Gün içinde
sosyal medyayı ne kadar kullandığınızı hesapladınız mı? Paylaşım yapmasanız
dahi paylaşılanları takip etmek için veya bilgi edinmek amacıyla kitle iletişim araçlarından faydalandığınız
süreyi gözden geçirdiniz mi?
Günümüzde
hatırı sayılır derecede önemli olan sosyal medya ve kitle iletişim araçlarının
kullanımı aslında kitlesel olmaktan öte kişisel ihtiyaçlar ve doyumlara bağlıdır.
Çünkü;
haberleşmek kavramının özünde her birimizin zaman zaman toplumsal ve psikolojik
ihtiyaçlarını gidermek yatar.
Yani haber
almak ve haberleşmek psikolojik olarak bizi rahatlatır.
Ancak;
internet ve sanal dünyanın bu denli hız alarak günlük yaşantımıza girmesiyle bu
amaç yerini farklı kullanımlara bıraktıysa da çok popüler olan, izlenim
oranları yüksek TV programlarının, pembe dizilerin, yarışmalarının kitleleri
sürüklemesi, izlenme rekorları kırması bu kullanım ve doyumlar teorisine
dayalıdır.
Nasıl?
Ben medya
iletişim derslerimden öğrendiğim bilgiler dahilinde bir liste yapayım, Siz de hangileri size uyuyor bir bakın…
- - Günlük
yaşamın baskılarından kurtulmak/ Sorunlardan kaçmak
- - Dünyada
ne olup bittiği hakkında bilgi edinmek
- - Zaman
öldürmek/ Vakit geçirmek
- - Yiyecek,
giyecek ve eşyalar hakkında bilgi almak
- - Kişisel
ilişki ve arkadaşlık gereksinimini karşılamak
- - Zamana
ayak uydurmak
- - Duygusal
rahatlama/ Boşalma
- - İçsel
kültürel ya da estetik zevk alma
- - Gerçek
yaşamda arkadaşlığın yerini tutacak bir şey bulmak
- - Davranış
modelleri bulmak
- - Başkalarının
koşullarına ilişkin düşünce ve sosyal empati kazanmak
- - Merak
ve genel bilgiyi tatmin etmek
- - Öğrenme,
kendi kendine eğitim
- - Sanal
karakterle özdeşleşme ve ilişkide olma
Yoksa hepsi mi size uyuyor?
Keyif Dolu Günleriniz Olsun
Petek Uluğ
0 yorum:
Yorum Gönder
Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.