23 Nisan 2018 Pazartesi


İstanbul ziyaretlerimde iki taşın arasında fırsat yaratıp mutlaka ziyaret ettiğim mekanlar vardır. Örneğin; Karaköy kafeleri ve sokak araları benim de herkes gibi son günlerde çok hoşuma gidiyor. İzmir'den takip edip, notlar alınıyor, isimler aklıma yazılıyor veee koş koş Karaköy'e koş oluyor. 
Son ziyaretlerimde Sahi Karaköy'ü keşfettim. Daha sonra dergilerde de sık görmeye başlayınca benim olumlu izlenimlerimin doğru olduğunu anladım. Tasarım ürünlerinin bolluğu da dikkatimi çekmişti.



    

Sahi; geleneksel birçok el emeği ürünlerimizin, yörelerinden alınarak getirildiği, Anadolu'nun simge haline gelmiş el işlerinin satıldığı terasında kafe olan bir mekan. Adı gibi yani Sahici, doğal. Kitap, çikolata, ayraçlar, kupalar, kahve çeşitleri... 




Türk Lokumu bile sizin yanınızda ustası tarafından hazırlanarak kesiliyor ve taze taze ikram ediliyor. Hatta yanlış hatırlamıyorsam belirli günlerde lokum üzerine workshoplar düzenleniyor! 





Renkli renkli her türlü geleneksel ürünler var ya, tabii beni mest etti burası. Eskiye de düşkün olduğum için her bir katta saatlerce oyalandım. Bir de İstanbul Modern'in üzerinden Boğazı gören terası var ki harika. Oğlum ile buluşup, hasret giderdiğimiz, uzun uzun sohbet ettiğimiz yer olduğu için de çok sevdim belki burayı. Ama güleryüzlü, ürünler hakkında detaylı bilgi veren personelinin de hakkını vermeliyim. (Tiriliçesi de çok güzeldi).


Sahi, Kemankeş Caddesi'nde bulunuyor. Giriş kapısı ise Kılıç Ali Paşa Cami tarafında.

Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın ve terasta kahve içerseniz beni hatırlayın, olur mu?
   
                              



    


Keyif Dolu Günleriniz Olsun

Petek Uluğ


Etiketler: , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.