23 Nisan 2015 Perşembe



Bugün bayramların en sevimlisi, en şenliklisi. Bugün hepimiz çocuğuz sanki! Belki çocukluğumuzun bayramları kalmadı artık ama ülkemizin çocuklarına hediye edilen bir bayram var bu topraklarda! 

Ne mutlu büyüdükçe çocuk kalabilen biz büyüklere!

Ne mutlu içindeki çocuğu hiç kaybetmeyenlere! 

Teşekkürler bu bayramı hediye eden Mustafa Kemal Atatürk'e...

Çocuk denilince hemen aklıma gelen Cahit Sıtkı Tarancı'nın çok sevdiğim bir şiirini çocukluğunu hatırlamak isteyenlerle paylaşıyorum, ama sonra sorularım var sizlere !


ÇOCUKLUK

Affan Dede'ye para saydım,
Sattı bana çocukluğumu.
Artık ne yaşım var ne de adım,
Bilmiyorum kim olduğumu.
Hiç bir şey sorulmasın benden;
Haberim yok olan bitenden.
Bu bahar havası, bu bahçe;
Havuzda su şırıl şırıldır.
Uçurtmam bulutlardan yüce,
Zıpzıplarım pırıl pırıldır.
Ne güzel dönüyor çemberim
Hiç bitmese horoz şekerim.

CAHİT SITKI TARANCI


Siz de istemez miydiniz hayatınızda bir Affan Dede olsun ve size çocukluğunuzu birkaç saatliğine satsın ? 

İstemez miydiniz kim olduğunuzu unutup, sadece oyuncaklarınızın derdine düşmeyi ?



İstemez miydiniz ''Ama ben çocuğum,bilmem ki !'' diyebilmeyi ?





Keyif Dolu Bayram Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ

Etiketler: , , ,

2 yorum:

  1. Bir kaç saatliğine de olsa çocukluğuma dönebilmeyi çok isterdim Petek Hocam, mahallemize gelen ve el arabasında nohut satan nohutçudan bir külah nohut almayı , macuncunun peşinden koşup renk renk macunlardan seçip yemeyi, yine el arabasında mısır satan komşumuzla bahçede beraber oturup mısır koçanı ayıklamayı çok isterdim.. Tek derdim oyun olsaydı keşke , arkadaşlarımla sokakta koşup oynasaydım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceren'cim ne güzel bir çocukluk geçirmişsin, eminim Demir de bugünün şartlarında keyifli bir çocukluk geçiriyordur.Ah! BEN DE isterim, hem de çok! Pamuk helvacı gelirdi sokağa, tek derdim pembe mi beyaz mı alsamdı! Ne güzel dertmiş değil mi? Teşekkürler, ziyaretine ve yorumuna...Sevgiler...

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.