16 Nisan 2014 Çarşamba


Bugünlerde yaz gelinleri harıl harıl düğün hazırlıkları içindeyken, benim gelinlerim çoktan hazırlandılar. Her yere yayıldılar. Narin narin, ince ince süzülüyorlar onlar şimdi. Kırmızı gelinlikleriyle al al yaptılar tarlaları...



Bayılırım ben bu zarif, kırılgan çiçeklere. Gerçekten geline benzetirim onları. Süreleri çok kısadır, düğün töreni biter bitmez gelinliği biten gelinler gibi yok oluverirler tarlalardan...


Gelincikler 1.Dünya savaşının en önemli sembolüymüş! Bir bölgede çok asker ölürse orada gelincik çiçeğinin yetiştiğine inanılırmış!



Nerede nezaman gelincik tarlası görsem tutamam kendimi, dalarım çocuklar gibi toplarım hemen. Aslında kıyamam da toplarken, çünkü boyunlarını bükerler, incecik kalırlar avucumun içinde. En nazlılarındandır bahar çiçeklerinin...

                           

Bozcaada'nın meşhur gelincik şerbetini denemiştim, çok güzeldi! Uykusuzluğa iyi geldiği söylenir. Yolunuz düşerse mutlaka deneyin derim...

                              


Keyif  Dolu, Gelincik tarlası gibi renkli günleriniz Olsun...

Petek Uluğ


Etiketler: , , , , , , , , ,

12 yorum:

  1. Teşekkürler. Renkli, sevimli, hüzünlü, nazlı, kırılgan, zarif, sade bir güzellik onlarınki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ziyaretiniz için. Evet aynen öyleler sanki biraz hüzün de var...

      Sil
  2. Petekcim gelincikler benim çocukluğumun en güzel çiçeklerindendir. Dedeciğimin çiftliğinin hemen yanıbaşında kocaman bir gelincik tarlası vardı. Evden kaçıp kaçıp arkadaşımla oraya gider gelinciklerin o narin yapraklarıyla tırnaklarımıza ojeler yapardık. Eee malum o yaşlarda ojeye makyaja izin yok, gayet natürel bir çözüm bulmuştuk bizde :))
    Hala daha üzülürüm her gün anneanneme bir demet gelincik toplayıp getirirdim ama hep o kızardı bana. 1-2 saat sonra boynunu büken bu güzellikler bırak dalında kalsın derdi. Çocukluk işte, hediye demek onun kısacık ömrünü çalmaktan başka bir şey değilmiş, bilemedim.
    Gelincik tarlası gibi rengarenk cıvıl cıvıl bir günün olsun.. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyor musun ben de senin çocukluğuna gittim. Ne masumiyet, tıpkı gelincikler gibi.Çocukluk zaten güzel e bir de bu narin çiçeklerle daha da güzel yaşanmış,NE MUTLU SANA CANIM...

      Sil
  3. Yıllar önce Selçuk yolu üzerinde bir gelincik tarlası görmüştük. Çocuktum o zaman, içinde taklalar attık her yanımız boyandı. Rahmetli anneannem de o gelinciklerden bize şerbet yapmıştı. Hiç unutmam o güzelliği ve tadı. Yazınız bana o günü tekrar yaşattı. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel o günlere döndüysen Başak'cim. Bayılırım nosttaljiye,,Demek bu gelinlerin senin hayatında da yeri var...

      Sil
  4. İçim açıldı bu sayfayla
    :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir anlatım ne güzel görseller
    içim açıldı
    gelincikleri bende çok severim, küçükken arkadaşlarımla en çok kim beyaz çıkarıcak dye tomurcuk açma yarışı yapardık :)
    ahh ahhhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazım sayesinde ben de gelincik oyunları ile ilgili farklı şeyler öğrendim, çok güzelmiş! Sizden de bunu öğrendim...Teşekkürler.

      Sil
  6. Dün eşimle şehrin biraz dışında bir mekan ararken güzel mi güzel gelincik tarlası keşfettik. O an ki mutluluğum o güzellikler kaşısında inanılmazdı... Sizin sayfanızı da bundan birkaç gün önce keşfetmiştim ve resimleriniz aklımda kalmıştı hemen aklıma geldi. Üst üste müthiş bir güzellik yaşamış oldum. Gelincikler benim favori çiceklerim artık birde gelincik şerbetini çok merak ediyorum, en kısa zamanda tadıcam...Sevgiler Petek hanım

    YanıtlaSil
  7. Ne güzelll, mennun oldum, yorumunuza ve ziyaretinize! Kıpkırmızı ne güzel değil mi? Şerbetini de deneyin bir gün ve beni hatırlayın!

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.