12 Ağustos 2013 Pazartesi


Bu yaz sıcaklarında sinema keyfi sanki yapılmazmış gibi düşünülse de aslında tam bir yaz keyfidir benim için. Serin sinema salonunda kış aylarının koşuşturmalarına inat, rehavet içinde vizyondaki yeni, taze filmleri seyredebilmek, özellikle tatilde olan oğlumla gidebilmek ve film sonrası onunla karşılıklı yorumlarda bulunmak çok zevk aldığım tam bir tatil eğlence seçeneğidir.
İşte iki hafta önce vizyonda olan ''Bir Kadının Gözyaşı '' filmi de heyecanla seyretmek istediğim dram-fantastik türünden bir sinema filmiydi.


Filmin başrollerini AMELIE filminden beri severek izlediğim AUDREY TAUTOU ve Gilles Lellouche  paylaşıyor. Acaba Audrey Tautou oynamasaydı hemen gitmek istermiydim, emin değilim !

Tabii ki Fransız yapımı her filmin ortak özellikleri bu filmde de vardı. Ağır ilerleyen, ağdalı bir anlatım ile tam bir dram filmi. Fransız Edebiyatçı François Mauriac'ın ünlü  romanı ''Thérésé'' den uyarlanmış olmasından dolayı belki de... 



Küçük yaşta aşık olduğunu zannederek evlendiği daha doğrusu evlendirildiği Bernard ile yıpranmış ilişkisini anlatıyor Thérésé'nin. Amelie'deki neşeli Audrey'in aksine evliliğinde beklediği mutluluğu bulamamış, üzgün ve asık suratlı bir Audrey Tauto var...Hani ''Keşke biraz gülseydin!'' dediğim oldu kendisine ama rolünü başarıyla oynamış tabii ki ! 


Kocası Bernard'ın zaman içinde değişimi, karısına olan ilgisinin azalması ve sosyal baskılar altında kalan Thérésé'nin yalnızlığı filme oldukça dram katıyor. Bilgilerinize...




Keyif dolu sinema günleriniz olsun...







Etiketler: , , , , , , , ,

14 yorum:

  1. Yazın sinema severlerden biri de benim, izlemek istediklerim listemin bir numarasında tabii ki hala gidemediğimiz Şirinler var :)

    YanıtlaSil
  2. Senin gibi bir şirine o filmi mutlaka seyreder. Tabii çocuk gibi hissetmek istersen Sinem'cim! Teşekkürler. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatıyorsunuz, daha öncede bayılmıştım zaten anlatışınıza ve hemen izlemiştim o filmi.
    Ben sinemada film izlemeyi sevmiyorum, yada daralıyorum diyebilirim. Ama eğer salonda durmayı sevseydim, yaz-kış ayırmazdım eminim.
    Henüz bu filmi izlemeyen ve Audrey Tautou seven bir arkadaşıma yollayacağım hemen bu yazınızı :)

    YanıtlaSil
  4. Zeynep'cim senin durumunda olan bir arkadaşım var; o da sinema salonuna giremiyor, haklısın.Sen de o güzel keklerden yaptırıp ablanlara, evde yap sinema keyfini, canım.

    YanıtlaSil
  5. Biraz Fransız lık olsa da Fransız filmleri bana biraz soğuk geliyor maalesef :))) -nasıl bir anlatım olduysa artık :)-
    ama sen öneriyorsan mutlaka seyredilmelidir derim :))

    YanıtlaSil
  6. Bu sefer objektif anlattım, Juliette ! Hani AUDREY TAUTOUE hayranı değilsen, zaten Mesafeli olan Fransız tarzı bu filmde sıkılabilinir, canım !! Haklısın.Yorumun için teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Yaz mevsiminde sinemaya gitmek bence de çok keyifli.

    YanıtlaSil
  8. sıkı bir Audrey Tautoue hayranı olarak,aylar öncesinden takibe aldığım film Ankara da gösterime girmedi:(
    dvd si de bulunmayan filmi,-malesef- illegal yollardan temin edip izleyebildim ancak...
    çeviri berbat olduğu için yaşanan duyguları yeterince yansıtamamış olması benim için tam bir hayal kırıklığıydı...
    bunca olumsuzluğa rağmen yine de inanılmaz keyif aldım...
    gerçi hem Audry Tautoue nun, hem Fransız filmlerinin, hem de filmin ait olduğu dönemin hayranı olarak her şekilde bayıla bayıla izleyecektim zaten...:)
    fazla uzun bi yorum oldu sanırım, ama hazır keyif dükkanındayken keyfini çıkarayım dedim...:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Benim yazıda söylemek istediğimi tam olarak özetlemişsiniz, aslında !

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler ziyaretiniz için Sezer hanım, evet bazen sinema salonunun daha boş olması bile hoşuma gidiyor !

    YanıtlaSil
  11. Uzun zamandır sinemaya gitmedim..hamilelik..bebek vs..
    bu ara bu filmi çok merak ediyorum.. gerçi uzun aradan sonra gittiğim filmin neşeli olmasını isterdim ama audrey i çoook severim :)
    Fransız filmlerini de..
    Umarım ben de izleyebilirim..
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, Gelincika. Siz hayatınızın en güzel filmine başlamışsınız zaten ( bebek) Ama Audrey hayranı olarak tabii ki kaçırmayın derim; çünkü yine başarılı ve doğal ve tabii mesafeli !Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Petek ben Amelie'den beri Audrey'in olduğu bütün filmlere koşarak gidiyorum :) kadında çok acaip bi çekim gücü var, erkek olsam aşık olurdum sanırım.. bu filmini henüz izlemedim izleyince yorumumu yaparım ben de..

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler Merve'cim öncelikle ziyaretine.Eğer seyredersem yorumunu bekliyorum, takipteyim keyifle seni...

    YanıtlaSil

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.