11 Eylül 2013 Çarşamba

                 
                                            Sevgi neydi ?

Eğitim yılı içinde Conversation (Konuşma) derslerinde öğrencilerimize günlük ve sosyal hayat ile ilgili sorular sorar; konuşma, tartışma konuları atarız ortaya...Bu konuların genelde onların ilgi alanlarına yönelik olmasına dikkat ederim. Konuşabilecekleri, düşünce ve duygularını yabancı bir dilde rahatça ifade edebilecekleri başlıklardan seçerim. Bunlar da genellikle; '' En çok sevdiğin......., Hiç unutamadığın.......'' gibi başlayan sorulardır ve Why/Neden ? diye devam eder...


Birgün ders sonrası, en çok sorduğum soruyu kendime sordum. 
''Bugüne kadar seyrettiğim ve en çok etkilendiğim film hangisiydi ve neden ?''


Böyle basit cevaplı bir soru bile öğrenci tarafından rahatça ve akıcı bir şekilde anlatılamıyordu. İşin ilginç tarafı sorun sadece yabancı dildeki yetersizlik veya kelime dağarcığı noksanlığı değildi. Gerçekten tam olarak bilemiyorlardı cevabını. Ya da hemen akıllarına gelen bir film adını söyleseler de neden sevdiklerini anlatamıyorlardı...



''Dur!'' dedim ben de kendime sorayım bu kez...Öyle ya; soracağın sorunun cevabına her zaman hazırlıklı olmalısın !


Bu soruya yanıtım iki film oldu, ama birinciliği SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM'a verdim. Çocukluğumdan beri hala severek seyrettiğim ve filmin başından çok sonunu hatırladığım, Türkan Şoray'ın hüzünlü bakışları ile '' Sevgi neydi ?'' diye kendine sorduğu, Türk sinemasının unutulmaz filmlerinden olan bu film benim en sevdiğim filmdir.


Sevginin emek olduğuna cevap verince hala aşık olduğu ve yıllardır beklediği İlyas'ı (Kadir İnanır) seçmeyip, kendisine ve çocuğuna kol kanat geren, seven Cemşit'i (Ahmet Mekin) seçen Asya'nın (Türkan Şoray) hikayesi, basit öykülü eski bir Türk filmi değildir aslında... HAYATIN ÖZETİDİR...


Fedakarlığın ne olduğunu anlatan, gerçek sevgi ile aşk arasındaki izahı zor, o ince ayrımı en iyi özetleyen bir filmdir...



Yönetmenliğini Atıf Yılmaz'ın yaptığı, jenerik müziğini Cahit Berkay'ın bestelediği bir unutulmazlardandır o...Yazımı bitirince ben de oturdum, dinledim. Özlemişim...




Keyif  Dolu Güzel Günleriniz Olsun...





Etiketler: , , , , , , ,

14 yorum:

  1. Film belki hayatımın filmi değil ama çok sevdiğim bir filmdir. Türkan Şoray'a bayılırım. Müzikse bir efsane...
    Ben de dinliyorum, yorumu yazarken :)
    Bir de nette gördüğüm bu şirinler kitap tutucu paylaşmak istedim.
    http://www.bunlardanistiyorum.com/sirinler-Kitap-Tutucu_7717.html

    YanıtlaSil
  2. Şirinler dedin ya; hemen girdim siteye Sinem'cim.Çok güzel gerçekten, sipariş vereyim bari. Oğlum bir gülüyor bana görsen. Yorumun için de teşekkür ederim. Gerçekten özel bir sanatçı Türkan Şoray...

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok severek izlerim yıllar geçse de tekrar tekrar hemde. güzel bir paylaşım olmuş anılar canlandı :)) teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. Ben de herhalde eskileri hatırladım ve yazdım...Teşekkür ederim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Filmle ilgili fikirleriniz çok güzel.
    Ben de katılıyorum tüm sözlerinize.

    Bu film benim açımdan da Türk Sinemasının klasikleri arasındadır ve hatta ilk akla gelendir. Hayata dair iyi bir özettir gerçekten de. Belki de replikler ve müziği o nedenle bu kadar kalıcı oldu ;)
    Sonradan öğrendiğim bir detay hiç aklımdan çıkmaz bir de: Filmdeki küçük Samet erkek değil bir kız çocuğuymuş aslında. Şimdi koskoca bir kadın olmuş :)
    Teşekkürler paylaştığınız için.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel ek bir bilgi eklemişsiniz; bakın unutmuştum ben onu. Ben DE ÇOK ŞAŞIRMIŞTIM.Basit konulu gibi görünenler aslında klasiktir.Zaten hayatın özü de çok basittir, karmaşık hale getiren biziz herhalde. Çok teşekkür ederim...Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten bir klasik. Müziği de çok güzel.

    YanıtlaSil
  8. Evet müziği de çok özgün.Dinlerken çocukluğuma gidiyorum zaten. Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel anlatmışsınız..
    Herkesin hayatında farklı izler bırakan bir film.
    Ve o soru karşısında çoğumuzun aklına bu film gelir bence.
    Dönüp tekrar-tekrar okuyacağım yazılarınıza buda eklenecektir eminim.
    Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  10. Çok haklısın, hemen o cevap gelir ! İşte o da birçok şeyin aslında yanıtıdır. Ziyaretin ve güzel yorumların için çok sağol...

    YanıtlaSil
  11. ya evet benimde sevdigim filmler arasindadir.filmin sonundq ben kimi secerdim diye her defasinda kendime sormaya engel olamazdim.evet tabiki emegi beni seveni gozeteni.

    YanıtlaSil
  12. Canım herhalde o soruyu kendine sormayan yoktur ! BEN DE SORDUM ÇOK! CEVAP AYNI DEĞİL Mİ ? teşekkür ederim ziyaretin için...

    YanıtlaSil
  13. Geçen hafta girip okuyamamıştım yazınızı,bugüne kısmetmiş ama geç okumuş olsam da yorum yazmadan duramadım.Benim de en sevdiğim film budur diyebilirim,çok şey anlatır,çok şey düşündürür,çok da ağlatır..Kadir İnanır'ın"kadınım,al yazmalım,Asya'm " deyişini duyuyor gibiyim yazarken,Türkan Şoray'ın "Samet ona baba demişti,onu babalığa seçmişti" deyişini duyar gibiyim..Kare kare aklımdadır bu film,iyi ki yazmışsınız,elinize sağlık,sevgiler ..(Ceren-dmrcrn)

    YanıtlaSil
  14. Ceren'cim ne güzel hatırlıyorsun filmi ve diyalogları. Hepimizi etkilemiş ! Sen de iyi ki yorumlamışsın, ben teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.