22 Eylül 2013 Pazar


Yaz bitiyor, tatil bitti derken geçen hafta okullar açıldı ve benim heyecanım da yarın başlıyor! Çünkü yeni üniversiteye başlayan öğrencilerimle buluşma, tanışma günüm. 22 yıldır o ilk tanışma dersimin heyecanını hep yaşarım ve hiç profesyonel davranmam, Onlar da benim gibi heyecanlıdırlar, hatta ürkek...Yeni bir hayat, akademik dersler ve alışık olmadıkları eğitimci profilleri onları bekler...

Fakat bu eğitim yılında benim için onların adı ''yeni üniversite öğrencileri'' değil artık ! Onlar '' Y KUŞAĞI ÇOCUKLARI '' Nasıl mı ? öyleymiş ya ! Geziden sonra öğrendik onlar Y iken biz X mişiz...

                        
Tabii bir bakayım, araştırayım dedim kim kimmiş ? Neden Y demişler benim sevgili öğrencilerime. Bu arada tüm kuşak adlarını ve özelliklerini de kısaca paylaşayım sizlerle...

Dedelerimiz, anneannelerimiz, babaannelerimiz CUMHURİYET kuşağı oluyor, yani; sessiz ve uyumlu kuşak.
( 1927-1945)

Annelerimizin, babalarımızın kuşağı ise kurallarla büyütülen KURALCI kuşak ( 1946-1964 )

1965-1979 Kuşağı REKABETÇİ  kuşak yani; X kuşağı

1980-1999 Kuşağı YARATICI kuşak. İşte; gündemdeki Y kuşağı. Bu kuşak hep sorgulayan ve hep '' WHY ? '' ( Bu nedenle Y kısaca ! ) ''NEDEN?'' diye soran gençlerin kuşağı. 

Günümüzün iş alanları ve sosyal medya hep ''Y'' kuşağına ayarlı ve dayalı...''X'' kuşağı BİREYSELLİKTEN beslenirken ve mutlu olurken ''Y'' kuşağı BEN DE VARIM, BEN DE SİZİ TAMAMLARIM, BEN DE BÜTÜNÜN BİR PARÇASIYIM mesajını vermekte...

Disiplinsiz, apolitik, tembel olmak gibi olumsuz özelliklerle suçlanan bu kuşak ''Bir dakika! SANIDILDIĞI GİBİ KAYITSIZ DEĞİLİZ '' demekte...

Ha bu arada bir de KRİSTAL ÇOCUKLAR kuşağı var. Onlar da 2000'den sonra doğanlar. Özellikleri neymiş ? Hazır olun... DERİN DUYGUSALLIK ! Kolay gelsin annelerine  ve babalarına...


İşte yarın ben yeniden, yeni öğrencilerimle, yeni bir akademik yıla MERHABA diyorum...

Tüm mezunlarımıza ''Yolunuz açık olsun'' demiştim. Şimdi de ''Hoşgeldiniz Y Kuşağı Çocukları'' diyorum...




Keyif dolu eğitim günlerimiz olsun...






Etiketler: , , , ,

6 yorum:

  1. Super bir yazi! Ben de Y kusagi ogrencilerimi merakla bekliyorum yarin:) guzel ogrencilerimiz olsun, hayirli guzel bir egitim yili gecirelim dilerim.sevgiler:) Ebru Ozmen

    YanıtlaSil
  2. Ebru'cum, güzel meslekdaşım benim. Teşekkürler. Sana da keyif dolu öğrenci ve öğretim yılı dilerim...

    YanıtlaSil
  3. Üniversiteyi bitirdiğim sene 2 seçenek vardı önümde. Üniversitede kalıp senin verdiğin eğitimi Fransızca olarak vermek, ya da ticarete atılmak. Gençlere yeteri kadar ilgili ve faydalı olabileceğimi hissetmediğim,bu konuda o kadar yeterli olmadığımı düşündüğüm için 2. seçeneğe evet dedim.Bilgi eksikliğimden değil di seçimim, üniversiteyi 2.olarak bitirdim, sadece eğitimin en kutsal meslek olmasıyla ilgiliydi. O kadar önemli bir meslek icra ediyorsun ki, dünyadaki belki de en önemli görev sizin omuzlarınızda. Petek cim senin gibi eğitimcilerin olduğunu görmek bilmek beni çok mutlu ediyor, tarifi imkansız bir duygu benim için. hayatlarının en önemli döneminde aslında çok güzel izler bırakıyorsunuz genç beyinlerde. ve düşünüyorum, keşke her eğitimci senin kadar duyarlı olsa ve mesleğini bu ciddiyetle yapsa.
    yeni okul döneminde sana ve Y Kuşağı çocuklarımıza başarılar diliyorum. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Birinci tercihini seçseydin de başarılı olurdun eminim. Blogundaki profesyonellikten bile bunu anlamak mümkün.Çok teşekkür ederim, dönem başında bu yorumun beni motive etti, bizler için işte bu motivasyon çok gerekli ve önemli !

    YanıtlaSil
  5. bir WH (Y) kuşağı olarak, ne kadar doğru tespitler..Tanımlamalar..
    Yeni öğretim yılı kutlu olsun o zaman...

    YanıtlaSil
  6. Siz özel ve keyifli bir kuşaksınız. Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.