5 Haziran 2014 Perşembe


Her kesimden, herkesin severek (Ben sevmeyeni hiç duymadım henüz!) yediği, her öğün tüketebildiği ve her yerde bulabildiği bir yiyecektir simit. İzmirliler gevrek deseler de ona sıradan susamlı bir hamur halkası gibi davranılamaz. Çünkü aslen saraylıdır. Tarihçesi çok eskiye dayanır. Osmanlı Dönemi'nin ilk yıllarında Halka-i Simit adıyla anılırmış. Daha sonra ramazanda padişahların iftar sofralarını süslemiş. İşte bu nedenle Saraylı diyorum benim çok sevdiğim simite. Sevmemem mümkün mü? Çayımın yanına ne güzel eşlik eder? Bir de yanlarına peyniri aldıkları zaman muhteşem üçlü derim ben onlara...

                                                                                                             
                                   

Saray mutfağından halka inmesiyle zamanla  itibarı daha da artar simitin. Artık sınıf farkı gözetmeksizin herkesin ulaşabileceği bir ilkyardım gıdası oluverir simit. Erkenden evden çıkıp işe koşanın, öğle arasını simitle geçiştirenin, ders aralarında öğrencilerin ve 5 çaylarında sofraların kurtarıcı ve besleyici yiyeceği oluverir simit. Çünkü; ucuzdur, pratiktir, her ortama uyar ve her yerde halka halka dizilmiş sizi bekler.


Bazen de çocukluğumuzdur. ''Simitçiiiiiiii, taze taze simitlerrrrrr'' diye bağırır ya simit satan; işte o zaman Bursa'dır benim için. Uzun yaz günlerinde Bursa sokaklarındaki simitçinin sesidir simit. Hala bu şekilde bağırarak satan simitçiler kaldı mı bilmiyorum ama yine Simit Sarayı adıyla sarayına döndüğü kesin


                           Evimde de soframın baştacıdır...

  

Simiti herkes yapabilir mi? Evet, yapılışı da kolaydır. Ama her simit lezzetli olur mu? Hayır. Çünkü ustalık, marifet ister. Pekmezli suya batırılarak hazırlanan susamlı halkaların ayrıca toz şekerin karamalize edilerek hazırlanan şekli de vardır. Ben Ankara'da öğrencilik yıllarımda yediğim kara simitleri hiç unutamam. Bir de İstanbul'un ''İSTANBUL SİMİTİ'' diye satılan Eminönü'deki simitlerinin hakkını yiyemem. Tadı, lezzeti farklıdır. Ya da bana öyle gelir, İstanbul kokar ya! Dönüşlerimde bolca simit getiririm yanımda. Kokusunu alır gelirim sanki sevdalısı olduğum şehrin! Yaptığım araştırmalara göre Boğazkesen Caddesi'nde bulunan Tarihi Boğaziçi Simit Fırını en çok beğenilen simit fırınıymış...



Fırından yeni çıkmış, çıtır çıtır lezzeti ile bol susam kokulu simitlerin süslediği sofralarda ağız tadınız bol olsun...



İzmir'de simit derseniz hemen düzeltirler; unutmayın! Onun adı GEVREKTİR...

                                               Petek Uluğ


Kaynak: Google

Etiketler: , , , , ,

12 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş :) Ancak sen bunu yazınca ben simiti ne kadar özlediğim aklıma geldi :)
    Ben İstanbuldayken hergün boğazı geçiyordum ve hergün boğazı geçerken simit yiyordum. Şimdi rizedeyim. burada çıplak simit denen bir simit çeşidi var :D Susamı olmadığı için çıplak deniyor. O istanbulu, o boğazı ve yanında yediğim simiti şimdi o kadar çok özledim ki :) Anyalamazsınız ... :) :)
    www.muhammedfurkanaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten özlenendir Simit. Birçok şeyi hatırlatır! Umarım en kısa zamanda Boğaz'da simit yer ve benim bu yazımı hatırlarsın Muhammed.Teşekkür ederim ziyaretin için..

      Sil
  2. Simitsiz bir yaşam düşünemiyorum. Ankara'nın İstanbul'un simiti ayrıdır benim için de. Bir de Safranbolu simitinin tadını hiç unutamam. Susamsızdır ama bambaşka bir lezzeti vardır benim için. Bak canım çekti şimdi ;)

    YanıtlaSil
  3. Bak yine ortak zevkte ve lezzette buluştuk seninle. Ama Safranbolu simitini bilemedim. Birkaç sene önce gitmiştik ama hiç aklımda kalmamış. Belki de yemişimdir de susamsız ya aklımda farklı bir şey kalmıştır.Teşekkür ederim. Artık simit yerken de seni anacağım...

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Değil mi Sezer Hanım ben de duymadım! Teşekkür ederim...

      Sil
  5. Okurken mis gibi taze gevrek kokusu sardı etrafımı :)
    Eline ve emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Yanına da çay demleyip, beraber içsek?? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Simit peynir yeşil soğan ketçap zeytin...bayılırım bunları beraber yemeye yanında da mevsime göre ya çay ya karpuz :)
    aç olduğum belli oldu mu :)
    mutlu haftasonlarıııı :)
    ben de bloguma beklerim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel lezzet kombinasyonu olmuş.Teşekkür ederim...

      Sil
  8. sİMİT HIMM MİS GİBİ KOKAR. BEN DE BİR BURSALI OLARAK SİMİTİ EN İYİ BİLENLERDENİM. BURSANIN SİMİTİ DAHA FARKLIDIR. İSTANBUL SİMİTİN DE BENZEMEZ DAHA LEZZETTLDİR. YANINDA PEYNİR BİR DE TURŞU SUYU İLE DENEMENİZİ TAVSİYE EDERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sevgili adsız Bursalı olduğunuz için sizi çok merak ettim ama ziyaretiniz için teşekkür ederim.Tabii;ayrıdır lezzeti olmaz mııı?? sağolun hatırlattığınız için...

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.