3 Temmuz 2015 Cuma

Binlerce öğrenci ve ailelerinin daha sınav heyecanı geçmeden şimdi onları üniversite tercih heyecanı sardı.

Kolay değil tabi! Tüm yaşantılarını etkileyecek bir sıralamayı sıradan görmek, karar verebilmek basit değil.

 Eğer üniversitede eğitim veren bir hoca olmasaydım bu tercih olayını bir dönüm noktası olarak görmezdim, belki de '' Hayırlısı Olsun! '' der geçerdim. Tabi ki hayırlı olması sonuçta istenilen. ANCAK; ailelerin ve öğrencilerin çok bilinçli olmaları gereken bir dönem bu tercih dönemi...


Çünkü, yıllardır yanlış seçim ve  bilinçsizce sıralama yapan öğrencilerimin mutsuzluklarına, bu nedenle eğitimlerini yarım bırakmalarına o kadar çok şahit oldum ki...

Üniversiteye yeni başlayacak öğrencilerimize ben ''LÜTFEN'' diyorum! Tamam biliyorum ülkemizde öğrencilerimiz sistem gereği sadece puanlarının yettiği mesleklere yönelmek zorunda kalıyorlar, istedikleri mesleği seçme şansları çoğunun çok az ama yine de lütfen...

- Lütfen, tercih edeceğiniz bölümler sizin ilgi duyduğunuz ve başarılı olduğunuz  alanlarla bağlantılı olsun...

(Bir öğrencim komşularının oğlu '' X bölümünü yaz, iş var '' dediği için tercih ettiği bölümünün ne olduğunu bile bilmiyordu!)

- Lütfen, gelecekte işiniz olacak mesleğinize karar verirken yetenek ve becerilerinizden çok uzakta seçimler yapmayın...

( Bir başka öğrencim ise lisede yabancı dil öğretmenini çok sevdiği için ondan etkilenmiş ve dil bölümünü yazmıştı ancak, farklı bir dili de tercih edince çok zorlandı ve eğitimini yarım bıraktı ! )

- Lütfen, ailenizden uzaklaşmak adına yaşamak istemediğiniz bir şehirde üniversite seçimi yapmayın...

(Sosyal ve kültürel anlamda size çok farklı gelen bir şehirde üniversite hayatı çok daha zorlayabilir!)

- Lütfen, karar vereceğiniz mesleğinizi şeçerken iş imkanlarını da iyice araştırın. Ancak bölümünü bitirdikten sonra o bölüm mezunları için  atamaların artık yapılmadığını fark eden yüzlerce öğrenci var !

- Lütfen, sadece popüler olduğu için o bölüme yönelmeyin, bu bölümlerde yığılmaların olduğunu da  göz önünde bulundurun.

- Lütfen, seçeceğiniz üniversitenin olanak ve şartlarını çok iyi araştırın. Eğitim beklentilerinizin altında kalacak üniversite şartları sizleri mutsuz edecek, motivasyonunuzu düşürecek bu da başarınızı olumsuz etkileyecektir !

- Lütfen ve sakın sevdiğiniz, aşık olduğunuz lise arkadaşlarınızdan ayrılmamak için ortak tercihlerde bulunmayın...

(Sevdiği kız/erkek arkadaşını yalnız bırakmamak için onun  tercih ettiği üniversite ve bölümü tercih eden aşık kız/erkek öğrencilerimin sonları pek hayırlı gelmiyor da!)

Seçimleriniz ne olursa olsun kendi seçimleriniz olsun ve mutlu olun, kararlı olun yani ne istediğinizi bilin. Her seçim bir vazgeçiştir onu da unutmayın...




Keyif dolu günleriniz olsun

Petek Uluğ




Etiketler: , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.