8 Kasım 2013 Cuma


Uluslararası üne sahip '' The Human Body Exhibition'' sergisini uzun zamandır yazmak istedim. Ancak; 2.kez ziyaretimde daha bir sindirerek dolaştım ve sonrasında paylaşmak istedim sizlerle. Çin'den yola çıkarak 10 senedir diğer ülkeleri dolaşan, Plastinasyon sistemi ile korunarak, saklanan gerçek insan vücutları ve 200'den fazla organ, Türkiye'de İzmir Kültürpark Atlas Pavyonu'nda sergileniyor. 1 Aralık tarihine kadar açık olan sergiye ilgi bir hayli fazlaydı.


Yakın çevremin ''Ben korkarım!, Ben dayanamam !'' gibi endişelerine karşılık hiç de rahatsız eden görüntüler olmadığını söyleyebilirim. Hatta; insanın kendi içinde neler olduğunu fark etmesini sağlayan, ''İçimiz buymuş aslında!'' diye düşündüren bir sergi. Hatta olağanüstü bir sergi...


Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin sergi salonlarında bulunmaları ve size sürekli bilgi vermeleri de ayrıca bir fark ve keyif katmış. Benim genetik bilimine meraklı ve tek hedefi genetik eğitimi almak olan oğlum ve onun gibi biyoloji alanına ilgisi olan gençler için anatomik sohbetin gerçekleşebileceği sergi aynı zamanda.


Maneviyatı ile en anlamlı organımız olan kalp; gerçek olarak da çok güzel değil mi sizce ? Tüm duygularımız, sevgilerimiz, aşklarımız burada mı yaşanıyor yani ?
İşte içimizi en canlı hali ile görüp, incelerken bu tür soruları da soruyorsunuz kendinize! Belki de o dahice yapılanmaya şahitlik ediyorsunuz. Her bir organın önünde durup ''Bak sen!, Ben kim mişim?, Aa kanserli mide böylemiymiş? '' diyorsunuz kendi kendinize!


Aslında esas mucizenin dışarıda değil, içimizde dönüp dolaştığını görüyorsunuz...
Tabii tıbbi olarak cevaplanan sorular da var eğer ilgi duyarsanız...Birkaç örnek vereyim sizlere ? Ama cevapları sergide !

- Kaslarımız neden titrer?
- Kafein ve kolanın mesanemize etkileri nelerdir?
- Hıçkırık nasıl oluşur?


Sergiden çıkarken oğluma dedim ki '' Gerçekten, en güzel kıyafetimiz, derimizmiş. Kırışık da olsa, buruşuk da olsa! ''


Buca Hasan Ali Yücel Ortaokul öğrencileri ''Bizi de blogunuza yazın, lütfen!'' dediler, kıramazdım ya onları bir eğitimci olarak...

Giriş ücretleri: Haftasonu: Yetişkinler: 30 Tl.
Öğrenci: 25 Tl.
Haftaiçi: Yetişkinler: 25 Tl.
Öğrenci: 18 Tl.


Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , , ,

6 yorum:

  1. Çok etkileyici değil mi?
    Tıp öğrencilerinin bilgi vermesi fikrine bayıldım. İstanbul'da öyle bir durum olmadı. En azından ben görmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,İstanbul'daki biraz daha farklıymış, Sezer Hanım...Sürekli beyaz gömlekleri ile dolaşıp, yardımcı oluyorlardı.Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. harika bir sergi gerçekten vücuttan ziyade hayatın ve sahip olduklarımızın kıymetini anlamak için de manevi değeri oldukça fazla. ne iyi etmişsin de paylaşmışsın. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklıydı, Juliette. Be de ''ACABA?'' diyerek gittim ama görülmeye değerdi. Teşekkür ederim...

      Sil
  3. Ben İstanbul'da görmüştüm bu sergiyi. Herkesin özellikle öğrencilerin mutlaka görmesi gereken bir sergi diye düşünüyorum. Ben de öğrencilerimle gitmiştim iki yıl önce ve acaba çocuklar korkar mı diye düşündüğümü hatırlıyorum. Ama insan vücutları hatta bir at vücudu da vardı o kadar estetik bir şekilde sunulmuş ki korku değil heyecan ve merak uyandırıyor. Gençler için değerlendirilmesi gereken güzel bir eğitim fırsatı diye düşünüyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Esra Hanım. Herşey çok estetik ve zarif sunulmuştu...Haklısınız.Teşekkür ederim, yorumunuz için.

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.