4 Mart 2014 Salı


Son günlerde çayın farklı renklerini sık duyar oldum. Hadi yeşiline alıştık artık, ama beyazı da pek revaçta! Bana kalırsa çay siyahtır ve siyah olmalıdır! Ancak; benim gibi çay düşkünü iseniz ''Çayın her türünü, her rengini severim, Çaydan ötürü!'' de diyebilirsiniz....

Türk siyasi tarihine damgasını vurmuş içecekler vardır. Örneğin 80'li yılların sonunda Çernobil faciasından sonra ıhlamur baş tacı olmuş, 90'lı yıllarda dönemin başbakanı Tansu Çiller ile de kuşburnu bir numaralı içecek haline gelmişti.



Tabii son dönemde altın çilek çayını da unutmamak lazım. Diyeceğim o ki; popüler olan içecekleri lezzeti, keyfi ötesinde biraz ticari maksatlı bulurum. Faydaları konusunda da temkinli yaklaşırım.

İşte bu nedenle beyaz çayın ne olduğunu, farkını öğrenmek istedim. Antioksidan oranının çok yüksek olduğunu, özel şartlar altında yetiştirilip, yüksek verim alınan bir türü olduğunu biliyordum. Yine de onkolog doktor arkadaşlarıma danıştım, aktarlarla sohbet ettim ve araştırdım. 

Siz de benim gibi çaya düşkünseniz ve bu beyaz renkli çayın ne olduğunu merak ediyorsanız, sizin için özetliyebilirim...

    

- Beyaz çay elde etmek için çay bitkisi çok körpe iken toplanır.
- İşleme şekli bakımından diğerlerinden farklıdır. Daha nazik şartlarda işlem görür.
- Beyaz çayın tadı siyah çay kadar sert olmamakla beraber daha aromatiktir.
- En kaliteli beyaz çay, gümüş iğne denilen türüdür.
- Daha az kafein içerir.
-Kanser savaşçısıdır.
- Kemik erimesine karşı etkilidir.
- Virüs öldürücü özelliği vardır.
- Tansiyon ve kolestrolü düşürür.
- Yağ üretimini baskıladığı için zayıflamaya da yardımcı olur.

Hazırlanması ise aynı siyah çay gibi demlenerek veya üzerine dökülen kaynar suyun 5-6 dakika bekletilmesi ile hazırlanabilirmiş.


Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Petek Uluğ 



Etiketler: , , , , , , , , ,

6 yorum:

  1. Sabahın en erken saatlerinde toplanır. En fazla -günde- yarım kilo toplanabildiği için çok kıymetlidir. Kafein kullanamayanlar ile hamilelere, çocuklara güzel bir alternatifdir.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım. Ondan kıymetli demek!

    YanıtlaSil
  3. Bir kaç kez daha ismini duymuştum ama demli çayın tadını hiç bir şeyde bulamayan ben, bir türlü cesaret edip almadım. Bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. Deneyebilirim ;)

    YanıtlaSil
  4. İnce belli bir bardak demli çayın yerini ne tutabilir ki? Hiçbir şey! Ama bu çay türlerini keyif değil de şifa yerine içebilenler için ideal olsa gerek! Ben de bu merak ile mutlaka denerim ama gönül kapımı pek de kolay açamam!Sevgilerimi yolluyorum sana yanında da bir bardak çay canım :) :)

    YanıtlaSil
  5. Çok yararlı mükemmel bir yazı olmuş eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çayın her rengi güzel :)...

      Sil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.