5 Ağustos 2015 Çarşamba


Çayın psikolojik bir içecek olduğunu zamanla kavradım ben.
Çünkü; çay kişisel ve toplumsal bir paylaşım demektir bizim kültürümüzde. Hani moraliniz bozuk olduğu zaman size ikram edilen nedir? Hiç fark ettiniz mi?  Genelde çaydır. Çay sohbettir, dertleşmektir...

Her sosyal ve ekonomik ortamlarda paylaşılan ortak bir içecektir aynı zamanda. Günün her saatinde, her anında içilir! 

Çay demek, şöyle demli ve siyah olanıdır aslında. Bir de ince belli cam bardağa çok yakışır.

Son dönemlerde alıştığımız yeşiline, beyazı ve mavisi de eklendi artık. Birçok pastanede menüye girdi. Beyaz çayı daha önce anlatmıştım. Tabii mavisi de varsa denemeliydim. Beş çayı keyfi olmayacağını ben de biliyorum ama olsun yine de siyahının hatırına denemeliyim dedim ve faydalarını da sizin için araştırarak öğrendim.
                                          
Bu arada siz ''Çay mavi mi olurmuş, hiç!'' diyebilirsiniz, gerçekten mavi ama doğalından. Gıda boyası falan yok. Rengi veren de karabaş otu aslında! Öyle Karadeniz'in çay tarlalarından toplanmıyor yani.

Kaynama değil demleme usulü hazırlıyorsunuz. Bir tutam karabaş otunu bir bardak suya koyup üzerine kaynar suyu ekleyerek 3-4 dakika bekletiyorsunuz.

Mavi çayın faydaları ise;


- Tansiyonu düzenliyor

- Kan kanseri, akciğer kanseri ve beyin tümörlerinin   ilerlemesini önlüyor

- Sinüzit, romatizma, kan dolaşımı, baş ağrısı rahatsızlıklarında öneriliyor

- İdrar yolu enfeksiyonlarına iyi geliyor

Kaynak: google

Keyif Dolu Günleriniz Olsun

Petek Uluğ




Etiketler: , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.