5 Ekim 2013 Cumartesi


Blogumun ilk yazılarındandır ''Kahve Keyfi''.http://www.peteginkeyifdukkani.com/p/blog-page.html Bilememiştim hangisine öncelik vereceğime Çaya mı ? Kahveye mi ? Öyle ya sevilen iki şey arasında seçim yapmam gerekiyordu beni anlatırken. İkisi de bendim aslında kahve sabahımdı , çay ise günümdü, akşamımdı...Neyse yine aklıma düştü bugünlerde benim kahve dünyam ve şöyle instagram fotolarımdan derleyip kahve ve fincan seremonilerimi paylaşmak istedim sizlerle...Evet yalnız olsam bile kahve içmek törendir benim için...Kahve arkadaşlık eder size, ortak olur kendinizle kaldığınız dakikalara...Çay daha halktır, her ortama ayak uydurur ancak; kahve özenli sunumları sever. 

Bu arada bir bilgiyi de paylaşayım sizlerle. Kahvenin yanında ikram edilen bir bardak su kahvenin üzerine içilmek için değil; öncesinde ağzımızda kalan tüm tatları temizlemek ve kahveye hazırlamak içindir !

Ayrıca yanında ikram edilen lokum ise Osmanlı Saray geleneğine dayalıdır. Padişahın huzuruna çıkmak için saraya gelen davetliler önce büyük salonda toplanır ve kahve ikram edilirmiş. Sırasını beklerken yüce padişahı görmenin heyecanı ile kan şekeri düşen misafirler olurmuş. İşte bu nedenle heyecanlarını bastırmaları için kahve ve lokum geleneği yerleşmiştir.



Bodrum Teras hatırası, kendi begonvillerim ile...


Mısır Çarşısı hatırası


İzmir'de kahvenin yanında ikram edilen bir çay kaşığı sakız reçelli soğuk su özellikle yaz aylarında çok keyif verir...



Nostaljiyi hep sevmişimdir

                           
                            

Her ziyaret ettiğim şehirden fincan hediye ederim kendime anı olarak

                            




Harem kültürünü okurken geleneksel bir törenim vardır kendime






Vintage tarzı çok beğenen biri olarak vazgeçilmezlerim...


Huzur veren fincanım ile içilen kahve keyfi...


           ''Kalimera'' diyen fincanım Kos'taki bir arkadaşı ve yaz anılarımı hatırlatır bana...



İlk defa yakaladığım bir an...




Bol Keyifli, dostlarla içilen bol köpüklü kahve sohbetleriniz olsun





Etiketler: , , , , , , , , , , ,

7 yorum:

  1. Zevkinize hayran olmamak elde değil. Ne hoş fincanlar, ne hoş sunumlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Sezer Hanım insan sevince işte özel ilgi alanı oluyor ve keyifle yapıyor...

      Sil
  2. Sen kesinlikle bir kahveciisin. Damla sakızlı reçelli suyu nerede içtin?Bu gerçekten de keyifli geldi,bana.Damla sakızlı kahveyi sevmiyorum;acı geliyor.Hoş,ben en çok fal baktırmayı seviyorum;içersem ondan içerim:)) Osmanlı da aslında kakuleli kahve çok sevilirmiş. Reçel ritüeli onemli.Mutlaka biliyorsundur.İçindeki ;'sineolden 'dolayı kahve ile birleştiğinde bugünün 'enerji içeceklerine' donuşüyordu .
    Çaycılar-bana gore ,ben oyleyim.-farklı tatları denemeyi sever. Maceracıdırlar. Sen de farketmişsindir. Benim,çay sunumlarımdan.:)) Çay masalı yazıyorum,birinci bolümü bitti;sence blogumda mı yazayım;yoksa farklı bir sitede mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kordon'da Sakız Adası adında çok hoş bir kafe var. Tüm sunumlar ve satışlar orada yapılır. Vaktin olursa ziyaret etmeni tavsiye ederim. Ben de tam çaycıyım günde 7-8 bardaktan az içmem. Derse bile çay ile girerim. Tüm kahve çeşitlerini de denedim, kakuleli dahil. Hazım için iyi olabilir belki ama sevemedim. Sadesi en güzeli ve gerçeği benim için...Çay masalı çok hoş ! Devamı gelecek bir yazı ise bu adla ayrı bir blog aç derim ben...Teşekkürler güzel yorumun için...

      Sil
  3. Ayrı bir blog düşünmüyorum.Bir tanesine zor yetişiyorum.Hatta yetişemiyorum.Tweeterim kapandı kaç aydır,verilmedi?Neden olduğunu da anlamadım.faceime bile giremiyorum.Ben bu yazıyı bir dergide yazayım.Teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
  4. Petek acilen tanışmamız lazım. Hatta ben hemen İzmir'e seni ziyarete geleyim bu harika fincanlarla keyifle içelim kahvelerimizi, saatlerce sohbet edelim :) hepsi birbirinden güzel. her birinin kendine has bir duygusu var eminim sunumlarında o kadar açık ve net görünüyor ki. ellerine sağlık hepsini de çok beğendim. Lokumun neden ikram edildiğini de öğrenmeme vesile oldun teşekkür ederim.
    Geçen benim bloğumda yayınladığım fincan için ben de var demiştin, katyon fincan, onu gördüm ;) ayrıca bir ortak obje daha var beyaz seramik saksı ;)
    zevklerimiz ne kadar da yakın :)
    Bol köpüklü kahve tadında keyifli günler dilerim...

    YanıtlaSil
  5. Nasıl mennun olurum, birlikte kahve içebilsek ! Sohbet etsek! Hiç İzmir'e iş için de yolun düşmez mi ,Juliette? Teşekkür ederim güzel yorumun için..Eminim sen de sunuma çok önem veriyorsundur...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.