6 Ağustos 2015 Perşembe


Mutfağa, yemek pişirmeye çok meraklı biri olsam da bu merakımı ancak çalışmadığım günlerde yani eğitim yılında derslerin olmadığı günlerde giderebiliyorum. Peki, çalışırken aç mı kalıyoruz? Yani bizim evde yemek pişmiyor mu? Tabii ki, pişiyor! 

O çok ilgi duyduğum yöresel, zahmetli mutfakları, dar zamanlarda notlar alıp sonra denerim dediğim özel tarifleri bugünlere saklıyorum ve çalışırken daha pratik, daha az zaman harcayacağım menüler ile uğraşıyorum. Kısacası bizim evi halkı aç kalmıyor!

Dün minik bir misafirim vardı, 40 günlük dünya tatlısı bebek diyelim. O gelmeden hemen mutfağa koştum ve ona hoşgeldin cupcakeleri hazırladım. Kim yedi, tahmin edin artık...





Zaten bu cupcakeler ile oynamaya bayılıyorum, belki de çocukluğumda evcilik oynarken kullandığım oyuncaklarıma benzetiyorumdur, ne bileyim! Renk renk, çeşit çeşit, süslü püslü şeyler işte...

Tam benlik, dekoratif, yemelik değil de oynamalık sanki...

Hadi yine en pratiğinden tarifini de vereyim.

- 2.5 Su bardağı un
- 2  Adet yumurta
- 1  Fincan eritilmiş margarin
- 1  Su bardağı yoğurt
- 1 Su bardağı toz şeker
- 1 Paket vanilya
- 1 Paket kabartma tozu

En son un olmak şartıyla hepsi karıştırılıp, kalıplara dökülür ve önceden ısınmış fırında 180 derecede pembeleşinceye kadar pişirilir, afiyet olsun...


Keyif Dolu Günleriniz Olsun

Petek Uluğ



Etiketler: , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.