24 Kasım 2013 Pazar

   

Elektriğin olmadığı dönemlerde aydınlanma aracı olarak kullanılan mum, günümüzde dekoratif malzemeler listesinde ilk sıradadır. Dekorasyona ilgili biri olarak, benim için de evimin, hazırladığım sofraların sevimli ve şık aksesuarlarıdır mumlar.

                                        

  

Aydınlatma ve dekoratif özelliğinin yanısıra rahatlatıcı, gevşetici bir etkisi vardır. Bu nedenle dinsel ayinlerde, meditasyon seanslarında başköşede yer alır. Humanizm için ise mantık ve akılcılığın sembolüdür.



Hristiyanlıkta, Katolik kilisesinde ayinlerde kullanılan mum, islamiyette bu anlamda yasaklanmıştır.




Yanmakta olan bir mumu izlediğinizde alevinin bir uzadığını, bir kısaldığını fark edersiniz. İşte bunu seyretmek sizi rahatlatır ve dinlendirir. Felsefik düşünüldüğünde ise hayatımızdaki iniş ve çıkışlardır bu minik alev. Erimekte olan mum ise kısalmakta olan ömrümüzü simgeliyordur belki de! Yani hüzün de vardır o titrek alevde.




'' Bir mum diğerini tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez.'' Mevlana


Mum; edebiyatta en sık kullanılan metaforlardan biridir. Aşık ile maşuk ikilisinde mumun etrafında dönen kelebektir maşuk. Mumun alevinden yanarken aslında ona yakın olmak uğruna aşkından yanar ve yok olur.



Doğumgünü kutlamalarına, romantik yemek sohbetlerine eşlik eden mum, yılbaşı süslerinin ise vazgeçilmezidir. Hani sanki o olmazsa yeni yıl gelmezmiş gibi! Yeni yıl heyecanına ortak olur.



                                                   

İşte ben de mum meraklıları için birkaç değişik ve yaratıcı mum süsleme görselleri paylaştım. Meyve, sebze, kozalak, çam ağacı dalları,kestane, bakliyat, mısır koçanları ve hatta kahve çekirdekleri ile birlikte kullanılan mumlar ne kadar güzel, şık dekoratif malzeme olabiliyormuş!
Tüm yaratıcılığınızı kullanabilir, farklı sunumlar çıkarabilirsiniz. 









Ben özellikle yaz sofralarında deniz kabukları ile çok yakıştırırım. Kışın ise metal şamdanlar ve kozalak dolu kaselerde tercihimdir. Hiçbir şey bulamaz ama farklılık yaratmak isterseniz; benim gibi, bir çiçek öbeğinin içine oturtuverin mumları tamam işte! Zaten çiçek ile mum harika bir ikili değil midir?

                                      


Peki ben de mum çok mudur sizce? Çok ne demek, evim yatır gibi !


Rüyada mum görmek: 

Sevinçli bir haber alınacağına işarettir.



Keyif Dolu Günleriniz Olsun...







Etiketler: , , , , , , , ,

12 yorum:

  1. yine birbirinden güzel fotoğraflar.. Ben de çok seviyorum mumları bu sunumları da deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Hilal'cim, benim de denediğim sunumlar. Sofralarda çok hoş duruyor ! Mum işte ! Ondan bile keyif almak, ışığını seyretmek rahatlatıyor. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. harika bir yayın olmuş her zamanki gibi. ellerine yüreğine sağlık. mumlar benim de vazgeçilmezim dekorasyonda. hem bahsettiğin gibi rahatlatıcı özelliğinden, hem ışıltısı, hem kokusu hem de görsel güzelliğinden dolayı. fark yaratmak isteyen herkes için çok güzel ipuçları var görsellerde. hatta hemen bir tane mum yakayım şimdi neden atlamışım ki bugün ;) ışıltılı günler diliyorum, keyifle mutlulukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne bileyim, sanki bazen mistik bir his veriyor. Bazen de minicik de olsa kurtarıcı bir aksesuar, juliette.( Ya söylemeden duramayacağım, tamam alakasız olacak pat diye burada ama ben senin ismine bayılıyorum. İngiliz edebiyatı dersinde okuduğum roman kahramanlarını anımsatıyorsun bana! İsminin güzelliği ile yaşa!) Teşekkürler...

      Sil
  4. Çok keyifli ve yüzümde gülücük oluşturan bir yayın olmuş.Yüreğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de yolun ışıl ışıl olsun Safiye'cim.Teşekkürler...

      Sil
  5. Hepsi de şapşahane fikirlerin :) O vakit ben bu gece uyumadan önce rüyamda mum görmeyi dileyeyim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mum görmesen de ışıklansın tüm yolların, Esen'cim...Çok teşekkürler...Sevgilerimle..

      Sil
  6. Yazıyı bugün okuyabildim ve bu yaratıcı mumlara bayıldım, hepsi birbirinden güzel,hepsi birbirinden şık görünüyor.. Ne kadar basit malzemelerle yapılmış ama marifet o malzemeyi kullanmayı düşünmekte :) Mum alevi gibi inişli çıkışlı da olsa çok keyifli bir gün olsun herkese.. ( Ceren )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceren'cim gerçekten hepsi evde yapılabilecek şeyler...mum beni rahatlatıyor. Çok teşekkürler. Sevgilerimle...

      Sil
  7. Mum ışığı nasılda huzur verir. Kitap okurken yak bir mum. Oh o ışıkta oku. Sevgiline bir masa hazırla sonra mumlarla donat. Aşkını yaşa :)) Huzuru, keyfi çok başka çok... Seviyorum sizin bu paylaştıklarınızı, keyifle ve sabırsızlıkla takip ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki ilahi bir huzur var değil mi canım ? Mumu seyretmek ve dalıp gitmek...Rahatlatıcı etkisi müthiş.Ve tahmin edersin ki benim evim de yatır gibi! Bol aydınlık günlerin olsun...

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.