22 Nisan 2014 Salı


Bu sevimli butik müze İzmir'in Alsancak semtinde açılalı tam 3 yıl oldu. Kıbrıs Şehitler Bulvarı'nın en keyifli, en hareketli, kafeleri ile dolu Kordon'a çıkan Cumbalı sokağında. Ancak birçok İzmirli henüz keşfetmedi. ''Nerede ki?, hep geçiyorum o sokaktan!'' diyen çok tanıdığım var. Aslında haklılar da adeta arada saklanmış ve ilgi ister gibi bekliyor ziyaretçilerini.


Konak Belediyesi tarafından hizmete sunulan müze Türkiye'de tek olma özelliğini koruyor. ''Neden mask?, Neden maskeler?'' derseniz; ''İnsanoğlu'nun serüvenini anlatıyor da ondan'' diyor müzenin girişinde.


Özellikle çocukların mutlaka görüp, gezmesi gereken eğlenceli müze eğitici de aynı zamanda. İnsanın maskelerle nasıl gizem kazandığını, nasıl gerçeklerden saklandığını ama asla aslını gizleyemediğini göstermiyor mu?

                   


Burayı gezerken el işçiliğinin, el emeğinin minik masklarda nasıl sanata dönüşebileceğini de görüyorsunuz. Deri mask çalışmaları kadar maskeli balo şıklığındaki maskeler de oldukça dikkat çekici.

                                                

Aynı zamanda eski bir Rum evi olan müzenin bodrum katında çayınızı, kahvenizi içerken, mask yapımı kurslarından da faydalanabilirsiniz.




                                        
               

Müzenin 2.katında Nazım Hikmet, İsmet İnönü, Aşık Veysel, Victor Hugo gibi Türk ve Dünya tarihinde önemli yerleri olan sanatçıların, politikacıların maskları sergileniyor.




Maskelerin sanatsal çalışmalar olarak kalacağı, gerçek yüzlerimizin hiçbir şekilde gizlenmeyeceği bir düzende bu tür müzelerin daha da çoğalmasını dilerim.


Adres: Cumbalı sok.No: 22 Kıbrıs Şehitleri Cad. Alsancak Tel: 232 463 21 07

Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , ,

8 yorum:

  1. keşke İzmir'de olsam da gezebilsem o müzeyi,
    ilk fotoya bayıldım :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten keyifli bir yer, belki bir fırsat yaratırsınız, gelirsiniz...Yaz da geliyor tam İzmir havası kokuyor!! Teşekkür ederim...

      Sil
  2. İzmir'e gittiğimde kesinlikle gezilecek not edildi
    İzmir'liyim ama ilk kez görüyorum çok teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi daha mutlu oldum, teşekkür ederim ziyaretiniz için. Paylaşımlar işte bunun için çok güzel oluyor, böylelikle daha iyi haberdar oluyoruz.

      Sil
  3. Maskları ne kadar sevdiğimi tahmin edemezsin Petekcim.Her birinde söylenmeyi bekleyen bir şey olduğunu düşünürüm. Sanatçının o anki ruh halidir elbet mask a da yansıyan. Acaba ne hissetmişti o mimikleri yaparken diye sorarım.
    Fastan aldığım 2 adet Afrikan maskı henüz çözemedim desem yeridir. Her baktığımda biraz muziplik biraz hüzün görürüm onlarda. İtalyan güzeli maskım ise her zaman aynı duruşunu sergiler bana. Dudaklarını ve bakışlarını öyle mühürlemiştir ki güzelliğinin arkasındaki gizemi çözmeye imkan tanımaz hiç.
    Yine güzel bir İzmir gezisi. Bir müze daha gittiğimde gezmek için. Teşekkürler tüm bu güzel gezi yazıların için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek burası tam sana göre Juliette! Biliyorum O 2 katı gezerken çok mutlu olursun. Işığın azizliğine uğradım fazla çekemedim, ama senin ilgini çekecek harika şeyler vardı, bir daha gidince sana özel çeker yollarım...Yok yok yollamam, sen gelllll :) :)

      Sil
    2. Evet yollama ben geleyim birlikte dolaşalım. Yahu nedir bu zamansızlık bir türlü ayarlayamadım görüşmeyi. Ama sorun kesinlikle bende. Bir atlatayım şu durumları kendimi gezmelere atacağım ilk durakta İzmir ya da Bodrum. Sen nerede olursan artık:))

      Sil
  4. BAK HEYECANLANDIRMA BENİ :) :) BEKLERİM BEN..

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.