikken bir nefeste...İşte Mayıs Gülleri Onlardır, öyle geçer, öyle bilinir adları...

2013'ün bahar kokulu Mayıs'ında ise bir parkta aniden soluverdi güller, şaşırdı ağaçlar. Ne olduğunu anlayamadı kimse! GEZİ adını alıverdi tüm güller, koptu gitti goncalar...


Ve ben 2014'ün Mayıs sabahında huzursuz uyandım 13'üne denk gelen Salı'da...''Hayır olsun!'' dedim ve daldım hayatın içine...

Yine bilemedim, yine bir iş kazası zannettim, yine göçük sandım...

Halbuki; Hatırlamalıydım Mayıs Güllerinin vaktiydi ülkemde...


Yine siyah açmışlardı, yine renksizdiler, yine karaydılar...



Petek Uluğ


Etiketler: , , , , ,

11 yorum:

  1. Ya molam ya! Bir de Mayıs Sıkıntısı vardır bilir misin? :( :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkıntılar uzak olsun artık Petekcim, kalbimiz karalara büründü. her seferinde son olsun dedikçe bir yenisi geldi. tez zamanda güzel günler gelsin, üzülmek yerine sevinebileceğimiz şeyler olsun inşallah.

      Sil
  2. Bencede artik renkli acsin guller :(

    YanıtlaSil
  3. Solmasın artık fidanlar, güller Petek..

    YanıtlaSil
  4. Evet Mevlüde Hanım, aynı dileklerle...

    YanıtlaSil
  5. o kadar güzel yazmışsın ki!!!
    Sadece okuyup, derin bir nefes alıp, sırtımı yaslayabildim koltuğa.
    Tüm sevincimizi, neşemizi, hayat enerjimizi emiyorlar, emmeye devam ediyorlar. Ama bu millet ne badireler atlattı. Bu da geçecek inşallah...Benim hala umudum var.

    YanıtlaSil
  6. Evet Emel'cim, tamam işte çok doğru söylemişsin! Hayat enerjimizi emiyorlar! Ne yazık! Ben üniversite öğrencilerime ''Neden, Hocam?'' dediklerinde artık cevap veremiyorum!
    Ama senin blogunda ferahlıyorum o ayrı! Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.