13 Ekim 2014 Pazartesi


Özden Arsan İzmirli bir makyaj uzmanı. Aslında Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi mezunu, ancak; makyajın sanat olduğuna inananlardan O da! ''Nereden geldi bu ilgi ve bu mesleği yapma kararınız?'' diye sorduğum zaman hep içinde olduğunu anlattı. Makyaj yapmanın el becerisi gerektirdiğini, boyaların onu cezbettiğini ve bu işi yaparken çok keyif aldığını anlattı. Evet, haklısınız dedim! Çünkü ben de makyaj yaparken bir ressamın tuvalini boyadığı gibi keyif alırım. Makyaj malzemeleri bir çocuğun boyama kalemleri gibidir benim için. Özden Hanım da katıldı bu görüşüme.


Eğitimini İstanbul'da plastik makyaj uzmanı Derya Ergün'den almış. Hani Yalancı Dünya dizisinde Orçun var ya; işte Onu yaşlandıran makyöz.



Özden Hanım'ı bulmuşken ben de tabii sordum da sordum. 

Peteğin Keyif Dükkanı: Bu işte öncelikli olarak neler önemlidir?

El becerisi, estetik duygusu, eğitim ve malzeme kalitesi

Peteğin Keyif Dükkanı: 

Makyaj yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

Cilt bakımı ve nemlendirilmesi çok önemlidir,ancak; makyaj altı nemini 1 saat öncesinden sağlamak gerekir. Yoksa; makyaj tutmaz.

Kullandığımız malzemeler arasında fırçalar önemli rol oynar. Özellikle göz makyajında renk geçişlerini, gölge oyunlarını bu fırçalarla sağlarız. Kıl fırçaları tercih etmeliyiz. Sentetik olanlar dengeli dağılımı sağlayamazlar. Fondöten de fırça ile kullanılırsa daha iyi yayılır, kalıp şeklinde kalmaz.


Peteğin Keyif Dükkanı: Makyaj yaparken yüz şeklimizin veya ten rengimizin önemi var mıdır?

Tabii. Hatta inceltmek, daraltmak istediğimiz bölgelere koyu renkli fondöten kullanmalıyız. Yüz şeklimiz yuvarlak ise allığımızı dağıtmak daha uygun olurken elmacık kemiklerimizi ortaya çıkarmak için de allığı şerit şeklinde kullanmalıyız.

Allık üzerine biraz sedefli aydınlatıcılar kullanırsak yüzümüz daha dinamik görünür. 

Canlı görünmek için şeftali ve bronz tonlarından uzak durmalıyız. Pembe allık tercih etmeliyiz.


Peteğin Keyif Dükkanı: 2015 yılı'nda yine dumanlı göz makyajına (Smokey) devam mı?

Kesinlikle! Hatta koyu antrasit renkli göz farlarına ilave olarak bu yıl bol bol metalik renkler, mavi tonları, haki yeşili ve dudaklarda koyu kırmızı göreceğiz.

Ayrıca kalın kaşlara yoğun, uzun takma kirpikler kullanmaya devam edeceğiz.

Peteğin Keyif Dükkanı: Porselen makyaj için önerileriniz neler?

Kryolan'un ürünlerini kullanıyorum. Üzerine makyaj sabitleyici ile kalıcılığı sağlıyorum.


Tüm makyaj malzemelerinde paraben var mıdır?

Eczanelerde satılan dermotolojik veya minarel bazlı ürün değil ise paraben içermesi muhtemel.

Peteğin Keyif Dükkanı: Özden Hanım size nasıl ulaşabiliriz?

tozdenarsan@gmail.com veya Instagram adresim ozdenarsanmakeup dan ulaşabilirsiniz.

Peteğin Keyif Dükkanı: Keyif Dükkanıma konuk olduğunuz için teşekkür ederim, gerçekten ben de çok keyif aldım. 

Özden Arsan önümüzdeki günlerde Amerika'da makyaj ile ilgili workshoplara katılmak ve kendini geliştirmek istiyor. Kendisine şimdiden iyi yolculuklar. Yenilikleri, yeni ürünleri öğrenmek için yine biraraya gelir ve bugün olduğu gibi çay sohbeti yaparız umarım.

Keyif Dolu Günleriniz Olsun

Petek Uluğ





Etiketler: , , , ,

2 yorum:

Eger yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.